ICC دستگیری سودان بیانات رهبر انقلاب برای دارفور جنایات جنگی

علی Kushayb که رهبری دولت مورد حمایت نظامیان در دارفور متهم شده است با 50 جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است.

توسط NEWSCENTERALS در 21 خرداد 1399

علی Kushayb که رهبری دولت مورد حمایت نظامیان در دارفور متهم شده است با 50 جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است. دستگیری او شد و لقب "یک موفقیت بزرگ برای ICC و تلاش خود را به عدالت برای قربانیان."

دادگاه جنایی بین المللی (ICC) اعلام کرد که روز پنجشنبه در سودان بیانات رهبر انقلاب علی Kushayb به حال تسلیم به مقامات در جمهوری آفریقای مرکزی شد و در حال حاضر در بازداشت است.

"آقای Kushayb است که مظنون به جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که گفته شده است در دارفور" گفت: یک ICC بیانیه. "ظاهر اولیه آقای Kushayb قبل از ICC ... برگزار خواهد شد در دوره به دلیل."

Kushayb که منجر بدنام دولت مورد حمایت نظامیان در یک کمپین از طریق دارفور متهم شده است با حداقل 50 جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی است. او "گفته که باید شخصا شرکت در برخی از این حملات علیه غیرنظامیان" با توجه به ICC.

هلند' نماینده به ICC توصیف دستگیری به عنوان "یک موفقیت بزرگ برای ICC و تلاش خود را به عدالت برای قربانیان جنایات در دارفور است."

'تجاوز به سوزاندن و غارت'

در سال 2003 گروه های شورشی متشکل قومی مرکزی و کشورهای جنوب صحرای آفریقا جوامع راه اندازی یک شورش علیه دولت سودان سال های پس از سرکوب توسط خارطوم.

در پاسخ عربی تحت سلطه دولت سودان راه اندازی وحشیانه سرکوب از جمله بمباران هوایی. آن را پشتیبانی Janjaweed نظامی که متهم به کشتار جمعی و استفاده از تجاوز به عنوان سلاح جنگی در wreaking ویران در ناآرام منطقه است.

ادامه مطلب: دارفور خشونت های قومی به خطر می اندازد سودان طرح صلح

سازمان ملل متحد تخمین می زند که حدود 300000 نفر کشته و بیش از 2.7 میلیون نفر آواره به عنوان یک نتیجه از دولت scorched-earth سیاست در دارفور است.

ICC صدور حکم بازداشت برای Kushayb در سال 2007 و دو سال بعد برای پس از آن رئیس جمهور عمر البشیر به اتهام جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی مرتکب شده در طول دارفور جنگ است.

"جهان را در وحشت به عنوان سودان دولت انجام حملات وحشیانه در دارفور غیرنظامیان به قتل, تجاوز به سوزاندن و غارت روستاها شروع و در سال 2003 گفت:" الیز Keppler دیده بان حقوق بشر. "اما پس از 13 سال و عدالت و در نهایت با یک فراری از جرایم است."

ls/msh (یمن)

هر شب DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. شما می توانید ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب