اصلاح شده ژنتیکی پشه ها در حال آمدن به ایالات متحده

Tمقاله در ابتدا در ظاهر مکالمه.تابستان امسال برای اولین بار اصلاح شده ژنتیکی پشه ها می تواند در ایالات متحده م

توسط NEWSCENTERALS در 16 خرداد 1399

Tمقاله در ابتدا در ظاهر مکالمه.

تابستان امسال برای اولین بار اصلاح شده ژنتیکی پشه ها می تواند در ایالات متحده منتشر شود

در مارس 1, 2020, شرکت Oxitec دریافت تجربی مجوز استفاده از ایالات متحده آمریکا سازمان حفاظت محیط زیست برای انتشار میلیون ها نفر از GM پشه (برچسب Oxitec به عنوان OX5034) هر هفته در طول دو سال آینده در فلوریدا و تگزاس. زنان از این پشه گونه از راه های aedes aegypti انتقال دانگ chikungunya تب زرد و Zika ویروس ها. هنگامی که این آزمایشگاه تربیت GM مردان منتشر می شوند و با زنان خود زن و فرزندان می میرند. مستمر در مقیاس بزرگ منتشر شده از این OX5034 GM مردان باید در نهایت باعث سقوط موقت از جمعیت.

به عنوان بردار شناسان ژنتیک کارشناسان سیاست و bioethicists ما نگران آن است که دولت فعلی نظارت و علمی بررسی GM پشه ها نمی اطمینان خود را مسئول به کارگیری است.

مهندسی ژنتیک برای کنترل بیماری

صخره های مرجانی است که می تواند مقاومت در برابر افزایش درجه حرارت دریا آمریکایی درختان شاه بلوط است که می تواند زنده ماندن سوختگی و پشه ها است که می تواند از گسترش بیماری هستند نمونه هایی از مهندسی ژنتیک ممکن است تبدیل جهان طبیعی است.

مهندسی ژنتیک ارائه می دهد فرصت بی سابقه ای برای انسان ها به تغییر شکل اساسی در ساختار بیولوژیکی جهان است. در عین حال به پیشرفت های جدید در رمزگشایی ژنتیکی و ژن ویرایش ظهور با سرعت و شور و شوق های زیست محیطی سیستم های آنها می تواند تغییر باقی می ماند بسیار پیچیده و understudied.

به تازگی هیچ گروهی از موجودات زنده را دریافت کرده است توجه بیشتری برای اصلاح ژنتیکی از پشه به عملکرد inviable فرزندان و یا آنها را نامناسب برای انتقال بيماري. این استراتژی نگه دارید قابل توجهی از مزایای بالقوه برای صدها میلیون نفر از مردم نهفته پشه بیماری های منتقل شده در هر سال.

اگر چه سازمان حفاظت محیط زیست تایید مجوز برای Oxitec دولت تصویب شده است هنوز هم مورد نیاز است. قبلا برنامه ریزی شده انتشار در کلید های فلوریدا از نسخه قبلی Oxitec را GM پشه (OX513) خارج شد در سال 2016 پس از یک همه پرسی نشان داد قابل توجهی مخالفت ساکنان محلی است. Oxitec زمینه-trialed خود GM پشه ها در برزیل جزایر کیمن مالزی و پاناما.

انجمن عمومی در Oxitec اخیر مجوز نرم افزار به دست آورد 31,174 نظرات مخالف آزادی و 56 در حمایت از. سازمان حفاظت محیط زیست در نظر گرفته شده این در طول فرایند بررسی.

زمان به ارزیابی مجدد ریسک ارزیابی می کند ؟

اما آن را دشوار است به ارزیابی چگونه سازمان حفاظت محیط زیست تنظیم کننده وزن در نظر گرفته و نظرات عمومی و چه مقدار شواهد مورد استفاده در فاینال خطر تعیین شد ارائه شده صرفا توسط توسعه دهندگان تکنولوژی.

بسته طبیعت این روند ارزیابی ریسک است و مربوط به ما است.

بالقوه وجود دارد تعصب و تضاد منافع وقتی که آزمایشات تجربی و ارزیابی ریسک زیست محیطی عدم پاسخگویی سیاسی و در حال انجام و یا در همکاری نزدیک با توسعه دهندگان تکنولوژی.

این سناریو می شود بیشتر نگران با یک سود شرکت فن آوری زمانی که هزینه و ریسک به نفع تجزیه و تحلیل مقایسه GM پشه ها به روش های دیگر نیست در حال انجام است.

یکی دیگر از نگرانی این است که ارزیابی ریسک تمایل به تمرکز بر روی تنها یک باریک مجموعه ای از پارامترهای زيستی—مانند بالقوه برای GM پشه برای انتقال بیماری و یا پتانسیل پشه' پروتئین جدید به ماشه یک واکنش آلرژیک در افراد—و غفلت از دیگر مهم بیولوژیکی اخلاقی و اجتماعی مورد توجه قرار گيرد.

به آدرس این کاستی موسسه برای پایداری انرژی و محیط زیست در دانشگاه ایلینویز اوربانا شامپاین تشکیل یک "بحرانی مکالمه" در GM پشه. بحث درگیر 35 شرکت کننده از دانشگاهی دولتی و سازمان های غیر انتفاعی از سراسر جهان با تخصص در پشه زیست شناسی, تعامل جامعه و ارزیابی ریسک.

اولیه به غذای آماده از این گفتگو بود که نیاز فوری به مقررات نظارتی و شفاف تر و جامع و محافظت از تعصبات و تضاد منافع است. ما بر این باورند که زمان برای ارزیابی مجدد ارزیابی ریسک برای GM پشه. در اینجا برخی از عناصر اصلی ما توصیه می کنند.

مراحل را ارزیابی ریسک باز تر و جامع

برای اولین بار یک مقام رسمی دولتی رجیستری برای GM موجودات زنده به طور خاص طراحی شده برای تولید در نظر گرفته شده برای انتشار در ایالات متحده را ارزیابی ریسک تر و شفاف و پاسخگو باشد. شبیه به ایالات متحده در پایگاه داده است که لیست تمام انسان آزمایش های بالینی در این زمینه محاکمه رجیستری نیاز به تمام توسعه دهندگان تکنولوژی به افشای نیت به انتشار اطلاعات خود GM, استراتژی مقیاس و محل انتشار و نیت برای جمع آوری داده ها.

این رجیستری می تواند ارائه شده در یک راه است که محافظت از حقوق مالکیت معنوی فقط به عنوان درمان ورود بالینی ثبت اختراع هستند-محافظت در رجیستری. GM ارگانیسم رجیستری خواهد بود به روز رسانی در زمان واقعی و به طور کامل در دسترس عموم است.

دوم گسترده تر از مجموعه ای از خطرات نیاز به ارزیابی و شواهد پایه نیاز به توان تولید شده توسط شخص ثالث محققان. زیرا هر GM پشه منتشر شده است به یک محیط منحصر به فرد ارزیابی ریسک و آزمایش های قبل از و در دادگاه منتشر شده باید آدرس محلی اثرات آن بر اکوسیستم و مواد غذایی شبکه. آنها همچنین باید بررسی انتقال بيماري بالقوه از پشه وحشی همتایان و زیست محیطی رقبای بررسی تکاملی فشار بر روی عوامل بیماری زا در پشه جامعه و پیگیری جریان ژن بین جنرال موتورز و پشه.

به شناسایی و ارزیابی خطرات تعهد از بودجه لازم است. ایالات متحده آمریکا سازمان حفاظت محیط زیست اعلام اخیر که این امر در بهبود کلی ارزیابی ریسک تجزیه و تحلیل بیوتکنولوژی محصولات یک شروع خوب است. اما نظارتی و حمایت مالی خارجی کمیته مشورتی به بررسی ارزیابی برای GM موجودات زنده منتشر شده در طبیعت نیز مورد نیاز است; متنوع تخصص و جامعه محلی نمایندگی را امن تر و منصفانه ارزیابی جامع.

بعلاوه محققان مستقل و مشاوران می تواند کمک راهنمای اطلاعات جمع آوری شده در طول آزمایش به منظور کاهش عدم اطمینان و اطلاع آینده در مقیاس بزرگ منتشر شده و ارزیابی ریسک.

هدف برای کاهش یا حتی از بین بردن پشه بیماری های منتقله قابل ستایش است. GM پشه می تواند به اثبات می شود یک ابزار مهم در کاهش بهداشت جهانی بار. اما برای اطمینان از موفقیت خود اعتقاد ما این است که چارچوب های قانونی برای باز کردن جامع و مشارکتی در تصمیم گیری ها ضروری و مورد نیاز است.

نوشته شده توسط برایان آلناستاد حشره شناسی دانشگاه ایلینویز در Urbana-Champaign; Chris سنگ, پزشکی, حشره شناس دانشگاه ایلینویز در Urbana-Champaign; Holly Tuten, بردار, بوم, دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شمپین; جنیفر Kuzma, شب بخیر-NCGSK استاد برجسته دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی; ناتالی Kofler, Levenick ساکن محقق در پایداری دانشگاه ایلینویز در Urbana-Champaign.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب