شرق میانه: روزنامه نگاران زن مقاومت در برابر هدفمند آنلاین سوء استفاده

دو خبرنگار حاضر به خاموش ماندن پس از آزار و اذیت جنسی کمپین رانده شده توسط هزاران نفر از حساب های رسانه های اج

توسط NEWSCENTERALS در 28 تیر 1399

دو خبرنگار حاضر به خاموش ماندن پس از آزار و اذیت جنسی کمپین رانده شده توسط هزاران نفر از حساب های رسانه های اجتماعی مرتبط با خلیج فارس. برای روزنامه نگاران در این منطقه آن را به یک پدیده رایج است.

دو برجسته زن در الجزیره و روزنامه نگاران قرار داده شده اند در آنچه که یک محقق به عنوان یک "صنعتی سطح" misogynistic کمپین توسط عربستان سعودی حساب های رسانه های اجتماعی طراحی محکومیت از وکالت شدند.

اخبار لنگر غاده Oueiss و Ola Al فارس قرار گرفتند و یک مجموعه از اتهامات و كنايه در مورد مشاغل موفق در ماه ژوئن پس از Oueiss گفت: تلفن هک شد و تصاویر او را در یک لباس شنا به بیرون درز شد.

Oueiss و آل کرایه کرده بود به تازگی تحت پوشش مسائل حساس به عربستان سعودی, مانند قتل روزنامه نگار جمال Khashoggi.

در پاسخ Ouiess اطلاع توییتر اما گفت: آنها به کندی عمل می کنند. هفته گذشته او منتشر شده واکنش او در آمریکا, روزنامه, را , واشنگتن پست, توصیف یک حمله 40,000 توییتهایی فقط در چند ساعت که در سمت چپ او گذاشت. او گفت که او حاضر به سکوت می شود.

حمایت از گروه هایی مانند موسسه بین المللی مطبوعات (IPI) و کمیته حمایت از روزنامه نگاران (CPJ) گفت که این کمپین بخشی از طیف وسیعی از راه دولت قدرتمند بازیگران هدف منتقدان و برجسته توییتر پاسخ کند.

"رهبران سیاسی و دیگران که هدف روزنامه نگاران از جمله با اذیت و آزار آنلاین مبارزات اساسا مجاز به استفاده از این سیستم عامل برای انتشار این مبارزات" کورتنی Radsch این مدیر حمایت در CPJ گفت: DW. "در حالی که توییتر اذعان کرده است مشکل از آنلاین آزار و اذیت آنها واقعا نمی آمد تا با ابزارهای کافی برای رسیدگی به آن است."

Cannes Ola Al-Fares (picture-alliance/AP Images/Invision/A. Mola)

Ola Al-کرایه سیل عظیم سوء استفاده آنلاین

بیشتر بخوانید: نصف دنیا قطع: مبارزه با آزار و اذیت آنلاین

ناسیونالیسم می رود دیجیتال

مارک اوون جونز استاد در حمد بن خلیفه در دانشگاه قطر که الجزیره است که بر اساس گفته DW کمپین تکثير شد محلی سازمان های خبری گزارش های تایید نشده توییتهایی. چنین مبارزات بسیار شایع هستند و "سیستمیک" او گفت:.

"بسیاری از حساب های گسترش این دروغ — doctored توییتهایی و نادرست روایات بر اساس misattributed تصاویر و فاحشه-بشود — در برابر عربستان قانون برای مثال هنوز هیچ اقدام گرفته شده است" اوون جونز گفت.

Oueiss نوشت که تقریبا تمام حساب های درگیر نمایش داده می شود عربستان پرچم و تصاویری از عربستان و امارات متحده عربی بوده است. عربستان سعودی کشت جدید hyper-ناسیونالیسم در سال های اخیر با نفوذ رسانه های اجتماعی حساب هل دادن دولت, روایت, با توجه به تجزیه و تحلیل توسط عربستان محقق Eman Alhussein که قبلا همکار در اتاق فکر اروپا در شورای روابط خارجی (ECFR).

یک درهم مبتنی بر کاربر توییتر در پاسخ به اوون جونز,' تجزیه و تحلیل از این حمله گفت که روزنامه نگاران که در انتقاد از عربستان سعودی امارات متحده عربی و رهبران خود را "باید آماده برای همه چیز."

بیشتر بخوانید: روزنامه نگاران در معرض خطر: ژوئیه 10 اکثر موارد فوری

"من نمی خواهد سکوت'

مطالعات متعدد نشان داده اند که زنان را هدف قرار داده و توسط آنلاین harassmentsignificantly بیشتر از مردان است.

نزدیک به دو سوم از روزنامه نگاران زن را تجربه کرده اند سوء استفاده آنلاین با توجه به یک سال 2018 بررسی انجام شده توسط فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ).

"یکی دیگر از نگرانی در نتیجه این است که اکثر آزار پاسخ دهندگان گفت: این حملات تا به حال اثرات روانی مانند اضطراب یا استرس (63 درصد) در حالی که 38 درصد بستری به خودسانسوری و 8% خود را از دست داده کار" به IFJ گفت.

یک گزارش منتشر شده در سال گذشته توسط گزارشگران بدون مرز (RSF) نشان داد که خاورمیانه به خصوص خصمانه منطقه برای روزنامه نگاران است.

Jamal Khashoggi (picture-alliance/newscom/AFP/Getty ImagesTNS)

Khashoggi اعتقاد بر این است به قتل رسیده اند و تجزیه توسط عوامل عربستان

"به عنوان یک نتیجه از جنگ و آزار و اذیت توسط رژیم های اقتدارگرا و همچنین تعدادی از روزنامه نگاران کشته تهدید خاموش و یا مجبور به تبعید بسیاری از کشورهای منطقه رتبه های پایین در جهان در فهرست آزادی مطبوعات" این گزارش گفت:.

بهبود توییتر پاسخ دهی ضروری است در کاهش حملات اما اتاق های خبر نیز موظف به حفاظت از کارکنان و مترجمان آزاد "بنابراین این بار واکنش و جلوگیری از این حملات نباید سقوط در هدف" خاویر Luque مارتینز سر از ارتباطات دیجیتال در انستیتوی گفت: DW.

"ضد گفتار" و روزنامه نگاران ردیابی خود را از ردپای دیجیتال برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض خود را به خصوص قبل از انتشار در موضوعات حساس از جمله اقدامات توصیه شده در انستیتوی را toolkit مارتینز گفت.

Oueiss گرفته است "مقابله با سخنرانی" یک گام به اعلام او نمی خواهد متوقف کردن او بحرانی پوشش این منطقه است. به عنوان او در او نوشت op-ed: "من نمی خواهد خاموش آنلاین حملات است."

هر شب DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. شما می توانید ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن