بهداشت بودجه را همه گیر تغییر کنیا اولویت?

سلامت دیده می شود به عنوان یکی از برندگان در کنیا بودجه سالانه. بسیاری در کنیا سلامت محافل اما استدلال می کنند

توسط NEWSCENTERALS در 22 خرداد 1399

سلامت دیده می شود به عنوان یکی از برندگان در کنیا بودجه سالانه. بسیاری در کنیا سلامت محافل اما استدلال می کنند که COVID-19 بحران به سادگی برجسته underfunding از این بخش در سال گذشته است.

"وجود دارد گفت: در میان طبقه متوسط که در کنیا شما تنها با یک بیماری به دور از فقر" توضیح می دهد که الیزابت Gitau. Gitau سران کنیا انجمن پزشکی یک سازمان به نمایندگی از پزشکان. اگر شما سقوط بیمار در کنیا — که در آن کمتر از 20 درصد از جمعیت بیمه سلامت — شما ممکن است هیچ چاره ای جز به صرف پس انداز خود را و از آنها بخواهید دوستان و بستگان خود را برای پول فقط به پرداخت صورتحساب بیمارستان.

سرمایه گذاری در بهداشت و درمان شده است یک اولویت برای دولت Gitau می گوید به همین دلیل است که او می گوید: کنیا عمومی شده است جای پای این لایحه است. برای 2020/2012 بودجه کنیا اختصاص داده است 111.7 میلیارد KES (€916 میلیون دلار $1 میلیارد دلار) از مجموع بودجه 2.75 تریلیون KES. سوال این است که آیا این بیماری همه گیر کوروناویروس اتحادش را تغییر هر یک از آن.

سال های از دست رفته

در اوایل سال 2001 اتحادیه آفریقا (AU) کشورهای عضو به امضا ابوجا اعلام متعهد به اختصاص حداقل 15 درصد از بودجه سالانه خود را نسبت به بهداشت و درمان. در آن زمان کشورهای آفریقایی بودند در واکنش به کلی تحت کمک های مالی از بخش بهداشت و درمان بلکه به همه گیر HIV/AIDS که تا به حال گرفته ویرانگر تلفات در این قاره است.

تقریبا 20 سال پایین خط کنیا به طور کلی هزینه های بهداشت و درمان شده است مسائل بین 6% و 7% از کل بودجه — نیمی از مبلغ اصل توافق — در حالی که پرجمعیت ترین کشور آفریقا نیجریه صرف به عنوان کوچک که 4 درصد.

در 10 سال نقد و بررسی انجام شده در سال 2010 سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاریخ کنیا همراه با 26 دیگر کشورهای آفریقایی به عنوان داشتن ساخته شده 'کافی پیشرفت در دستیابی به اعلام اهداف.

A bed in a Kenyan hospital (DW/F. Musa)

تخت بیمارستان اقامت بیش از حد گران برای بسیاری از کاربران باعث بسیاری به دنبال درمان در خارج از کشور به جای

"اگر ما در 15 درصد شما را در پیدا کردن که بیمارستان ها در اینجا در کنیا خواهد بود به خوبی مجهز شده است. تعداد مرگ و میر پایین بروید و مردم را به زندگی می کنند زندگی مولد" معتقد بنفش Mbiti. او به رهبری, جامعه مدنی, تیم دفاع باروری مادر و نوزاد و نوجوان در سلامت منجر به بودجه. او تمرکز منطقه با بهداشت مادر و نوزاد شمارش به عنوان خدمات ضروری دیده است عملا هیچ افزایش بودجه برای سال — با وجود کاهش اهدا کننده کمک های مالی.

در کنیا که در آن استان ها مسئول بودجه بهداشت و درمان باید در حالت ایده آل را تشکیل می دهند یک سوم از بودجه کشور — چیزی است که تعداد کمی از شهرستانهای شده اند قادر به رسیدن به. "ما باید در 33 درصد از بودجه شهرستان و ما [در حال حاضر] در حدود 21 درصد از بودجه است که راه زیر هنجار" اذعان می کند پیتر Warutere عضو نایروبی شهرستان مجمع که ریاست سلامت کمیته بودجه. "اولویت برای کل کشور باید تغییر کاملا" Warutere استدلال می کند: "چون در سلامت ما باید به جای نگاه پیشگیرانه نسبت به اقدامات درمانی برای رسیدگی به مسائل است."

ادامه مطلب: Coronavirus مانع آفریقا مبارزه با مالاریا سل

اتحاد همه گیر تغییر هر چیزی ؟

زمانی که برای اولین بار coronavirus موارد وارد شده در این قاره در اوایل ماه مارس در کشورهای آفریقایی در حال حاضر تماشا کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و اسپانیا و همچنین کشورهای آمریکای شمالی, تقلا برای دریافت یک دسته در شیوع. پیش بینی برای آفریقا به نظر نمی آید خوب است. بنابراین کنیا مانند بسیاری دیگر از کشورهای آفریقایی مرزهای خود را بسته و معرفی اقدامات پیشگیرانه است که کشورهای دیگر تنها معرفی به خوبی به بحران های فردی خود را. در این زمان که مدیر کل Tedros Ghebreyesus هشدار داد کشورهای آفریقایی برای آماده شدن برای بدترین.

سه ماه به بحران کنیا به بیش از 3200 تایید تاج موارد 78 درصد از آن دولت می گوید بدون علامت هستند و یا موارد خفیف. تا اوایل ماه ژوئن تمام موارد تایید شده در بیمارستان بستری شد — چیزی که کنیا در حال حاضر اعلام کرد که دیگر نمی خواهد بود قادر به انجام با توجه به افزایش مورد بارگذاری. مانند کشورهای اروپا و آمریکای شمالی در کنیا در حال حاضر اجازه می دهد تا صفحه اصلی مبتنی بر مراقبت که در آن ممکن است برای همه خفیف COVID-19 موارد است.

Kenya's Health Minister Mutahi Kagwe (picture-alliance/ZUMAPRESS/D. Sigwe)

کنیا وزیر بهداشت Mutahi Kagwe صحبت می کند در یک کنفرانس مطبوعاتی در مارس سال 2020 است. کنیا اعمال اقدامات سختگیرانه برای مبارزه با شیوع کروناویروس, اما آن را هنوز هم در حال critcized برای آن محدود, بهداشت و درمان, بودجه

در حالی که بسیاری از آفریقایی countriesseem شده اند قادر به جلوگیری از گسترش این ویروس هر دو Mbiti و Gitau معتقدند که اقدامات سخت است که کشورهایی مانند کنیا تا به حال به برجسته کاستی در حال حاضر آسیب پذیر سیستم مراقبت های بهداشتی. خارج از امکانات خصوصی و ملی بیمارستان ارجاع در نایروبی بسیاری از بیمارستان ها فاقد پنکه تخت های مراقبت ويژه و پرسنل آموزش دیده. در ماه ژوئن دولت اختصاص یک صندوق ویژه برای هر کنیا شهرستان برای ارتقاء خود را در انزوا امکانات به 300 تخت.

"COVID-19 ثابت کرده به ما که: بله, شما می توانید زیرساخت اما اگر مردم سالم نیست که وجود دارد خواهد بود به رانندگی با این خودرو و استفاده از آن جاده ها؟" Mbiti استدلال می کند.

در کنیا ورود COVID-19 بدان معنی است که دولت تا به حال به دوباره اختصاص بودجه از بخش های دیگر نسبت به واکنش های اضطراری. در همان زمان آنها دریافت کمک های مالی از کمک کنندگان بین المللی در اوایل ماه آوریل سال 2020 بانک جهانی تصویب $50 میلیون بسته به کمک کنیا پاسخ دادن به این بیماری همه گیر. در ماه مه این سازمان مورد تایید یکی دیگر از آمریکا 1 میلیارد دلار بسته به کوسن اقتصادی اثرات این بیماری همه گیر. اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) در ضمن ارائه کنیا با 15 میلیون یورو ارزش کمک کند.

A woman in Kenya sells handmade masks during the coronavirus pandemic (Getty Images/AFP/T. Karumba)

یک زن در کنیا به فروش می رساند ماسک های دست ساز در طول بیماری همه گیر کوروناویروس

خواهد coronavirus تواند یک بازی را تغییر ؟

هیچ سوالی وجود دارد که بهداشت و درمان باید در ذهن در حال حاضر. در 2018, دولت کنیا راه اندازی آن جهانی بهداشت تحت پوشش پروژه — اصل مراقبت های بهداشتی رایگان — به عنوان یکی از رئيس جمهور اوهورو کنیاتا اصلی برنامه های سیاسی. اما دو سال بعد وجود داشته است هیچ گزارش پیشرفت پروژه.

Gitau معتقد است که این مشکل برمیگردد به مسائل مربوط به تامین مالی و اجرای. علاوه بر این, او می گوید: مقدار زیادی از پول می رود به بودجه ملی بزرگ ارجاع بیمارستان های وزارت بهداشت خود و هزینه های اداری. دولت می تواند در زیبا نوشتن مقالات سیاست که در کشورهای دیگر حتی اتخاذ کنند. "پس از آن است که برای عدم آگاهی و یا کمبود ظرفیت. آن است که برای عدم, تعهد, به بخش سلامت," او می گوید.

Warutere از سوی دیگر معتقد است که در حالی که بودجه این سال را هنوز هم نشان دهنده قبل از Covid اولویت های کنیا را قوی تر تمرکز بر سلامت در سال به آمده است. اگر کشورهای در حال جدی مورد شامل همه گیر او می گوید: سلامت باید تبدیل به بزرگترین بودجه مصرف کننده.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب