ایران بحث 'قتل ناموسی' بعد از دختر به قتل شوک های کشور

قتل های اخیر از یک دختر ایرانی توسط پدر خود به برجسته زنان نابرابری و کشور را کهنه نظام حقوقی. اما مقامات مذهب

توسط NEWSCENTERALS در 14 خرداد 1399

قتل های اخیر از یک دختر ایرانی توسط پدر خود به برجسته زنان نابرابری و کشور را کهنه نظام حقوقی. اما مقامات مذهبی همچنان به مخالفت با تغییر.

در اواخر ماه مه یک روستا در شمال ایران در صحنه به ویژه جنایت هولناک زمانی که 37 ساله و رضا اشرفی با سر بریده خود را در یک به اصطلاح قتل ناموسی است. در حالی که در موارد مشابه اغلب آرام نگه داشته با خانواده یکی از این جلب توجه گسترده از رسانه های سنتی و شبکه های اجتماعی سیستم عامل است.

رومینا های 14 ساله قربانی تا به حال مخفیانه فرار از خانه با یک زن 29 ساله که بعد از آن ادعا شده است در عشق با کودک برای مدت پنج سال. رومینا خانواده داده نشده بود مرد اجازه ازدواج با او, اگر چه آن شده اند که از نظر قانونی ممکن است به حال پدرش داده شده رضایت خود را. سن قانونی ازدواج در ایران است 13 برای زنان است.

پنج روز پس از رومینا رفت از دست رفته, پلیس, زن و شوهر آورده و دختر به پدر. با توجه به گزارش های رسانه های رومینا را پس از آن شنیده شوهرش گفتن رومینا به کشتن خودش و گفت که در غیر این صورت او خواهد آن را انجام دهد. اما مادر هیچ چیز را به دخترش را نجات دهد. پس از رومینا را وحشیانه قتل بستگان سازمان یافته عزاداری به نام "محترم" ،

بیشتر بخوانید: یک دختر کشته شدن توسط خانواده اش – داستان عشق و 'افتخار'

An obituary notice for 14-year-old victim Romina Ashrafi (isna.ir)

یک اگهی توجه کنید برای 14 ساله قربانی رومینا اشرفی

با وجود پیشرفت زنان هنوز هم سرکوب

"حقیقت تلخ این است که فرهنگ پدرسالاری است که عمیقا ریشه در جامعه ایرانی" آسیه امینی نویسنده و فعال حقوق زنان گفت: DW در مصاحبه.

"مهم نیست که چگونه به خوبی تحصیل زنان ایرانی هستند و یا چه مقدار از آنها باید از طریق خود را قوی وضعیت در جامعه مدنی گفت:" امینی که از ایران گریخت و پس از ناآرامی های سال 2009 و در حال حاضر در نروژ زندگی می کند. "در سیستم سیاسی کنونی مردان نه تنها سنت را در کنار خود اما این قانون نیز هست."

ادامه مطلب: زنان هنوز به صورت قانونی تبعیض در 155 کشور جهان

به دنیای بیرون زنان در ایران به نظر می رسد به اندازه بدست آمده را وقتی که می آید به برابری به ویژه هنگامی که در مقایسه با کشورهای دیگر در منطقه است. در عربستان سعودی برای مثال زنان تنها به تازگی موفق به کسب حق رانندگی و تنها شده اند مجاز به رای دادن پس از 2015.

در ایران زنان شده اند مجاز به رانندگی پس از 1940 شدند و با توجه به حق رای دادن و انتخاب شدن به اتاق در سال 1963. نیمی از رشته های دانشگاهی در ایران برگزار می شود توسط زنان و تعدادی از زنان که زمینه را برای طلاق پیدا کرده اند و یا یک توافق دو جانبه برای پایان دادن به یک ناراضی ازدواج افزایش یافته است به طور پیوسته در سال های اخیر است.

هنوز برابر با مردان

اما زنان در ایران و عربستان سعودی در یک چیز مشترک دارند: آنها در نظر گرفته نمی به همان حقوق مردان و با توجه به قوانین استخراج از شریعت یا قانون اسلامی. تمام تصمیم گیری های مهم ساخته شده توسط پدران یا شوهران حتی پس از مرگ. ایران کد از قانون کیفری را پاس اصل قصاص. که بدان معنی است که اگر یک دختر یا زن قربانی یک جرم پدر یا شوهر تصمیم می گیرد که آیا مجرم مجازات است — اغلب با حکم اعدام یا عفو.

رومینا را مورد برجسته پوچی از این سیستم با مجرم نیز کسی است که به معنای تصمیم گیری بین عفو و مجازات است. با توجه به رسانه های ایران قبل از اینکه دختر خود را به قتل رومینا پدر پرسید: یک وکیل چه مجازات او می تواند انتظار می رود. پاسخ: بین سه تا 10 سال زندان.

اشرفی نیست تنها پدر به استفاده از این گریز در ایران سیستم عدالت. با توجه به مطالعه انجام شده توسط ایران در آکادمی پلیس نزدیک به 45 درصد از قتل متعهد در چندین خصوص سنت محدود استان در غرب و جنوب ایران در قتل های ناموسی.

بیشتر بخوانید: Femicides در ترکیه: یک مشکل این است که نادیده گرفته می شود

An Iranian women holds up her hands painted with writing in support of a female candidate (Imago/ZUMA Press)

زنان برگزار شد دفتر سیاسی در ایران در دهه, اما آنها هنوز هم هنوز هم با تبعیض مواجه هستند

'به افتخار یک زن است مهم ترین دارایی'

"در یک جامعه سنتی به افتخار یک زن است مهم ترین دارایی گفت:" روزنامه نگار ایرانی Mahrokh Gholamhosseinpour. "مردی که همسر و یا پدر خود را از دست داده افتخار است را رد کرد و نادیده گرفته شده توسط یک جامعه است."

Gholamhosseinpour تحقیق مسئله قتل های ناموسی در ایران برای سال. او به یاد می آورد مورد یک دختر به نام Ala که زندگی در یک روستا در استان خوزستان در جنوب ایران است. با توجه به او تجاوز بود توسط چند مرد از قبیله دیگر در حالی که او به دنبال پس از گوسفند. هنگامی که او به روستای نیمه جان آن را به سرعت تصمیم گرفت که او تا به حال به انجام دور با.

در بسیاری از موارد پدر یا جد enlists برادر یا پسر عموی "dishonored" به انجام این قتل است. پس از وقوع جرم او طول می کشد مسئولیت خود و یا عفو قاتل.

"در بسیاری از قتل های ناموسی وجود دارد هیچ شکایت توسط شاکی یا نگهبان. و قاتل است که به سرعت منتشر شد, در این توافق هر دو طرف گفت:" Gholamhosseinpour. رومینا را elopement یا آدم ربایی را احتمالا منجر به قتل او اگر او و خانواده اش زندگی کرده بود در یک شهر بزرگتر گفت: Gholamhosseinpour که در حال حاضر زندگی در ایالات متحده است.

ادامه مطلب: زنان ایرانی برای ورود به مسابقه فوتبال برای اولین بار در تقریبا 40 سال

Iranian women watch a football match in a stadium (AFP/A. Kenare)

در سال 2019, ایران, لغو ممنوعیت زنان در استادیوم های فوتبال

محافظه کار و مقاومت در برابر اصلاحات

رومینا سرنوشت عمیقا متزلزل جامعه ایران و نه تنها در اینترنت. تقریبا همه ایران روزنامه گزارش روز قتل رئیس جمهور حسن روحانی کابینه خود دستور داد تا در نهایت به معرفی و قانونی لازم اصلاحات به شدت مجازات اعمال خشونت آمیز متعهد به نام "خانواده افتخار است."

اما رئیس جمهور می داند که پیش نویس قوانین با هدف حفاظت از زنان از خشونت خانوادگی رد خواهد شد توسط محافظه کار سیستم عدالت. مقامهای استدلال می کنند که چنین قوانینی با هدف تقلید از غربی ارزش ها و اهداف است که در تضاد با اصول اسلامی.

کبری Chasali یک عضو با نفوذ زنان در شورای اجتماعی و فرهنگی (WSCC) حمل این استدلال به شدید. با توجه به Chasali ارزشهای اسلامی و قوانین نیست مقصر رومینا مرگ است. بلکه آن را حامیان حقوق بشر سازمان ملل تا سال 2030 دستور کار برای توسعه پایدار که در میان چیزهای دیگر طلب برای ایجاد برابری بین دو جنس در سراسر جهان است.

این WSCC پاسخ به طور مستقیم به این کشور عالی رهبر مذهبی آیت الله علی خامنه ای ، برای 35 سال این شورا تلاش کرده است برای ایجاد آنچه که آن را می بیند به عنوان فرهنگ اسلامی و ارزش ها در جامعه ایران و مبارزه کرده است تلخی در برابر سازمان ملل اهداف توسعه چرا که آنها تماس بگیرید, در میان چیزهای دیگر برای آموزش جنسی و برابری دختران و پسران.

برای محافظه کاران, پاسخ به مسئله قتل های ناموسی ساده است: داشتن دختران ازدواج در جوان از یک سن به عنوان امکان پذیر است.

هر روز DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. ثبت نام برای دریافت آن را در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن