چگونه عربی متحده در واکنش به اسرائیل الحاق برنامه ؟

از ریاض به امان اقتصادی, لینک ها و منافع ژئوپلتیک آورده اند کشورهای عربی و نزدیک به عادی سازی روابط با اسرائیل

توسط NEWSCENTERALS در 10 تیر 1399

از ریاض به امان اقتصادی, لینک ها و منافع ژئوپلتیک آورده اند کشورهای عربی و نزدیک به عادی سازی روابط با اسرائیل است. اما قصد دارد به ضمیمه بخش هایی از غرب بانک می تواند در کمین است که چشم انداز.

در تاریخ 1 ژوئیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است که انتظار می رود یک گام مهم به سوی الحاق به 30 درصد از اشغال فلسطین غرب بانک پوشش شهرک های اسرائیلی و استراتژیک منطقه حاصلخیز دره اردن.

این حرکت موجب محمد دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن صلح برنامه ریزی شده است را محکوم کرد در سراسر جهان از جمله توسط فلسطینی ها' متحدان عرب. اتحادیه عرب هفته گذشته هشدار داد که می تواند آغاز یک "جنگ مذهبی در داخل و فراتر از منطقه ما است."

در اردن ملک عبدالله دوم گفت, آلمانی, مجله خبری اشپیگل که اسرائیل الحاق خواهد منجر به "عظیم جنگ" با کشور خود و تعلیق خود پیمان صلح بود و در میان "همه گزینه ها" در نظر گرفته می شود.

بی سابقه op-ed از امارات متحده عربی' سفیر آمریکا Yousef al Otaiba در روزنامه اسراییلی Yedioth آن در اوایل این ماه هشدار داد که الحاق خواهد "upend" خلیج فارس " رشد عادی با اسرائیل است. هفته گذشته اعلام درهم همکاری با اسرائیل در مبارزه با کروناویروس به ظاهر dangled به عنوان یک مثال از آنچه که ممکن است در معرض خطر.

محدود کردن الحاق

چنین مداخلات باید به حال تاثیر تا حد زیادی به خاطر اسرائیل ارزش این روابط بیش از بسیاری از آنها به دیگران گفت: جیک Walles سابق آمریکا سرکنسول در اورشلیم.

"گزارش فعلی اسرائیل است ... برای محدود تر الحاق به جای کامل الحاق 30 درصد" Walles گفت. "من فکر می کنم واکنش عربی است نقش مهمی در این حرکت به یک مرحله محدود از آنچه در اصل در نظر گرفته شده."

A fenced off area between the West Bank and the Jordan Valley

اسرائیل قصد دارد به ضمیمه تا 30 درصد از دره اردن قرار داده اند کشورهای عربی در یک مخمصه

اگر اسرائیل قدم به عقب از الحاق دره اردن اما در جلو حرکت می کند با در نظر گرفتن شهرک نزدیک به اصطلاح 1967 مرز [بین المللی به رسمیت شناخته شده مرز بین اشغال فلسطین و اسرائیل — ed.], اردن می تواند پاسخ توسط انجماد امنیتی و دیپلماتیک تماس با ما و یا حتی تعلیق یک معامله گاز بین دو کشور Walles گفت.

بیشتر بخوانید: بانک غرب و دره اردن را توضیح داد

اما قبلی condemnations از جمله آمریکا و اسرائیل حرکت می کند منجر به کوچک بتن عمل از فلسطینی ها " سنتی متحدان عرب به عنوان یک نتیجه از رشد اقتصادی ارتباط با اسرائیل و مشترک از منافع ژئوپلتیک.

تغییر اولویت ها

یکی از نشانه های این تغییر اولویت ها است که عربستان سعودی و امارات متحده عربی ادامه داد: هوا و دریا و زمین محاصره قطر که آنها را متهم به حمایت از تروریسم از طریق لینک کلیک کنید برای ایران طولانی در نظر گرفته اسرائیل را برجسته رقیب در منطقه است. عربستان سعودی آغاز شد اجازه می دهد محدود اسرائیل محدود پرواز بر قلمرو آن در سال 2018 است.

تجارت بین اسرائیل و کشورهای خلیج فارس در حال حاضر حدود 1 میلیارد دلار (€890 میلیون دلار) در سال ما تحلیلگر آرون دیوید میلر مشخص شده به تازگی در یک قطعه برای ما خروجی اخبار سیاسی. "بسیار بیشتر اطلاعاتی و امنیتی جانبی گزارش شده است که اتفاق می افتد در زیر خط آب" میلر نوشت.

در واقع امارات متحده عربی al-Otaiba پیوست سفرای عمان و بحرین در خود کشورهای ضمنی مجوز و پروانه برای مغلوب ساختن پیشی جستن برنامه زمانی که آنها با حضور خود رونمایی در ماه ژانویه است. اما او و سایر امارات و خلیج فارس مقامات ظاهرا خودداری کردند در سرعت اسرائیل یک طرفه بدون فشار بیشتر در مذاکرات است.

'برداشت آنها چه کاشته اند'

برای برخی از کارشناسان کشورهای خلیج فارس' خزنده عادی با اسرائیل ممکن است جسارت کسانی که فشار برای الحاق در اسرائیل هزینه.

یک دهه از رشد روابط را تقویت کرده است اسرائیل از جناح راست در داخل کشور اثبات این است که آن را ندارد به سازش به فلسطینی ها برای به دست آوردن شناخت و پذیرش از همسایگان خود با توجه به الیزابت Tsurkov یک محقق اسرائیلی-فلسطینی فروم های منطقه ای برای تفکر است.

"عرب خلیج رژیم در حال حاضر برداشت آنچه را کاشته" Tsurkov نوشت: ماه گذشته برای خاورمیانه موسسه. "خود protestation در برابر الحاق طرح حلقه های تو خالی بعد از صرف سال عادی سازی روابط با دولت اسرائیل در حالی که آن را تثبیت آن سوء استفاده حکومت نظامی بیش از فلسطینیان است."

چشم انداز تاریک و دلگیر

چگونه کشورهایی مانند اردن و کشورهای خلیج فارس ممکن است هنوز در عمل اگر حتی یک محدود الحاق می رود در آینده خواهد شد با این حال تاثیر داشته باشد.

واکنش های خود را می تواند فشار فلسطینی را به طور کامل تعلیق همکاری های امنیتی با اسرائیل و منحل کردن یا تشویق حماس در نوار غزه در حمله — حرکت می کند که می تواند نیروی اسرائیل در نهایت دوباره اشغال غزه و یا در حال حرکت به سمت کنترل کامل کرانه.

اگر اتفاق می افتد که "دیگر هیچ, تلاش های دیپلماتیک است که به احتمال زیاد برای احیای چشم انداز دو کشور معامله در هر زمان به زودی" سه ژنرال بازنشسته اسرائیلی سران نظامی, Ami أيالون, Tamir Pardo و Gadi Shamni هشدار داد در یک قطعه منتشر شده توسط ما, مجله خبری, سیاست خارجی.

ادامه مطلب: نظر: trump's خاورمیانه 'طرح صلح' ارائه نه

"نجات اسرائیل از غیر ممکن معضل از دست دادن آن هویت یهودی با اعطای ضمیمه فلسطینی ها از حقوق برابر و یا بخشش آن دموکراسی با محروم کردن آنها از این حقوق ممکن است تبدیل به یک ماموریت غیر ممکن" آنها نوشت.

این حرکت همچنین می تواند بیش از نشت بر روی ملک عبدالله شاه اردن آستان احتمالا حتی بیشتر پناهندگان فلسطینی عبور از مرز ترکیبات دشوار در داخل کشور.

"او به صورت فشار زیادی از جمعیت خود را به انجام کاری می شود و به عنوان سخت به عنوان ممکن است" Walles گفت. "در طرف دیگر او یک رابطه با واشنگتن که او به نگرانی در مورد. اردن دریافت مقدار زیادی از کمک های ایالات متحده هم اقتصادی و نظامی است."

"این می تواند مهم ترین تصمیم [ملک عبدالله] در حال رفتن به."

هر شب DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. شما می توانید ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن