جنوب شرقی آسیا تجارت مواد مخدر بیش از حد بزرگ برای کنترل ؟

جنگ با مواد مخدر به نظر می رسد مانند از دست دادن نبرد در جنوب شرقی آسیا. اگر چه مقامات حمل از رکود قیمت ها پای

توسط NEWSCENTERALS در 31 اردیبهشت 1399

جنگ با مواد مخدر به نظر می رسد مانند از دست دادن نبرد در جنوب شرقی آسیا. اگر چه مقامات حمل از رکود قیمت ها پایین باقی می ماند و تقاضا بالا است. کارشناسان می گویند بیشتر همکاری های مرزی ضروری است.

پلیس میانمار در این هفته اعلام کرد بزرگترین, مواد مخدر مصنوعی تشنج در رکورد در جنوب شرقی آسیا. بین ماه های فوریه و مارس نیروهای امنیتی کشف و ضبط بیش از 200 میلیون قرص مت آمفتامین 500 کیلوگرم (1,000 پوند است.) از کریستال مت 300 کیلوگرم هروئین و 3,750 کیلوگرم مایع متیل فنتانیل (3MF).

"مقدار 3MF است که واقعا باور نکردنی است. 3MF است که 10 برابر قوی تر از فنتانيل است که 100 برابر قوی تر از مورفین است. که باعث می شود آن را معادل چند هزار تن از مورفين یا چندین میلیارد دوز. که باید برای عرضه جهانی نه فقط منطقه ای" میانمار متخصص ریچارد وابسته به اسبدوانی گفت: DW.

مواد مخدر شده و نشات گرفته از میانمار در شان دولت است که بخشی از به اصطلاح مثلث طلایی. به صعب العبور کوه های منطقه را فراهم می کند شرایط ایده آل برای تولید مواد مخدر و قاچاق.

مثلث طلایی را پوشش می دهد بخش هایی از میانمار در شان دولت تایلند و لائوس. لرزان توازن قدرت در منطقه را فراهم می کند چه گروه بین المللی بحران خواستار "پایدار ناامنی."

اشتراک, به, تاج, جمع و جور — DW خبرنامه ردیابی coronavirus در آسیا

این lawleاس اس جنگل

برای مثال شبه نظامی جناح از گروه های قومی در میانمار مانند ایالات Wa ارتش دولت (UWSA) یا دموکراتیک ملی داد ارتش ( ☀ ) شده اند فعال در تجارت مواد مخدر برای چند دهه. آنها همچنین کنترل منطقه مرزی با چین و لائوس و تایلند است.

در تایلند و لائوس از سوی دیگر نیروهای امنیتی را تنها محدود کنترل از راه دور و گاهی جنگل-کوه های پوشیده. مرزهای نفوذ پذیر و کنترل مرز در میانمار به عنوان مثال در حال انجام توسط همان گروه که خود را تامین مالی از طریق قاچاق مواد مخدر است.

این جنگل ارتفاعات بسیار ضعیف توسعه یافته از لحاظ اقتصادی و به طور منظم اقتصاد ندارد احتمال بسیار زیاد در برابر سود حاصل از تجارت مواد مخدر.

یک گزارش سازمان ملل متحد دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم (UNODC) برآورد حجم بازار از آمفتامین تجارت در سراسر آسیای جنوب شرقی به 30 دلار به 60 میلیارد دلار (€26 به 52 میلیارد دلار). در مقايسه با بانک جهانی تخمین می زند میانمار محصول ناخالص داخلی در سال 2018 تقریبا 70 میلیارد دلار.

این مقدار بسیار زیاد از پول مواد مخدر نیز فساد موسسات مشابه آنچه با تجارت کوکائین در برخی از کشورهای آمریکای جنوبی. بخش هایی از پلیس نظامی, سیاست و دولت حتی صومعه های راهبان و همه درگیر در جنوب شرق آسیا تجارت مواد مخدر.

مواد مخدر برای هر بازار

به طور سنتی, مثلث طلایی منطقه بدنام شده است برای کشت تریاک و تولید هروئین. اما متامفتامين شده اند به دست آوردن سهم بازار ،

توليد متامفتامين دارای چندین مزیت بیش از تریاک کشت.

متامفتامین تولید است نه وابسته به برداشت چرخه خشخاش در افغانستان وجود دارد و نه نیاز برای کشت در مناطق تنها آزمایشگاه.

آزمایشگاه می تواند تلفن همراه و نقل مکان کرد در صورت لزوم. در سال های اخیر, برای مثال, شده است وجود دارد و حرکت در مقیاس بزرگ از آزمایشگاه از چین در سراسر مرز به کشورهای جنوب شرق آسیا تا حدودی به چین شدت عمل در برابر قاچاق مواد مخدر.

ادامه مطلب: تایلند جنگ با مواد مخدر اهداف مت از میانمار

Infografik - Meth market size in Asia Pacific - EN

این آزمایشگاه تولید با کیفیت بلوری, مت آمفتامین, شناخته شده به عنوان "کریستال مت" است که قاچاق و فروخته شده در کشورهای ثروتمند مانند استرالیا و ژاپن و کره جنوبی.

برای بازارهای در کشورهای فقیر آزمایشگاه تولید "Yaba" یا "Yama" است که ارزان ترکیبی از کافئین و متامفتامین به فروش می رسد به عنوان یک قرص. Yaba محبوب است در جنوب شرقی آسیا و جنوب آسیا و به خصوص در بنگلادش است.

Yama سرکوب و خستگی و گرسنگی و درد. کاربران تبدیل به سرخوشی و احساس قوی تر و اعتماد به نفس. پتانسیل وابستگی قابل توجهی است. عوارض جانبی شامل تغییرات شخصیتی روان و پارانویا است.

این 'مواد مخدر در بزرگراه' به جنوب آسیا

مسیرهای تجاری استفاده می شود توسط کارتل تا حد زیادی بر اساس این پیر تجارت مواد مخدر از مسیرهای. دفتر سازمان ملل متحد در مورد مواد مخدر و جرم (UNDOC) می نویسد: "همان راه که شورشیان استفاده می شود به کشیدن تریاک و هروئین از طریق مثلث طلایی هیل در حال حاضر برای استفاده از متامفتامین تجارت است."

این مکان مبدا تغییر کرده است. مت برای ژاپنی ها و کره جنوبی در بازار استفاده می شود به می آیند عمدتا از چین است. امروز با توجه به جرم, "آسیای جنوب شرقی است که منبع اصلی متامفتامین ضبط شده در ژاپن در سال 2018 است. آسیای جنوب شرقی است توپی از متامفتامین تجارت در آسیا است."

ادامه مطلب: بنگلادش راه اندازی 'فیلیپین به سبک جنگ با مواد مخدر

میانمار در غرب ایالت راخین جنگ زده منطقه که در آن Rohingya بیرون رانده شدند و قومی گروه های شورشی Arakan ارتش (AA) است که مبارزه برای استقلال تبدیل به مسیر اصلی برای تجارت مواد مخدر به آسیای جنوبی.

ریچارد وابسته به اسبدوانی بین المللی بحران گروه متخصص در میانمار گفت: "ایالت راخین تبدیل به یک نوع از مواد مخدر بزرگراه به سمت جنوب آسیا و به خصوص بنگلادش است."

رکود یک قطره در اقیانوس'

نیروهای امنیتی در این منطقه به طور منظم انجام حملات تشنج و بسته شدن از آزمایشگاه مواد مخدر مانند مگا-مجسمه نیم تنه از این سال است. با توجه به وابسته به اسبدوانی این مقدار به یک قطره از آب اقیانوس است.

ادامه مطلب: چین زندانهای فنتانيل قاچاقچیان پس از مشترک پروب با ما

"سالها تشنج در حال افزایش است اما این قیمت در حال سقوط است. این یک نشانه روشن است که تولید در حال رشد است سریع تر از تقاضا" وابسته به اسبدوانی گفت.

"مشکل این است که لزوما یک فقدان اراده سیاسی اما فقدان راهبردی ایده," او اضافه شده است.

دولت ها در جنوب شرقی آسیا نمی تواند پیروزی در "نبرد " materiel" در برابر بسیار زیاد سود حاصل از تجارت مواد مخدر. آنها نیاز به یک "رویکرد خلاق," وابسته به اسبدوانی گفت.

دنبال پول

یکی از روش های این کارشناس اشاره می کند این است که به استخدام یک گروه از متخصصان به دنبال پول دنباله.

به عنوان سازمان ملل همچنین گزارش پول مواد مخدر است که عمدتا متمرکز در قمار که در حال بازدید توسط مشتریان پرداخت از چین در مناطق مرزی. نقدی در نهایت به پایان می رسد تا پارک شده در حساب های بانکی در هنگ کنگ ماکائو یا سنگاپور.

وابسته به اسبدوانی گفت: ردیابی پول مواد مخدر می تواند بسیار امیدوار کننده رویکرد به کشف کارتل از انجام یک جنگل حمله پس از دیگری.

یکی دیگر از تاکتیک خواهد بود برای نظارت بر مواد خام مورد نیاز برای تولید مواد مخدر مصنوعی. اگر چه میانمار بزرگترین تولید کننده در منطقه از آن به تنهایی نمی تواند تولید مواد اولیه لازم برای مت مانند پزودوافدرین.

ادامه مطلب: هلند: ممکن است عواقب ناشی از لیبرال مواد مخدر, سیاست های

مواد اولیه تولید شده در مقیاس صنعتی می آیند تقریبا به طور انحصاری از کارخانه های چینی. UNODC شده است خواستار صنایع شیمیایی و دارویی در چین و تایلند برای همکاری نزدیک تر با مقامات در کشورهای در حال تولید.

این استراتژی به نظر نمی رسد به طور کامل اجرا شده است. به عنوان وابسته به اسبدوانی را در سال های اخیر شده است وجود ندارد تنها مصادره مواد خام در مرز بین چین و میانمار.

"چین بسیار موفق بوده است در بسته شدن آزمایشگاه مواد مخدر در چین است. پکن نیز اقدام علیه قاچاق مواد مخدر و تبادل اطلاعات با کشورهای همسایه است. اما نزدیک همکاری ضروری است اگر ما به این مشکل تحت کنترل است."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب