اتیوپی را انکار می کند پر رقابت نیل سد

اتیوپی را رد کرده است گزارش می دهد که آن را شروع به پر کردن آن عظیم برق آبی سد روی نیل آبی پس از, تصاویر ماهوا

توسط NEWSCENTERALS در 25 تیر 1399

اتیوپی را رد کرده است گزارش می دهد که آن را شروع به پر کردن آن عظیم برق آبی سد روی نیل آبی پس از, تصاویر ماهواره ای نشان داد بالاتر از سطح آب. سد موجب تنش با downriver کشورهای مصر و سودان است.

اتیوپی آب وزیر را تکذیب کرد که خود را در کشور آغاز شده است پر آفریقا بزرگترین سد در روز چهارشنبه یک روز پس از مذاکرات با سودان و مصر بر این موضوع به یک بن بست.

در اوایل روز چهارشنبه وزیر Sileshi بکل گفت: اتیوپی شرکت پخش که با ساخت سد و پر کردن مخزن آن "دست به دست" و تایید به تازگی منتشر شده و تصاویر ماهواره ای نشان داد که بالاتر از سطح آب در مخزن.

گزارش زیر در اظهارات خود گفت که بالاتر از سطح آب به علت اخیر بارش سنگین — و نه با توجه به تلاشهای آگاهانه برای پر کردن گراند رنسانس اتیوپی سد (GERD).

"وجود دارد مقدار زیادی از آب رفتن را از طریق. وجود دارد که بارش باران های سنگین و جریان بسیار بزرگتر از خروج" Seleshi گفت: آژانس خبری dpa.

سودان می گوید سطح آب کاهش یافته است

دولت سودان روز چهارشنبه اعلام کرد که آن را رد هر گونه اقدامات یک جانبه با نگرانی به سد در حالی که مذاکره با تلاش اتیوپی و مصر ادامه خواهد داد.

بیانیه منتشر شده توسط سودان آبیاری وزارت نیز گفت: سطح آب در سودان طرف آبی نیل کاهش 90 متر مکعب در یک روز.

پس از گزارش های مصر وزارت امور خارجه گفت: آن را به فوریت به دنبال روشن شدن از اتیوپی در این مسئله است.

در روز سه شنبه سه کشور موفق به رسیدن به توافق در تنظیم جریان آب از سد.

اتیوپی می گوید: $4.6 میلیارد (€4 میلیارد دلار) پروژه بسیار مهم است برای گسترش قدرت خود و صادرات و فرصتی است برای کشیدن میلیون ها نفر از آن 110 میلیون جمعیت از فقر.

پایین دست مصر و سودان ابراز نگرانی از ساخت و ساز در سد آغاز شده و در سال 2010. مصر می گوید این سد به شمار یک تهدید وجودی برای شهروندان خود به این کشور متکی تقریبا به طور انحصاری در نیل به کشاورزی داخلی و استفاده از آب آن صنعت است.

در ماه ژوئن مصر در زمان این موضوع قبل از اینکه شورای امنیت سازمان ملل به دنبال از نظر قانونی الزام آور توافق در جریان آب و یک ساز و کار قانونی برای حل و فصل اختلافات.

rs/stb (dpa, AP, Reuters)



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن