هند و چین مرز بن بست افزایش تنش نظامی

تنش بین دو پرجمعیت ترین کشورهای هایش یک بار دیگر در هفته های اخیر همراه خود را مورد مناقشه مرزی بالا در هیمالی

توسط NEWSCENTERALS در 13 خرداد 1399

تنش بین دو پرجمعیت ترین کشورهای هایش یک بار دیگر در هفته های اخیر همراه خود را مورد مناقشه مرزی بالا در هیمالیا باعث ترس ناخواسته تشدید.

بیش از چند هفته گذشته چینی و هندی نیروهای قفل شده در تهاجمی ذکراست در مکان های مختلف در طول دو کشور عملا مرز شناخته شده به عنوان خط کنترل واقعی (LAC) بالا بردن تنش بین دو هسته ای ها.

در مارس 5, یک درگیری شکست در Pangong Tso دریاچه واقع 14,000 پا (4,270 متر) بالاتر از سطح دریا در منطقه هیمالیا از لاداخ که هندی و چینی پرسنل ارتش درگیر شدند با آهن و میله های چوب و حتی با توسل به سنگ-pelting که در آن سربازان در هر دو طرف آسیب های پایدار.

روز بعد در 9 مه ده ها تن از چینی و هندی سربازان مجروح در fistfights و سنگ پرتاب هنگامی که یکی دیگر از مبارزه فوران در Nathu لا تصویب در دولت هند از هند حدود 1200 کیلومتر به سمت شرق در امتداد لاک. بسیاری از سربازان هندی هنوز در بیمارستان است.

ادامه مطلب: چگونه در آسیا نقشه رسمی ترویج و تبلیغ

هر دو کشور سرزنش یکدیگر و عنوان حوادث بلکه فرستاده تقویت و تجهیزات سنگین به این منطقه است. در حالی که چین معتقد است که تنش باعث شد با توجه به خاطی توسط نیروهای هند در چين و هند و سرزنش آن در ارتش چین تلاش در مانع عادی گشت زنی توسط نیروهای خود را.

در نشانه آن است که هر دو طرف به نظر می رسید به حفاری در برای دیگر faceoff چندین مناطق مرزی دیده می شود عمده نظامی ساخت.

The disputed border between India and China

در مه 27 رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن ارائه شده به واسطه آنچه او به عنوان "در حال حاضر مواج مرز اختلاف است." اما نه هند و نه چین به نظر می رسد مشتاق اجازه می دهد مغلوب ساختن پیشی جستن به دخالت.

تنش ممکن است باعث زیرساخت های فعالیت های انجام شده توسط هند در امتداد لاک, برخی تحلیلگران می گویند. در 10 سال گذشته هند شده است تقویت زیرساخت های مرز خود را با جاده های جدید و airbases افتتاح از راه دور در مناطق هیمالیا.

علت ؟

هندی و خارجی و کارشناسان نظامی می گویند طرف چینی بوده است irked توسط هند ساخت جاده در این منطقه انگشت از Pangong Tso دریاچه منطقه علاوه بر این یکی دیگر از جاده اتصال Darbuk-Shayok-Daulat التماس Oldie, جهان بالاترین ارتفاع فرودگاه در Galwan دره.

زیرساخت است که با هدف کاهش فاصله با چین و برتر شبکه ای از جاده ها که از آن ساخته شده است سال پیش, اما چین مخالف هر گونه هند ساخت و ساز در این منطقه گفت: این سرزمین مورد مناقشه است.

"چینی ها نمی مانند زیرساخت های ساخته شده در امتداد سمت هند از مرز اگر چه آنها ساخته شده است زیرساخت های خود به سمت" گفت: Srikanth Kondapalli استاد چینی مطالعات در دهلی نو را در دانشگاه جواهر لعل نهرو. "بنابراین آنها می گویند" ما می تواند به توسعه زیرساخت اما شما نباید'" Kondapalli گفت: DW.

"اخبار در مورد سرخپوستان ساختمان پروژه های زیربنایی در منطقه لاداخ ساخته شده چینی تعجب در مورد قصد پشت طرح هند برای ساخت پروژه های زیربنایی در این منطقه است. این بخشی از مشکل است. چین همیشه انداز خود را به عنوان حزب ستم," Dean چنگ محقق ارشد در بنیاد میراث گفت: DW.

بیشتر بخوانید: "را در هند به دنبال را در چین با تکنولوژی صنعت

چنگ معتقد است چین تهاجمی فعالیت های نظامی در نزدیکی مرز نیز ساخته شده هند بیشتر احساس نا امنی و نگران است. "PLA [مردم را ارتش آزادی] گاهی اوقات پرواز هواپیماهای جنگی در اطراف چینگهای فلات است که بسیار تحریک آمیز حرکت" Cheng گفت: DW. "پکن نیست فقط کنترل حریم هوایی, اما آنها به عمد گفتن در جهان است که اینها مسلح هواپیما آماده برای مبارزه با."

اما نوشتن در جهانی بار روزنامه مشهور برای آن firebrand ناسیونالیستی شعارهای طولانی Xingchun یک محقق ارشد در دانشگاه مطالعات خارجی پکن سرزنش دهلی نو برای آخرین بن بست.

"هند در روزهای اخیر به طور غیر قانونی ساخته شده دفاع امکانات در آن سوی مرز به داخل خاک چینی در Galwan Valley منطقه, ترک, چینی, مرز دفاعی نیروهای گزینه های دیگر اما حرکت لازم است در پاسخ و نصب خطر افزایش standoffs و درگیری بین دو طرف" او نوشت.

مرز درگیری

تداوم جدی ترین faceoff بین هندی و چینی پرسنل ارتش پس از سال 2017, زمانی که آنها مشغول مشابه برخورد برای 73 روز در Doklam. هند نیروهای نظامی شد و سپس بسیج برای مقابله با آنچه که دیده می شد به عنوان حرکت توسط طرف چینی برای گسترش حضور خود را در امتداد مرز با بوتان. این وضعیت بعدها خنثی از طریق کانال های دیپلماتیک.

مرز درگیری جدید نیست به 3,488 متر (2,167 مایل) مرز بین هند و چین که بیشتر آن همچنان مورد مناقشه و undemarcated. دو کشور جنگیدند جنگ در سال 1962 اما مرز مسائل باید درنگ ،

چین ادعا می کند حدود 90000 کیلومتر مربع (35,000 کیلومتر مربع) در ایالت آروناچال پرادش مراجعه کننده به صورت غیررسمی از سوی برخی از چینی ها به عنوان "جنوب تبت." هند از سوی دیگر ادعای حاکمیت بر 38,000 کیلومتر مربع (15,000 مایل مربع) از عکاسی چانه فلات.

بیش از یک دوجین دور از مذاکرات شکست خورده اند به پیشرفت های قابل توجهی در اختلاف اگر چه وجود داشته است نسبتا درگیری چند در سال های اخیر و هیچ شات اخراج شده از 1970s.

تشدید رقابت

عدم اعتماد متقابل است مرکب خود را در حال رشد رقابت اقتصادی جهانی و جغرافیای سیاسی نفوذ - هند میزبان به تبعید رهبر معنوی تبت دالایی لاما و چین تا کنون در تعمیق روابط هند به منطقه ای رقیب پاکستان در میان عوامل دیگر.

بیش از دهه گذشته دهلی نو نگاه احتیاط در پکن تقویت اقتصادی و نظامی و دیپلماتیک عضلانی است که اجازه چین گسترش آن ردپا و نفوذ حتی در جنوب آسیا و منطقه ای هند به عنوان دیدگاه استراتژیک خود را در حیاط خلوت. چین در همین حال شده است نگران در هند رشد نزدیکی با کشورهایی مانند آمریکا و ژاپن است.

برخی از کارشناسان استدلال می کنند که هند افزایش قابلیت های نظامی و تصمیم به تغییر وضعیت از جامو و کشمیر در سال 2019 نیز به آخرین flareup. "نارندرا نخست وزیر هند به طور یک جانبه تغییر وضعیت جامو و کشمیر در ماه اوت سال 2019 که به اعتقاد من ساخته شده است که پکن کاملا ناراحت کننده" Derek گراسمن ارشد دفاع تحلیلگر رند گفت: DW. "هند ممکن است در تلاش برای پیدا کردن راه هایی برای حفظ ادعاهای ارضی خود را در امتداد خط کنترل واقعی در این تغییر محیط زیست است."

اما Jayadeva Ranade رئیس جمهوری ایران در دهلی نو مستقر در مرکز چین تجزیه و تحلیل و استراتژی گفت: دلایل متعددی وجود دارد برای چین پرخاشگری نسبت به هند است. "رئیس جمهور چین در حال حاضر تحت فشار زیادی برای قراضه به COVID-19 شیوع و اقدامات انجام شده برای مهار آن" او گفت: DW.

"دو Centenaries اهداف به دست آمده توسط 2049 نیز لغزش از درک چین" Ranade گفت: با اشاره به یازدهم تعهد نسبت به ساخت خود کشور مرفه و به طور کامل توسعه یافته توسط 100 سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین است. "دولت مایل به بازگرداندن تصویر خود را در چشم مردم. این عمل تجاوز در برابر هند عمدی است."

گزارش های اضافی توسط ویلیام یانگ از تایپه, Aditya شارما و Tanika Godbole از دهلی نو است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن