یونان می گوید کاهش تنش در شرق Med اختلاف با ترکیه

ترکیه به کاهش تعداد نیروی دریایی در منطقه شرق مدیترانه که در آن اختلافات یونانی صلاحیت بیش از نفت و گاز حفاری

توسط NEWSCENTERALS در 7 مرداد 1399

ترکیه به کاهش تعداد نیروی دریایی در منطقه شرق مدیترانه که در آن اختلافات یونانی صلاحیت بیش از نفت و گاز حفاری حقوق مقامات یونانی گفته اند.

تنش در بلند مدت اختلاف هایش در هفته گذشته بین دو عضو ناتو که ترکیه اعلام کرد این برنامه ریزی برای ارسال یک کشتی پژوهشی در جنوب جزایر یونانی از رودز Karpathos و Kastellorizo.

ابتکار بود علنا انتقاد توسط ایالات متحده و فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی و ترکیه تحقیقات کشتی Oruc Reis باقی مانده است لنگر کردن جنوب شرقی ترکیه بندر آنتالیا.

پاریس و آتن نامیده اند تحریم ها علیه ترکیه برای آنچه که آنها به عنوان یک تجاوز در یونان و قبرس در آب های, در حالی که برلین هشدار داد آنکارا به توقف "اقدامات تحریک آمیز."

ترکیه را رد کرده است انتقاد کرد و گفت آن است که مطیع قوانین بین المللی.

یونانی سخنگوی دولت Stelios Petsas روز دوشنبه گفت که ترکیه شد خروج نیروی دریایی از منطقه اضافه کرد که آتن باقی مانده آماده ورود به مذاکرات با ترکیه "در چارچوب حقوق بین الملل و روابط خوب همسایگی."

'مفید dialogue'

ترکیه را متهم یونان از تلاش برای حذف آن از نمایشگاه بهره برداری معدنی در شرق مدیترانه با این استدلال که جزایر یونانی نباید شامل محاسبه منحصر به فرد اقتصادی مناطق. آتن شمارنده است که موضع ترکیه است و نقض قوانین بین المللی است.

ترکیه می گوید: ماموریت تحقیقاتی طرح باقی خواهد ماند و در اثر از طریق اوت 2.

در ضمن اسپانیا, وزیر امور خارجه گفت که مذاکرات در ترکیه روز دوشنبه تا به حال کمک به کاهش تنش بین برخی از اعضای اتحادیه اروپا و آنکارا بیش از انرژی ترکیه اکتشاف در دریای مدیترانه و اضافه کرد که یک ماه وقفه در حفاری ممکن بود.

وزیر امور خارجه Arancha Gonzalez Laya در یک کنفرانس خبری در آنکارا با همتای Mevlut Cavusoglu گفت یک "نقطه عطف" رسیده در اختلاف بیش حفاری برای نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه.

"ما رسیده برخی از نقطه عطف عمدتا در حفاری در شرق مدیترانه و مطالعه مفید گفت و گو با Mevlut به deescalate تنش است که وجود دارد" Gonzalez Laya گفت.

Cavusoglu اما اشاره نمی کند هیچ برنامه ای برای مکث.

dv/روپیه (AP, Reuters)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن