غنا و رواندا به دنبال تقلید سنگاپور مدل اقتصادی

در سال 1995 غنا اعلام کرد که رسیدن به یک درآمد متوسط وضعیت مشابه به سنگاپور تا سال 2020. رواندا هم می گوید آن

توسط NEWSCENTERALS در 27 تیر 1399

در سال 1995 غنا اعلام کرد که رسیدن به یک درآمد متوسط وضعیت مشابه به سنگاپور تا سال 2020. رواندا هم می گوید آن در طلب آن به عنوان موفق به عنوان کشور آسیایی است. نتایج جستجو بین دو کشور آفریقایی متفاوت است.

نزدیک به 25 سال پیش جری راولینگس سپس رئیس جمهور غنا ارائه یک سند به مجلس. در آن او برشمرد تهاجمی برنامه بلند مدت است که بهبود کشور انسانی و رشد اقتصادی, روستایی و توسعه شهری و همچنین تعمیرات اساسی غنا زیرساخت ها است. هدف این بود که به دنبال سنگاپور ، سند به نام چشم انداز سال 2020 است.

با توجه به Rawling چشم انداز سنگاپور تبدیل کرده بود خود را از یک کشور جهان سوم در سال 1960 به یک درآمد متوسط کشور در یک زمان کوتاه است.

Ghana Jerry Rawlings (AP)

غنا رئیس جمهور سابق جری Rawling چشم انداز 2020 هنوز به طور متوجه شدم

اما در حالی که صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) لیست سنگاپور به عنوان سوم ثروتمندترین کشور سرانه در این سیاره غنا است که منچستریونایتد در شماره 126. چشم انداز به نظر می رسد به شدت متوقف شده است.

"ما در سال 2020 زمان که ما می خواستیم برای رسیدن به یک سطح از رشد است که قابل مقایسه با سنگاپور, ما بدتر ارقام" Ziblim Alhassan یک غنا تحلیلگر سیاسی گفت: DW.

چرا سنگاپور است ؟

در 1990s سنگاپور تحت رهبری بنیانگذار حال تبدیل شدن به یک جهانی, مالی, بازرگانی و صنعتی مرکز. آن بازار آزاد و رشد اقتصادی در طول سال با الهام از غنا به تقلید. امروز سنگاپور در نظر گرفته شده است یکی از ثروتمندترین و پیشرفته ترین کشور در جهان است.

Singapore skyline (picture-alliance/blickwinkel/E. Teister)

سنگاپور اعتبار شده است برای داشتن یک اقتصاد قوی و زیرساخت های مدرن

Ghanaians مانند ریکی Kasisi که قبلا در سنگاپور آگاه هستند از سنگاپور اقتصادی ممکن است. "بسیار پاک کردن خیابان ها به دقت مشخص شده پیاده رو, پیاده گردشگاهها دوچرخه خطوط فوق العاده بالا ساختمان و غرور و افتخار است که آنها بیرون آمدن در زیبایی و پیشرفت کشور است. که نمی توان از دست رفته" Kasisi گفت: DW.

با توجه به Alhaji Sulemana Alhassan سابق دولت تحلیلگر سیاسی بود که در حال حاضر زمانی که چشم انداز 2020 پیشنهاد شد که غنا دولت هدف این بود که بیش از حد بلند پروازانه. "سنگاپور توسعه یافته بود به طوری که آنها تا به حال ثبات سیاسی و رشد اقتصاد" Sulemana Alhassan گفت: DW.

"ما احساس کردیم که اگر غنا دنبال راه ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی ما نیز می تواند در رسیدن به این وضعیت مانند سنگاپور است."

غنا را مخلوط نتایج

تصویر در غنا است قطعا مخلوط شده است. در حالی که این کشور غرب آفریقا توانسته است خود را بریده بریده نرخ فقر در دهه گذشته افزایش استاندارد زندگی است نه به طور مساوی توزیع شده است. تحلیلگر سیاست Ziblim Alhassan گفت: تعداد Ghanaians زندگی در فقر شدید افزایش یافته است.

در سال 2017 ابراهیم شاخص آفریقایی حکومت نشان می دهد که اگر چه غنا باقی مانده است در میان بالا 10-به ثمر رساند کشورها در این قاره از نظر دموکراسی و حکومت داری خوب, آن را نیز در میان 10 بیشتر رو به وخامت گذاشته کشورها از لحاظ اقتصادی در طول دهه گذشته است.

Ghana construction workers (Marco Casano)

با وجود ارسال رشد اقتصادی در سال های گذشته, غنا نشده است قادر به بلند کردن بسیاری از مردم آن از فقر

برای Sulemana Alhassan مشکل اصلی این است که دولتهای نگه داشته در حال تغییر استراتژی های توسعه قبل از هر چیز تا به حال فرصتی برای کار. زمانی که راولینگس بازنشسته در سال 2001 و دست بر کمر و از قدرت خود را جانشین جان Kuffour برخورد برنامه های خود را در یک ضربه شدید. Kuffour تصمیم به تمرکز بر تولید مواد غذایی و ایجاد شغل در هزینه رشد دیگر بخش های پیش بینی شده توسط راولینگس.

"در سال 2000 وجود تغییر دولت و آنها [جدید] رژیم نیز با چشم انداز خود را" Sulemana Alhassan گفت. "برخی از قطعات از توسعه ما [دستور] اجرا شد بنابراین اگر آنها به حال شده است با ثبات ما را دنبال کرد و موفق شد. اما از آنجا که ما تا به حال یک وقفه حکومت بسیاری از سیاست بودند کاهش یافته است."

است رواندا 'آفریقا و اقیانوسیه است؟'

رواندا تنها کشور در جنوب صحرای آفریقا است که به تقلید از سنگاپور ژنده پوش به ثروت, داستان, البته نه در همان سبک های دیدنی و جذاب.

کوچک و محصور در خشکی در آفریقای مرکزی کشور دارای سال از رشد اقتصادی قوی بکر خیابان در کیگالی پایتخت و کمک کننده ستایش برای مبارزه با فساد است. "ضرب و شتم شانس یک چالش ما رواندا و سنگاپور سهم"رواندا رئیس جمهور پل Kagame گفت: سنگاپور نخست وزیر لی Hsein Loong, پسر لی کوان یو در یک دیدار آسیایی, دولت در سال 2008. Kagame با اشاره به سنگاپور به عنوان "الهام بخش برای ما در رواندا" رویترز گزارش داد پس از آن.

Rwanda President Paul Kagame (Presidence RDC)

منتقدان می گویند رواندا رئیس جمهور پل Kagame خوب اقتصادی ضبط کرده است اما موفق به رعایت حقوق بشر

منتقدان رئیس جمهور پل Kagame دولت استدلال می کنند که دستاوردهای اقتصادی در هزینه آزادی های سیاسی مانند سرکوب مخالف دیدگاه ها و رسانه های حقوق. Kagame شده است رئیس جمهور رواندا از سال 2000. در مقابل غنا اتحاد مسالمت آمیز رد و بدل قدرت در چهار ریاست جمهوری.

سنگاپور در حال حاضر ممکن بود ثروتمند و قوی سیستم مراقبت های بهداشتی اما دولت خود را بیش از حد نسبتا سرکوبگر محدود کردن مهم بیان و تجمع مسالمت آمیز. با توجه به یک 2019 عفو بین الملل در گزارش سنگاپور فعالان و مدافعان حقوق بشر بودند تحت تعقیب برای برگزاری جلسات صلح آمیز و انتقاد از دولت است.

ماکسول Suuk و کیت Hairsine کمک به این مقاله است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن