چگونه COVID-19 بحران بر اقتصاد پاکستان

پاکستان در حال حاضر اقتصاد شکننده تا به حال فقط در حال حرکت است به سمت ثبات زمانی که بحران بهداشت و درمان رخ د

توسط NEWSCENTERALS در 3 مرداد 1399

پاکستان در حال حاضر اقتصاد شکننده تا به حال فقط در حال حرکت است به سمت ثبات زمانی که بحران بهداشت و درمان رخ داد. کارشناسان ترس که همه گیر اقتصادی خرید اینترنتی را بطور قابل توجهی از خط خارج کشور روند بهبود.

پاکستان تا کنون ثبت نام نزدیک به 270,000 موارد coronavirus و بیش از 5700 مربوط به مرگ و میر. یک هفته پیش رئیس جمهور عارف Alvi تبریک گفت ملت برای خود "پیروزی" در برابر COVID-19 در طول یک مصاحبه با یک محلی پخش. Alvi گفت: دولت با موفقیت ذخیره این کشور از فقیرترین مالی تاثیر بیماری همه گیر.

در زمان Alvi را تقدیر از تایید تعداد COVID-19 بيمار در پاکستان بود در 259,998 و 2,085 موارد جدید ثبت شده است در 24 ساعت گذشته.

نخست وزیر عمران خان دولت می گوید: افت روزانه تعداد coronavirus موارد در ماه جولای است که با توجه به آن "smart مستند" استراتژی. اما ناظران می گویند که این روند می تواند یک نتیجه از گزارشدهی نادرست و ناکافی تست.

این بیماری همه گیر است و یک ضربه ویرانگر در پاکستان اقتصاد است.

"اقتصاد پاکستان است که کاهش نرخ بیکاری در حال افزایش است و بخش های مختلف در بحران هستند" هشدار داد ظفر Moti, مدیر سابق کراچی بورس (KSE). Moti گفت: DW او کمتر نگران پاکستان بازارهای مالی و بیشتر نگران تاثیر دراز مدت این بیماری همه گیر.

پاکستان صادرات در درجه اول شامل محصولات نساجی. این صادرات را از COVID-19 بحران آغاز شده با برخی از سفارشات حتی در حال لغو شد. Moti انتظار ندارد تقاضا را انتخاب کنید تا دوباره ارسال بیماری همه گیر. "همه از این خواهد شد و تاثیر منفی ذخایر خارجی و در نهایت ارزش پول. در دراز مدت بازارهای مالی نیز تاثیر منفی می گذارد," او گفت:.

زمانی که خان در زمان قدرت در سال 2018 پاکستان رشد تولید ناخالص داخلی در حدود 5.8%; در حال حاضر آن است 0.98% است و احتمال کاهش بیشتر است. این کشور با کسری مالی است که تقریبا 10 درصد و درآمد کاهش یافت و در دو سال گذشته.

خان نقدی امداد برنامه

پاکستان بهداشت عمومی سیستم نامعقول طولانی قبل از شروع این بیماری همه گیر کوروناویروس. به طور متوسط در پاکستان به یک دکتر برای هر 963 نفر و یک تخت بیمارستان برای هر 1,608 مردم با توجه به برنامه توسعه ملل متحد آمار و ارقام. پاکستان مواجه با کمبود 200,000 پزشکان و 1.4 میلیون نفر از پرستاران برای مقابله با بحران.

در اوایل سال 2019 در یک پولی بحران پاکستان رسیده به صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) به صورت یک بسته کمک مالی به ارزش شش میلیارد دلار است. اقتصاد بود و فقط در دوره نقاهت بعد از بحران که همه گیر رخ داد.

با توجه به همه گیر اضافی 2.45 میلیون نفر در حال حاضر دچار ناامنی غذایی. یک سوم جمعیت پاکستان را زیر خط فقر زندگی میکنند در حالی که 66 درصد از مردم — و یا 145 میلیون نفر در فقر زندگی می کنند نیاز به تسکین فوری.

ادامه مطلب: کروناویروس در پاکستان: پلاسمای خون در تقاضای بالا برای درمان COVID-19 بيمار

نخست وزیر خان راه اندازی Ehsaas پول نقد اضطراری کمک های مالی برنامه در مارس 1 در تلاش برای کمک به آسیب پذیر ترین بخش از جمعیت در پی این بیماری همه گیر.

در مجموع 144 میلیارد روپیه ($0.86 میلیارد €0.74 میلیارد دلار) بود و دست به برخی از 12 میلیون خانواده با هر یک از خانواده دریافت 12,000 روپیه در هر ماه.

اما برای کسب و کار روزنامه نگار حمزه فاروق حبیب کوتاه مدت راه حل پایدار نیست. او فکر می کند دولت شده است کم اهمیت جلوه دادن بحران از سمت راست شروع و شک و تردید رئیس جمهور ادعا می کند از دادن کمک به فقیر.

"ما هنوز نمی دانیم که تعداد واقعی این [coronavirus] موارد" حبیب گفت: DW. "موسسه ملی بهداشت (NIH) به تازگی انجام یک نظرسنجی نشان می دهد که تعداد افراد مبتلا در شهر اسلام آباد ایستاده بود نزدیک به 300,000 اگر چه با توجه به آمار رسمی بیش از 14000 نفر آلوده," او گفت:.

ادامه مطلب: چگونه انکار و تئوری های توطئه سوخت coronavirus بحران در پاکستان

ضعیف شاخص های اقتصادی

بانکدار سرمایه گذاری و ریسک تحلیلگر خرم Schehzad انتظار اقتصاد پاکستان به کوچک 15 میلیارد دلار به عنوان یک نتیجه از این بیماری همه گیر. او همچنین پیش بینی 10 درصد کاهش در تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه چهارم مالی سال 2020.

"کامل یا نیمه مستندات می تواند در نتیجه هیچ رشد واقعی تولید ناخالص داخلی و یا بیش از 2 درصد رشد منفی در سال مالی-20 گسترش بیش به سه ماهه اول سال مالی آینده," Schehzad گفت: DW.

Arecent بررسی byIslamabad-بر اساس تحقیقات سازمان گالوپ نشان داد که پاکستان نرخ بیکاری پیش بینی شده است به موج عظیم 28%. تعداد افراد بیکار در این کشور تخمین زده شده است که برای رسیدن به 6.65 میلیون نفر در طول سال مالی 2020-21 در مقایسه با 5.80 میلیون در خروجی سال مالی است.

30% اخراج در بخش رسمی نیز پیش بینی شده با توجه به طولانی مستند در نتیجه یک 189 میلیارد روپیه تاثیر بر بخش خصوصی Schehzad توضیح داد.

ادامه مطلب: Coronavirus: دولت پاکستان میسازد کردن هزاران نفر از کارگران به احیای اقتصاد

کمک های بین المللی

در ماه ژوئن دولت فدرال پاکستان پرده برداری از یک بهبود اقتصادی طرح به ارزش 1.2 تریلیون روپیه. استانی دولت نیز در روند آماده سازی مالی خود را بسته است.

در ضمن در اسلام آباد اعلام کرد حمایت مالی برای کسب و کار است که شامل 100 میلیارد روپیه در بازپرداخت مالیات اضافی 100 میلیارد روپیه در سود معوق پرداخت.

بانک مرکزی پاکستان نرخ بهره برای وام گیرندگان خود را با 225 واحد در اواسط ماه ژوئن کاهش فشارها از سوی دولت فدرال و کسب و کار در مواجهه با مشکلات جریان نقدی.

با توجه به پاکستان محدود ظرفیت مالی به تحمل هزینه های همه گیر کارشناسان هشدار می دهند که این کشور ممکن است در آینده نیاز به کمک از نه تنها صندوق بین المللی پول و بانک جهانی بلکه از متحدان استراتژیک مانند چین و عربستان سعودی است.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب