Matiullah Jan: عمران خان دولت می آید تحت موشکافی بیش از روزنامه 'آدم ربایی'

فعالان مطرح کرده اند و نگرانی بیش از یک سیستماتیک آزار و اذیت روزنامه نگاران مستقل در میان کاهش فضا برای آزادی

توسط NEWSCENTERALS در 1 مرداد 1399

فعالان مطرح کرده اند و نگرانی بیش از یک سیستماتیک آزار و اذیت روزنامه نگاران مستقل در میان کاهش فضا برای آزادی بیان. نظامی قدرتمند پاکستان بار دیگر متهم شده است از خاموش کردن مخالفان است.

Matiullah Jan برجسته پاکستانی روزنامه نگار و منتقد ارتش پاکستان, به خانه بازگشت روز سه شنبه پس از مختصر "آدم ربایی" در پایتخت اسلام آباد. این کشور را به روزنامه نگاران heaved آه امداد بیش از بازگشت با این حال نگرانی در مورد به طور فزاینده ای کاهش فضای انتقادی روزنامه نگاری فراوان در کشور اسلامی.

"من بازگشت به خانه امن و صدا. خدا بوده است و به نوعی به من و خانواده من است. من سپاسگزار به دوستان ملی و بین المللی روزنامه نگار جامعه و احزاب سیاسی و رسانه های اجتماعی و فعالان حقوق وکلا بدن قضائیه خود را برای پاسخ سریع است که آن را ممکن ساخته" ژان توییتی در روز چهارشنبه.

در روز سه شنبه Jan ناپدید شده در خارج از یک مدرسه در اسلام آباد است. تلویزیون مدار بسته و دوربین در مدرسه نشان داد Jan بودن به همراه یک ماشین پس از اینکه در گوشه ای از آنچه در ظاهر به یک پلیس خودرو آمبولانس و ماشین بینام و نشان.

"وجود دارد بیش از 10 نفر در پنج وسایل نقلیه; برخی در لباس شخصی و دیگران در لباس های سیاه و سفید. آنها به زور قرار دادن شوهر من در یک وسیله نقلیه" Kaneez Sughra ژان همسر گفت: DW.

"هر کس می داند که او را برداشت. این هیچ راز در مورد کسانی که پس از او سال ها," او اضافه شده است.

ادامه مطلب: پاکستان: عمران خان دولت است 'muffling هستند صداهای منتقد'

Journalist Matiullah Jan

Jan قبلا با انتقاد از این کشور را قوه قضاییه و نظامی

یک نظامی منتقد

Jan, 51, از کار اخراج شد و موقعیت خود را به عنوان یک لنگر در Cartoon تلویزیون در سال 2018 بنا به گزارش ها تحت فشار از نظامی که از او انتقاد کرده بودند. او پس از حفظ حضور در یوتیوب و دیگر رسانه های اجتماعی.

او قبلا هدف از حملات. در سال 2017, سنگ, پرتاب شد و در ماشین او رانندگی در نزدیکی اسلام آباد.

Jan ظاهری آدم ربایی محکوم شد, پاکستان, روزنامه نگاران, فعالان حقوق و تعدادی از احزاب سیاسی که دوبله آن را حمله به آزادی رسانه ها. مبارزات انتخاباتی در رسانه های اجتماعی خود خواستار آزادی فوری و با بسیاری از فعالان متهم دولت سازمان از "آدم ربایی" او.

هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این حادثه و جزئیات در مورد ناپدید شدن او منتشر شده است.

تماس با پروب

گروه های حقوق بشر می گویند آزادی بیان به خصوص آزادی مطبوعات آمده است تحت فشار بسیار زیاد در پاکستان از خان نخست وزیر شد در ماه اوت سال 2018 است. نظامی بیشتر تثبیت قدرت خود در طول خان دولت, فعالان ادعا می کنند.

دولت و ارتش رد این اتهامات با PM خان بیان کرد که رسانه ها کاملا رایگان در پاکستان است.

Jan کوتاه "آدم ربایی" است و قرار است دولت تحت افزایش نظارت با نیویورک-بر اساس گزارش کمیته حفاظت از روزنامه نگاران (CPJ) اصرار مقامات پاکستانی به "انجام کامل و شفاف رسیدگی به ناپدید شدن روزنامه نگار Matiullah Jan و اطمینان از ایمنی خود را."

ادامه مطلب: میر شکیل-ur-Rehman: چرا پاکستان در رسانه های مغول است که در پشت میله های زندان

در بیانیه ای در روز سه شنبه کمیسیون حقوق بشر پاکستان مستقل غیر دولتی ابراز نگرانی از "افزایش تلاش برای کنترل رسانه ها سرکوب صداهای مستقل و جلوگیری از مخالفت سیاسی موجب ایجاد یک محیط ثابت و ترس است."

دادگاه عالی اسلام آباد نیز نامیده می شود برای یک تحقیق Jan ناپدید شدن است.

"دولت مسئول هر اتفاقی افتاد امروز [سهشنبه]" گفت: عدالت اطهر Minallah رئیس دادگستری دادگاه عالی اسلام آباد. "این یک آزمون مورد برای پلیس و دولت فدرال," او اضافه شده است.

عدم پاسخگویی

پاریس-بر اساس گزارشگران بدون مرز (RSF) رتبه پاکستان در 145 از 180 کشور جهان در آن سال 2020 جهان در فهرست آزادی مطبوعات.

عدنان Rehmat یک اسلام آباد-بر اساس فعال و روزنامه نگار گفت: DW که فرهنگ معافیت از مجازات های گرفته شده در پاکستان پس از خان به قدرت رسید. "Jan مستقل انداز به عنوان یک تهدید در این محیط زیست است."

"ربوده شدن خود اثبات شده است که صداهای مستقل هستند که سکوت در پاکستان است. هرگز قبل از رسانه ها در مواجهه با یک تهدید بزرگتر در کشور" Rehmat تاکید کرد.

ادامه مطلب: پاکستان جدید اینترنت قوانین تشدید کنترل بر رسانه های اجتماعی

مایکل زندگی زیبا, یک جنوب آسیا متخصص در واشنگتن مستقر در مرکز وودرو ویلسون برای پژوهشگران می گوید: "ربودن آشکار است مشکل اما متاسفانه تعجب آور با توجه به تشدید سرکوب مخالفان در پاکستان و با توجه Jan شهرت خود به عنوان منتقد دولت و به خصوص ارتش است."

"در حالی که انتشار سریع خوش آمدید, اخبار وجود دارد نیاز به بررسی آنچه اتفاق افتاده است – و در عین حال من نمی روی آن حساب. و این بخشی از مشکل – عدم پاسخگویی برای کسانی که به همدستی در حمله به مطبوعات آزاد."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن