Javed Akhtar در جمعی تنش: 'مسلمانان هند نیز به انتقاد از خود'

جانباز فیلمنامه نویس و ترانه سرا Javed Akhtar تبدیل شده است برای اولین بار هند را به نفع خود ریچارد داوکینز جا

توسط NEWSCENTERALS در 29 خرداد 1399

جانباز فیلمنامه نویس و ترانه سرا Javed Akhtar تبدیل شده است برای اولین بار هند را به نفع خود ریچارد داوکینز جایزه برای تفکر انتقادی است. در یک DW مصاحبه اختر می گوید او نگران این فضا به صورت رایگان به فکر کاهش است.

این جایزه نام انگلیسی تکاملی زیست شناس و نویسنده ریچارد داوکینز, شناخته شده برای خود را در کتاب ژن خودخواه.

جاوید اختر 75 بوده صوتی در مورد مشاهدات خود را در سیاست, دین و زندگی عمومی و اغلب از صحبت کردن در برابر بنیادگرایی مذهبی و محدودیت در آزادی بیان. او همچنین به شدت مورد انتقاد قرار جماعت در اسلام در حالی که افشاگری بر ضد اسلام تمایلات حمایت هندو راست.

این جایزه داده شد برای اختر سهم به عقل جنبش از طریق شعر و نثر و خود را برای مشارکت فعال در گفتمان سیاسی.

Richard Dawkins

ریچارد داوکینز است بهترین و شناخته شده برای خود را در کتاب ژن خودخواه

دریافت کنندگان قبلی شامل کمدین آمریکایی بیل ماهر و انگلیسی-فیلسوف آمریکایی کریستوفر هیچنز.

در مصاحبه با دویچه وله اختر در مورد چگونه این جایزه اعتبار است روش خود را از تفکر منطقی.

DW: چگونه خواهد ریچارد داوکینز جایزه کمک به ترویج تفکر منطقی در هند ؟

Javed Akhtar: واکنش من فراتر از وحشی ترین تصورات. داوکینز یک زیر بزرگ در هند و جایزه افروخت کنجکاوی در مورد هر دو خود بنیاد و خود نویسنده. در حال حاضر مردم می دانند که این جایزه داده نشده بود برای یک شعر یا اسکریپت, اما برای تفکر انتقادی است.

چه نوع از چالش های فراموش منطقی متفکران در هند امروز ؟

و توسط بزرگ این است که بسیار محافظه کار جامعه است. این ایده از اعتقاد به چیزی می تواند خطرناک باشد. این کشور بسیاری از گنجه ملحدان و خردگرایان که از ترس انتقاد و اگر آنها به بیان اعتقادات خود.

بسیاری از روشنفکران هندی بازداشت شده اند و لقب ضد دولتی پس از نارندرا نخست وزیر به قدرت رسید. آیا شما فکر می کنم فضا برای تفکر آزاد کاهش است در کشور ؟

من می ترسم از آن است. واضح است وجود دارد برخی از افرادی که در زندان هستند زیرا آنها به عنوان یک تهدید. چرا باید افرادی مانند وکیل Sudha Bharadwaj [یک فعال حقوق مدنی] در زندان بوده است برای چنین مدت زمان طولانی ؟

جدایی بین ملت و دولت تبدیل شده است مشخص نیست. شما می توانید انتقاد از دولت اما انتقاد به این معنا نیست که شما در حال توهین به ملت است. اگر انتقاد از دولت ضد ملی عمل می کنند پس چه نوع دموکراسی است ؟ دموکراسی به معنی انتقاد مردم در موضع قدرت است.

اگر شما انتقاد نخست وزیر و سپس خود را میهن پرستی می شود و مشکوک. اما وفاداری خود را به دولت برابر است با وفاداری ملت است. آنها [Bharatiya Janata Party] را ساخته اند آن دو چیز مترادف و اشتباه است.

این غم انگیز است اما تعجب آور نیست که چنین چیزهایی اتفاق می افتد.

ادامه مطلب: شیر دادن فعال به دام افتاده در یکی از آسیا شلوغ ترین زندان

در گذشته فیلم هندی صنعت را اغلب مقابله با پیشرفته مباحث. چرا چنین فیلم بیرون امروز ؟

دارد فیلم بیرون آمدن بیش از حد بالا (OTT) سیستم عامل که در آن فیلمسازان لازم نیست برای پاسخ به بازرس هیئت مدیره. اما فیلم هندی صنعت در وضعیت آسیب پذیر. کسی می تواند نوشتن یک مقاله یا شعر خود را بیان کنم اما فیلمسازی است که بسیار گران قیمت است و همیشه تضمین کند.

برای اولین بار وجود دارد قبل از سانسور از فیلم است. شده اند وجود دارد موارد که در آن مقدار زیادی از پول سرمایه گذاری شده است اما این فیلم مسدود شده بود در برخی از کشورهای خاص و نه می تواند از عبور از سانسور.

ادامه مطلب: Sushant Singh Rajput مرگ: سمت تاریک از هند پر زرق و برق صنعت فیلم

مسلمانان در هند آمده اند تحت فشار از مودی به قدرت رسید. آیا دیدگاه های خود را به خصوص در زمینه درگیری های اخیر در کشور ؟

شاید این درگیری ها افزایش یافته است و تبدیل به واضح تر در حال حاضر, اما فشار [بر مسلمانان] در حال حاضر حتی قبل از این رژیم است. شما نمی توانید فقط سرزنش یک گروه خاص و یا حزب سیاسی برای این است. مسئولیت این وضعیت چند برابر است اما برخی از به اصطلاح رهبران جامعه مسلمان نیز به طور فعال کمک به این وضعیت.

قبل از ما دیگران را نقد ما به عنوان یک جامعه نیز به انتقاد از خودمان است. همواره وجود داشته است برخی تعصبات و پیشداوری اما کسانی که در حال حاضر برجسته تر هستند.

ادامه مطلب: Zakir Naik: هند به دنبال استرداد اسلامی واعظ در مالزی

در نهایت آیا شما فکر می کنم هندی سکولاریسم را برای زنده ماندن از یورش جمعی از سیاست ؟

من سوال هندی سکولاریسم. من صحبت کردن در مورد انسان معمولی که می داند که چگونه به زندگی با همه نوع مردم از ادیان مختلف دیدگاه ها و رنگ اما در مورد استقرار — سیاسی برادری به عنوان یک کل است که تحریف مفهوم سکولاریسم. برخی از احزاب را تحمل بنیادگرایی و بر این باورند که که سکولار است. این یک تعریف عجیب و غریب و مردم چه کسی را قبول نمی کند که گزاره نیز معتبر مورد زمانی که آنها ترویج جماعت در جامعه است.

احزاب سیاسی شده اند تحمل بنیادگرایی جماعت و انواع خشونت است. آنها هرگز واقعا ایستاده بود برای سکولاریسم. آن را تنها خدمات لب.

ادامه مطلب: چگونه دهلی نو مسلمانان و هندوها در مواجهه با خشونت با هم

Javed Akhtar مشهور هندی, ترانه سرا, نویسنده, فعال و سابق مجلس.

مصاحبه انجام شد Murali کریشنان.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب