ساحل عاج نخست وزیر Coulibaly می میرد ناگهان

نخست وزیر بود و انتظار می رود به رهبری حزب در اکتبر انتخابات ریاست جمهوری. رئیس جمهور Alassane Ouattara گفت: ا

توسط NEWSCENTERALS در 19 تیر 1399

نخست وزیر بود و انتظار می رود به رهبری حزب در اکتبر انتخابات ریاست جمهوری. رئیس جمهور Alassane Ouattara گفت: این کشور در عزاداری.

ساحل عاج نخست وزیر Amadou Gon Coulibaly درگذشت ناگهانی در روز چهارشنبه در سن 61.

وزیر به Pساکن Alassane Ouattara خواندن یک بیانیه از رئیس جمهور در تلویزیون دولتی تایید Coulibaly مرگ است.

"همکار هموطنان ساحل عاج ماتم است. آن است که با درد عمیقی که من به شما اعلام که نخست وزیر Amadou Gon Coulibaly ما را ترک کرده است," او گفت:.

مقامات گفت: Coulibaly ناخوش شد در طول وزرا جلسه در کاخ ریاست جمهوری در آبیجان شد و با عجله به بیمارستان که در آن او در گذشت. آن است که در حال حاضر مشخص نیست که چگونه Coulibaly درگذشت.

او در بازگشت به ساحل عاج در هفته گذشته پس از تحت درمان پزشکی برای دو ماه در فرانسه. برخی بر این باورند که این درمان های پزشکی مربوط به سال 2012 پیوند قلب است.

'برادر کوچکتر من پسرم'

Ouattara حزب شده است در قدرت پس از انتخابات ده سال پیش که در سمت چپ برخی از 3000 نفر کشته و سپس رئیس جمهور Laurent Gbagbo حاضر به اذعان به شکست خود در دور انتخابات.

Coulibaly به عنوان نخست وزیر از ژانویه 2017 پس از خدمت به عنوان دبیر کل ریاست جمهوری به مدت شش سال. Ouattara به نام Coulibaly "برادر کوچکتر من پسرم" طی بیانیه ای.

"سلام من حافظه از یک دولتمرد از وفاداری و فداکاری و عشق به میهن خود" اضافه شده Ouattara.

او به عنوان نامزد حاکم تجمع حزب جمهوری خواه در انتخابات آینده در ماه اکتبر. Coulibaly مرگ می تواند پرتاب انتخابات آینده را به هرج و مرج. Ouattara مورد نیاز است بعد از اتمام دوره دوم خود در دفتر.

kbd/msh (AFP, AP, Reuters)



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن