حملات رعد و برق بیش از 100 میلیون بار در سال و در مناطق استوایی

محققان در موسسه تحقیقات گرمسیری اسمیتسونیان (P) در پاناما منتشر کرده اند دراماتیک نقشه نشان دادن مکان از حملات

توسط NEWSCENTERALS در 2 مرداد 1399

محققان در موسسه تحقیقات گرمسیری اسمیتسونیان (P) در پاناما منتشر کرده اند دراماتیک نقشه نشان دادن مکان از حملات رعد و برق در سراسر مناطق استوایی در تغییر جهانی زیست شناسی. بر اساس زمین و داده های ماهواره ای آنها تخمین می زنند که بیش از 100 میلیون روشنایی حملات بر روی زمین در هر سال را اساسا تغییر جنگل ها و دیگر اکوسیستم در منطقه بین مدار سرطان و استوایی جدی.

"رعد و برق تحت تاثیر قرار توانایی جنگل ها به فروشگاه توده و در نتیجه کربن زیرا این امر منجر به اعتصاب بزرگترین درختان" گفت: Evan قرا یک پست دکترا همکار در STRI که به تازگی به پایان رسید و دکترای خود را در دانشگاه لوئیزویل. "و حملات رعد و برق نیز ممکن است بسیار مهم در ساوانا اکوسیستم."

به دلیل رعد و برق است تا به چالش کشیدن به مطالعه آن نادیده گرفته شده به عنوان یک تغییر عامل در جنگل های استوایی که در آن محققان تمرکز انرژی خود را بیشتر آشکار اختلالات مانند خشکسالی و آتش و باد بالا.

در یک مطالعه قبلی برای اولین بار به بررسی اثرات رعد و برق در جنگل های مناطق استوایی و چشم انداز همان تیم متوجه شد که احتمالا رعد و برق جان نیمی از بزرگترین درختان در پاناما ، گرمسیری بوم استیو Yanoviak مطالعه coauthor و استاد در دانشگاه لوئیزویل که مشغول به تحصیل شد مورچه ها در جنگل های استوایی تاج—و اغلب فکر در مورد نقش رعد و برق در حالی که بالا رفتن از درختان دعوت رعد و برق محققان جفری Burchfield و فیلیپ Bitzer از دانشگاه آلاباما در هانتسویل به راه اندازی رعد و برق آشکارسازهای در STRI را برو کلرادو جزیره ایستگاه تحقیقات.

"ما دریافتیم که یک رعد و برق اعتصاب خسارت در مجموع 23.6 درختان و جان 5.5 از این درختان در عرض یک سال به طور متوسط" Yanoviak گفت.

در حال حاضر این تیم خواسته است چگونه رعد و برق تحت تاثیر قرار گرمسیری اکوسیستم در همه جا. قرا رهبری تلاش برای نقشه رعد و برق اعتصاب شمارش بر روی تصاویر از زمین شبکه جهانی رعد و برق شبکه (ENGLN) بر روی یک نقشه از اکوسیستم گرمسیری ایجاد شده با استفاده از زمین-پوشش دسته ها از بین المللی Geosphere-Biosphere برنامه و متوسط قطعنامه Spectroradiometer (MODIS) پوشش زمین آب و هوا مدلسازی شبکه.

بر اساس داده های ماهواره ای در مورد اعتصاب مکان و بر روی زمین اثر اطراف 92 حملات رعد و برق از جمله بسیاری از قبلی مطالعه قرا و همکارانش تخمین زده است که رعد و برق خسارت حدود 832 میلیون درختان گرمسیری در هر سال. تقریبا یک چهارم از درختان احتمالا مرگ از صدمات خود را.

قرا و همکارانش سپس پرسید که آیا وجود ارتباط بین تعداد حملات رعد و برق و نوع اکوسیستم زیست توده آن و آب و هوای متغیر مانند بارندگی و درجه حرارت. آنها دریافتند که حملات رعد و برق شد و مکرر در جنگل های دشت و مناطق شهری از مراتع مناطق و croplands.

جنگل که تجربه بیشتر حملات رعد و برق در هر سال کمتر زیادی درخت در هکتار و شاید به این دلیل که فرد بزرگ درختان در این جنگل ها ایستادگی بیشتر نرخ بالاتر از وودی توده گردش (بیشتر درخت توده می میرد هر سال) و کمتر از کل زیست توده در بالای سطح.

اما بیشتر سوال باقی می ماند. هیچ کس نمی داند که چرا برخی از درختان زنده ماندن حملات رعد و برق در حالی که دیگران می میرند اگر چه این احتمال وجود دارد که درختان تکامل یافته اند راه مقابله با این تهدید مشترک.

و تغییر آب و هوا و شتاب آلوده هوای گرم بیش از شهرستانها نیز ممکن است در افزایش تعداد حملات رعد و برق وجود دارد. چه خواهد شد این اثر در پوشش گیاهی در مناطق شهری?

"این بهترین مدرک برای تاریخ است که رعد و برق است از یک اختلال عمده موثر بر جنگل های استوایی دینامیک و ساختار" گفت: STRI کارکنان دانشمند و مطالعه همکاری نویسنده هلن مولر-لاندو "ما گمان می برند که مطالعه ما بسیار اهمیت جلوه کل اثر رعد و برق. حملات رعد و برق ممکن است نقش مهمی در جنگل زیست توده/کربن دوچرخه سواری نه تنها در جنگل های استوایی بلکه در دیگر اکوسیستم گرمسیری."

اسمیتسونیان گرمسیری موسسه تحقیقاتی مستقر در پاناما سیتی پاناما یک واحد از موسسه اسمیتسونیان. موسسه جمع درک گرمسیری تنوع زیستی و اهمیت آن برای انسان رفاه و آموزش دانش آموزان برای انجام تحقیقات در مناطق استوایی و ترویج حفاظت از محیط زیست با افزایش آگاهی عمومی از زیبایی و اهمیت اکوسیستم گرمسیری. ویدئو تبلیغاتی.

# # #

قرا, E. M. Burchfield, J. C., مولر-Landau, H. M., et al. 2020. Pantropical جغرافیای رعد و برق باعث اختلال و پیامدهای آن برای جنگل های استوایی. تغییر جهانی زیست شناسی, DOI: 10.1111/gcb.15227



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن