مونته نگرو: Coronavirus ممنوعیت تغذیه درگیری میان دولت و کلیسای ارتدکس صربستان

یک ردیف بین کلیسای ارتدکس صربستان و دولت مونته نگرو را تشدید کرده و باعث تظاهرات. در یک مرحله یک اسقف و هشت کش

توسط NEWSCENTERALS در 28 اردیبهشت 1399

یک ردیف بین کلیسای ارتدکس صربستان و دولت مونته نگرو را تشدید کرده و باعث تظاهرات. در یک مرحله یک اسقف و هشت کشیش دستگیر شدند. آنها آزاد شده اند اما تنش باقی می ماند.

Coronavirus همه گیر نشده است اعلام کرد بیش در مونته نگرو و محدودیت های متعدد با هدف کاهش گسترش آن در محل باقی می ماند. هنوز کشور خود را پیدا کرد که در آن دو ماه پیش قبل از اینکه این ویروس آمار: در این مدتها از نزاع میان دولت و کلیسای ارتدکس صربستان (SPC) بیش از کلیسا اموال.

ماشه برای آخرین ردیف شد و صفوف در نیکشیچ مونته نگرو دومین شهر در مارس 12. به دلیل آن را به حال تایید شده است نیکشیچ اسقف Joanikije و هشت کشیش دیگر دستگیر شدند, متهم داشتن در معرض خطر سلامت مردم در طول بیماری همه گیر.

جمع آوری به مبارزه طلبیده ممنوعیت صادر شده توسط سازمان بهداشت در مجامع عمومی که به احتمال زیاد مجاز نیست برای برخی از زمان آمده است.

Joanikije در دفاع از خود گفت که او نمی خواست وفادار به مرحله صفوف اما آنها که خود به خود گرد هم می آیند.

Supporters of the Serbian Orthodox Church take part in a procession in Montenegro (DW/Z. Vuksanović)

Montenegrin حامیان صربی کلیسای ارتدوکس در صفوف on May 12 با وجود این بیماری همه گیر کوروناویروس و ممنوعیت تجمعات عمومی

در واقع نمایندگان مجلس از جناح راست پوپولیستی حزب مخالف جبهه دموکراتیک (DF) تا به حال نام برای این رویداد در سخنرانی در پارلمان. آنها در حال حاضر با اتهامات جنایی. این نمایندگان مجلس بارها و بارها حمایت خود را از SPC.

پس روحانیت اعضای, دستگیری درگیری در محل SPC هواداران و پلیس در شهرهای مختلف. بیست و شش افسر پلیس مجروح شدند متعدد اعضای عمومی مورد ضرب و شتم شدند و 50 نفر بازداشت شدند.

Joanikije و کشیش دیگر آزاد شده اند از 72 ساعت در بازداشت موقت — به سلامتی از حامیان آنها. رهبران مذهبی اما هنوز دادستان است.

بی پایان بحران

اختلاف بین Montenegrin دولت و SPC آغاز شد در اواخر سال گذشته. استخوان مشاجره یک بند در قانون جدید آزادی مذهبی که Montenegrin مجلس به تصویب رسید در پایان ماه دسامبر است. آن را تصریح می کند که تمام اشیاء و املاک و مستغلات در حال حاضر متعلق به SPC در مونته نگرو باید منتقل به دولت اگر کلیسا نتواند ثابت کند که این دارایی ها در اختیار خود را قبل از سال 1918.

SPC معتقد است هدف این است که به متعدد صومعه ها و کلیساها و دور از آن. در تظاهرات اخیر کلیسای حامیان شده اند و شعار دادند: "ما نمی خواهد داد تا ما مقدس!"

دیگر کروبی و اعتراض قرار گرفته بود قبل از, ممکن است, اما کسانی که درگیری شد و هرگز به عنوان شدید به عنوان آنها در حال حاضر. در میان بیماری همه گیر کوروناویروس.

People in Podgorica protest against the new religious law (Reuters/S.Vasiljevic)

کلیسا اعتراض در پودگوریتسا در برابر قانون جدید در اوایل ماه دسامبر 2019

مونته نگرو است که عمیقا تقسیم بر موضوع هویت ملی است. در حالی که برخی از بیش از 600,000 Montenegrins خود را به عنوان متعلق به یک بزرگتر صربی ملت های دیگران نظر خود را اعضای مستقل Montenegrin مردم و حمایت خود را Montenegrin کلیسای ارتدکس است که به رسمیت شناخته شده توسط دیگر کلیساهای ارتدکس.

ادامه مطلب: آنچه که در کلیسای ارتدکس?

وضعیت خطرناک

"این افزایش به تشدید تنش موجود در جامعه" تحلیلگر سیاسی سرگئی Sekulovic گفت: DW. "این سخت است برای گفتن در این لحظه چه اتفاقی خواهد افتاد."

روزنامه نگار Vladan Zugic گفت که او فکر می کند این وضعیت به نظر نمی آید خوب و قطعی می تواند بدتر شود. مونته نگرو است که در لبه بیش از انتخابات مجلس برگزار می شود قبل از پایان این سال جدید سرشماری است انجام شود و در آغاز سال آینده. در ضمن شدید اقتصادی و عواقب ناشی از کوروناویروس به زودی تبدیل خواهد شد آشکار در مونته نگرو به خصوص اگر فصل گردشگری آبشار تخت در حال حاضر به عنوان انتظار می رود.

با وجود این همه هر دو طرف چسبیده به موقعیت خود را. "دولت چشم پوشی بسیاری از مشکلات وجود دارد که در مونته نگرو و بخشی از اپوزیسیون است که هنوز هم در حمایت از سیاست های از 1990s" Zugic گفت.

Bishop Amfilohije carries church paraphernalia (picture-alliance/AA/M. Vujovic)

اسقف Amfilohije گفت: صفوف بوده است خود به خود رویداد

فروپاشی یوگسلاوی سابق در سال 1992 به رهبری به سال های قومی و جنگ های. به عنوان کشورهای مختلف اعلام استقلال مونته نگرو با تشکیل یک فدراسیون با صربستان که به طول انجامید تا سال 2006 زمانی که Montenegrins دقت رای خود را برای استقلال در یک رفراندوم.

"تجربه نشان داده است که حاکم دموکراتیک حزب سوسیالیست از مونته نگرو (DPS) سود بیشتر از [بهره برداری از این تنش ها] همراه با رادیکال بخشی از اپوزیسیون با DF در سر آن" روزنامه نگار اضافه شده است.

اولین واکنش پس از دستگیری روحانیت پیشنهاد کرد که این وضعیت به احتمال زیاد به آرام کردن در هر زمان به زودی.

نخست وزیر Dusko Markovic توجیه اقدامات نیروهای امنیتی با این ادعا که مونته نگرو بوده است مورد حمله افراط گرایان و صربی کلیسای ارتدکس بود "به خطر انداختن بهداشت عمومی به بهانه حفظ آزادی مذهبی."

اما سر از کلیسا در مونته نگرو اسقف اعظم Amfilohije را متهم به پلیس مورد ضرب و شتم کودکان در طول تظاهرات.

انتخابات پارلمانی برچسبها

ناظران مطمئن هستند که تشدید اخیر به انتخابات مجلس آینده.

"مخالفان جبهه دموکراتیک می خواهد به خود را به عنوان نگهبان از سایت های مقدس' از آنجا که تا به حال به کلیسا شده است یکی از پیشرو در این تظاهرات" Zugic گفت. "این DF در تلاش است برای به تصویر کشیدن خود را به عنوان حامی واقعی از همه این است که صربستان در مونته نگرو."

حاکم سوسیالیست به نوبه خود می خواهید برای جلوگیری از اعتراض-دسته های سازمان یافته توسط کلیسا به دلیل رای دهندگان خود را نیز شامل چند وفادار که حمایت از SPC.

"دولت در تلاش است تا سود حاصل از آن موفق مبارزه با کروناویروس. آن پیام این است: ما تنها کسی است که می تواند تضمین امنیت و سلامت مردم گفت:" تحلیلگر سیاسی Sekulovic.

"این امکان وجود دارد که هر دو طرف نتیجه گیری خواهد شد که این امر می تواند بهتر برای رقابت در انتخابات در یک فضای اجتماعی قوی در قطبش" Sekulovic اضافه شده است.

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن