John Lewis — به خاطر سپردن ما یک قهرمان در مبارزه علیه نژادپرستی

به عنوان Congressman John Lewis گرامی, در ما, DW مذاکرات به دکتر چارلز Neblett که راهپیمایی با افسانه ای فعال

توسط NEWSCENTERALS در 6 مرداد 1399

به عنوان Congressman John Lewis گرامی, در ما, DW مذاکرات به دکتر چارلز Neblett که راهپیمایی با افسانه ای فعال حقوق مدنی در یکی از مهمترین منی تظاهرات از 1960s.

Congressman John Lewis مبارزه تمام عمر خود را برای یک کشور عاری از نژاد پرستی. او یکی از چهره های کلیدی آمریکا در جنبش حقوق مدنی و مبارزه بدون خشونت بود که اغلب در نظر گرفته ترین سلاح قدرتمند است.

"جان قرار دادن زندگی خود را در خطر چندین بار به امید تغییر کشور ما" می گوید: دکتر Charles "Chuck" Neblett که در سال 1965 در راهپیمایی در کنار لوئیس در سراسر ادموند Pettus پل غیر خشونت آمیز اعتراضات در شهر سلما در ایالت آلاباما به پایان رسید که در یک حمام خون تبدیل شد و یکی از تعریف وقایع دهه 1960 حقوق مدنی مبارزه است.

"آنچه انگیزه من و بسیاری دیگر در آن زمان برای پیوستن به antiracism مبارزه به رهبری جان لوئیس و مارتین لوتر کینگ بود و قتل یک دختر 14 ساله سیاه پوست آمریکایی به نام امت تا. او بدون محاکمه اعدام توسط مردان سفید — به سادگی ضرب و شتم به مرگ" یاد می آورد دکتر Neblett که در حال حاضر 79 سال است.

USA Selma 1965 (picture-alliance/AP Photo)

اعتراضات در شهر سلما در ایالت آلاباما شد شناخته شده به عنوان "یکشنبه خونین"

ارتکاب به خشونت

با توجه به حقوق مدنی سازمان NAACP, 3,446 آمریکایی های سیاه و سفید بودند و بدهی های بین 1882 و در سال 1968. وجود دارد به ندرت هر گونه تحقیق و یا مجازات برای عاملان

اما قتل امت تا در سال 1955 مشخص شده یک نقطه عطف تقویت جنبش علیه تبعیض نژادی و Neblett می بیند شباهت امروز به مورد جورج فلوید.

"این کشور واقعا تغییر," او گفت:. "این نژادپرستی نظاممند است که هنوز هم وجود دارد در ایالات متحده است. مردم سیاه و سفید ادامه به کشته شدن بدون دلیل. فلوید را کشته است خشم و حیرت مردم فقط تا آنجا تا مرگ را در 50 — همین دلیل است که مردم در حال راهپیمایی در خیابان ها دوباره," او می گوید: قبل از اضافه کردن "اما این مهم است برای حفظ جان لوئیس" واژه ها در ذهن: او به ما آموخت به رویکرد اعتراض به عنوان یک اقدام غیر خشونت آمیز. که مهم ترین میراث."

Neblett پیوست این جنبش در سال 1961 هنگامی که او یک عضو از دانشجو بدون خشونت کمیته هماهنگی (SNCC) در دانشگاه ایلینوی جنوبی. در آن زمان سیاه و سفید آمریکایی در ادامه به هدف از تبعیض نژادی در ایالات جنوبی.

"این یک زمان وحشتناک فقط موضوع" Neblett به یاد. "هنگامی که شما به یک رستوران رفت و در این زمان شما می توانید انتظار هر چیزی. مردم ممکن است می آیند و فقط به شما ضرب و شتم قرار داده شما در زندان - اما ما تا به حال به آن را مسالمت آمیز. جان لوییس یکی از اولین مردان اعتقاد به عدم خشونت با وجود خشونت آمیز و نژاد پرستی او تجربه خود را."

بیشتر بخوانید:سیاه و سفید در آمریکا هدف قرار ناعادلانه سیستم عدالت

اعتراض به عنوان یک راه زندگی

یکی از John Lewis' آخرین توییت تایید Neblett کلمات. در پایان ماه مه این سال در میان تظاهرات اطراف جورج فلوید قتل لوئیس نوشت: "من می دانم که درد خود را خود خشم خود را حس ناامیدی (...) شورش, غارت و سوختن است نه راه. نشان می دهد. نشستن در. ایستاده. رای دادن. سازنده نه مخرب."

Neblett نیز پذیرفته شده بدون خشونت اعتراض به عنوان یک راه زندگی است. در حالی که در SNCC او را تأسیس سیاسی گروه موسیقی به نام "آزادی خوانندگان" که به سرعت محبوبیت به دست اورد و که اجراهای شد یک منبع مهم تامین بودجه برای SNCC. اعتراض از طریق موسیقی — که شد Neblett تخصص به همین دلیل است که او همواره درگیر در عمده اعتراضات و حوادث.

این نیز مورد در سال 1965 زمانی که John Lewis led مشهور ماه مارس حدود 600 آمریکایی های آفریقایی تبار در سراسر ادموند Pettus پل. "همانطور که ما ایستاده بودند در وسط پل که بعد دیدم همه این دولت نیروهای" یاد می آورد Neblett "من می دانستم که پس از آن که وجود دارد خواهد بود مشکل بزرگ اما ما تا به حال به نگه داشتن در راه رفتن. برخی کردم بر روی زانو خود را و دعا, من چشمان باز. سپس همه چیز را بسیار به سرعت."

تلویزیونی فیلم از آن روز نشان می دهد که چگونه پلیس و نیروهای دولت شروع به ضرب و شتم غیر خشونت آمیز معترضان با چوب خود را. "ناگهان ما در وسط یک ظرف غذا خونین ... شما تنها می تواند گوش مردم فریاد همه جا. این یک قتل عام" می گوید Neblett که کردم دور با جراحات جزئی.

Charles Neblett & Marvina Neblett (Imago Images/ZUMA Press)

چارلز Neblett (راست) و همسرش Marvina Neblett را در نسخه ی نمایشی در واشنگتن دی سی در سال 2018

'بدتر از سال 1965'

John Lewis, از سوی دیگر, دچار بدترین صدمات در طول ماه مارس. او در بخش مراقبت های ويژه برای چند روز. تصاویری از افسران پلیس ضرب و شتم او و دیگر معترضان غیر مسلح باعث سیاسی پویا در ایالات متحده آمریکا است که در نهایت اعطا آمریکایی های آفریقایی تبار حق رای. آن روز رفت و در تاریخ به عنوان "یکشنبه خونین."

امروز Neblett است در مورد تصاویر می بیند از پورتلند معترضان و پاسخ های فدرال و نیروهای امنیتی مستقر رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن. "مغلوب ساختن پیشی جستن است به طور فزاینده دولت ارسال نیروهای نظامی به کشورهای که در آن تظاهرات در حال وقوع است. من فکر می کنم این است که واقعا خشن - حتی بدتر از در سال 1965. شما ببینید در آن زمان ما مبارزه با نژادپرستان که تا به حال هیچ پشتیبانی مستقیم در کاخ سفید – این بار متفاوت است."

دکتر "چاک" Neblett توصیف خود را به عنوان یک فرد خوشبین یک يافت. که دقیقا همان چیزی است که او نیز مورد تحسین John Lewis: "او صحبت کرد به صحبت کردن و راه رفتن. او قهرمان من در مبارزه است."

اما هنوز هم وجود دارد یک آهنگ خاص از آن می گوید: Neblett او فقط نمی تواند کمک کند به فکر کردن در مورد آن را دوباره و دوباره این روز:

زمانی که جوان بودم من مبارزه برای آزادی است.
زمانی که جوان بودم من مبارزه کلان.
چه کسی می توانست تصور می کردند من می خواهم هنوز هم می شود مبارزه با
سی یا چهل سال پایین خط.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن