Masrat زهرا: ارائه زنان دیدگاه کشمیر درگیری

کشمیر بر اساس خبرنگار گفت: DW که جنگ در این منطقه بوده است گفت: از یک دیدگاه. در این سال برنده آنیا دو خبر نگا

توسط NEWSCENTERALS در 23 خرداد 1399

کشمیر بر اساس خبرنگار گفت: DW که جنگ در این منطقه بوده است گفت: از یک دیدگاه. در این سال برنده آنیا دو خبر نگار همراهی شجاعت در عکاسی خبری جایزه می خواهد برای نشان دادن سمت های مختلف.

بین المللی زنان در رسانه های پایه (IWMF) در روز پنج شنبه به نام Masrat زهرا به عنوان برنده امسال آنیا دو خبر نگار همراهی شجاعت در عکاسی خبری جایزه. کشمیر آزاد بر اساس عکاس خبری تصاویر به تصویر می کشد درگیری در کنترل منطقه و عوارض آن بر جوامع محلی ستایش بودند توسط هیات داوران برای "انسانیت" و تمرکز ویژه ای بر داستان زنان.

زهرا که متولد شهر سرینگر فراهم می کند عاطفی بینش به زندگی روزمره در داخل هند-اداره کشمیر با عکس های خود را که داوران به عنوان پر از حس "ترس و جامعه است."

این جایزه به افتخار حافظه عکاس خبری آلمانی آنیا دو خبر نگار همراهی که کشته شد در سال 2014 در افغانستان است.

"تعداد بی شماری از جوامع در سراسر جهان روبرو هستند enormous خطر آسیب و سانسور با توجه به دولتی تهدید و زوال دولت از آزادی مطبوعات در سراسر جهان گفت:" NEWSHOUR, مدیر اجرایی, الیسا درده Munoz. "در طول این زمان آنیا میراث به ما یادآوری می کند که این جوامع در زیر عناوین که درست اهداف مدنی و اجتماعی خشونت."

هند و پاکستان هر حکومت بخشی از اختلاف هیمالیا خاک اما ادعا می کنند آن را در کامل است. هر دو در مخالفت با این تقاضا به صورت مستقل میخواهد کشمیر حکومت توسط کشمیری مردم است.

بیشتر بخوانید: روزنامه نگاران در معرض خطر: ژوئن 10 اکثر موارد فوری

در ماه اوت سال 2019 دهلی نو محروم هند-اداره کشمیر از آن نیمه خودمختار وضعیت و اعمال حاکمیت مستقیم.

در مصاحبه با دویچه وله در سرینگر زهرا گفت که او می خواهد به نگه داشتن گفتن "داستان بی حد و حصر" از کشمیر.

دویچه وله: چه آنیا دو خبر نگار همراهی شجاعت در عکاسی خبری جایزه به شما چیست ؟

Masrat زهرا: من فکر می کنم این جایزه به رسمیت می شناسد کار از کل جامعه روزنامه نگاری از کشمیر. روزنامه نگاری است که رفتن را از طریق یک مرحله سخت در منطقه است.

زمان این جایزه مهم است به دلیل آن است که تشکر و قدردانی از این کار از تمام کشمیری روزنامه نگاران که در حال اطلاع رسانی جهان در مورد اوضاع در منطقه با وجود شرایط دشوار است.

Masrat Zahra captures Kashmir protests in one of her photos

Masrat زهرا قطاری کشمیر تظاهرات در یکی از عکس های خود را

چرا شما انتخاب حرفه عکاسی خبری? چه انگیزه شما بود ؟

من انتخاب این حرفه به داستان زنان است. من می خواستم برای حضور زنان در منظر کشمیر جنگ است. از آنجایی که من یک کودک بود, من شده اند شاهد تظاهرات و درگیری در کشمیر. من هم دیدم که تنها مردان بودند که گزارش آنها. من همیشه می خواستم به یک عکاس خبری و اعتقاد بر این است که ما نیاز به عکاسان زن است که می تواند داستان را در راه های مختلف.

ادامه مطلب: COVID-19 بحران افزایش کشمیر مستند

چگونه شما واکنش نشان می دهند پس از شما بودند رزرو تحت یک تروریسم در آوریل ؟

من رزرو شده بود تحت یک قانون سخت گیرانه برای من کار می کنند. در آن زمان من به طور کامل آگاه از آنچه قانون شامل. من می توانست زندانی به مدت هفت سال. من احاطه شده بود با عدم اطمینان و ترس اما من همچنین دریافت حمایت قاطع از محلی و بین المللی روزنامه نگاران است. همه آنها از من ایستاده بود.

خانواده ام نیز از من حمایت. من فکر می کنم آنها تا به حال در نهایت شروع به قبول کار من و درک چالش هایی که با آن آمد.

من می ترسم اما من نمی خواهد متوقف کردن کار. روزنامه نگاران مانند آنیا دو خبر نگار همراهی هم خانواده خود را, اما آنها تصمیم به کار در مناطق با خطر بالا برای گفتن داستان از جوامع که در سکوت رنج می برند. تا به حال روزنامه نگاران مانند دو خبر نگار همراهی نمی گفت این داستان این افراد ممکن است هرگز دیده یا شنیده اید. وجود دارد هزاران نفر از عکاسان مثل من در مواجهه با چالش های متعدد به داستان خود را.

ادامه مطلب: هند حزب حاکم VP: کشمیر در 'مستند'

IWMF 2020 Preisträgerin Masrat Zahra, Fotojournalistin (Masrat Zahra)

زهرا: 'روزنامه نگاری است که رفتن را از طریق یک مرحله سخت در کشمیر'

چقدر دشوار است که به یک زن عکاس خبری در کشمیر?

مادرم نگران بود برای من ایمنی. او فکر می کرد که من ممکن است قادر به مقابله با موقعیت های مخاطره آمیز. گاهی اوقات من مجبور به ترک خانه در ساعت اندکی برای پوشش مجالس ترحیم و یا خانه بسیار در اواخر شب پس از پوشش تظاهرات. بسیاری از مردم دلسرد من اما من تا به حال بسیاری از طرفداران را به عنوان به خوبی.

این آسان نیست. کشمیر است که به شدت نظامی محل و روزنامه نگاران اغلب احضار توسط پلیس. خانواده من نگران بود در مورد من.

در سال 2018 من trolled در رسانه های اجتماعی پس از یک عکس از من گزارش یک تیراندازی مربوط به نیروهای مسلح ویروسی رفت. مردم در رسانه های اجتماعی ادعا کرد که من برای ارتش. اتهامات آشفته من است. این نوع از چیزهایی که آن را بیشتر به چالش کشیدن به کار در یک جنگ منطقه.

چه برنامه های آینده خود را?

من می خواهم به نگه داشتن گفتن داستان — داستان های بی حد و حصر. من می خواهم به نگه داشتن مستندسازی وضعیت.

ادامه مطلب: چرا تماس برای استقلال در حال گرفتن بلندتر در پاکستان در کشمیر

Masrat زهرا آزاد عکاس خبری مستقر در هند-اداره کشمیر. او برنده 2020 آنیا دو خبر نگار همراهی شجاعت در عکاسی خبری جایزه بین المللی زنان در رسانه های بنیاد.

مصاحبه انجام شد Hibah Bhat در سرینگر هند-اداره کشمیر.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب