من اروپا: حرکت جدید یا همان داستان قدیمی برای کوزوو و صربستان است ؟

درب باز شده است اجازه می دهد تا جدید مذاکرات بین صربستان و کوزوو روز یکشنبه. اما حتی یک توافق به این معنی است

توسط NEWSCENTERALS در 21 تیر 1399

درب باز شده است اجازه می دهد تا جدید مذاکرات بین صربستان و کوزوو روز یکشنبه. اما حتی یک توافق به این معنی است که مشکل بعدی می تواند فقط در اطراف گوشه می نویسد: Nenad Pejic.

کوزوو و صربستان دو کشور همسایه در اروپا را تجربه کرده اند بیش از سهم عادلانه خود را از مشکلات وقتی که می آید به زندگی در صلح و آرامش با یکدیگر است. آن را همه آغاز شد و با درگیری های قومی در طول تیتو قانون زمانی که کوزوو در نظر گرفته شد یک استان. این نزاع ادامه داد: پس از تجزیه یوگسلاوی به اوج خود رسید و در سال 1999 با ناتو حملات هوایی و میلوسویچ را مجنون طرح اخراج آلبانی از کوزوو. این وضعیت به اوج خود رسید زمانی که استقلال کوزوو به رسمیت شناخته شد 97 متحده است.

در 20 سال پس از اتحادیه اروپا و ایالات متحده تلاش کرده اند چندین بار به زور دو طرف برای رسیدن به یک توافق است. مقدار به دست آمد با توافق بروکسل در سال 2013 و پس از آن موافقت نامه در سال 2015.

بروکسل 2013 ترویج عادی سازی روابط. صربستان پذیرش یک موقعیت خنثی نسبت به استقلال کوزوو; یک انجمن از نمایندگان-اکثریت شهرداری در افق بود; انتخابات محلی برنامه ریزی شده بود به عنوان بخشی از کوزوو را در ساختار سیاسی; یک پل در شهر تقسیم از شمال کوزوو باز شد و قضات بخشی از کوزوو دولت ساختار.

پیش نویس کیفرخواست برای جنایات جنگی علیه کوزوو رئیس جمهور Thaci

پس از انتخابات آمریکا در سال 2016 یک مقام آمریکایی گفت که "هیچ خط قرمز" برای ما در بحث های مربوط به کوزوو است. این ثابت ناقوس مرگ برای توافق بروکسل. کوزوو معرفی 100% سفارشی مالیات بر محصولات وارداتی از صربستان اما تصمیم کاهش بود و پس از فشار از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده است. مذاکرات برنامه ریزی شده بود به اتفاق در واشنگتن در ماه ژوئن 2020, اما این لغو شد ناگهان با توجه به انتشار پیش نویس کیفرخواست برای جنایات جنگی علیه کوزوو رئیس جمهور هاشم Thaci.

بسیاری انتظار جشن در بلگراد و تظاهرات در کوزوو اما واکنش رئیس جمهور Aleksandar Vucic و صربی مقامات بسیار آرام است. هاشم Thaci سکوت به عنوان به خوبی. با برلین و بروکسل و پاریس بازی ظاهرا قوی دیپلماتیک دست در پس زمینه درب باز شد اجازه می دهد تا بحث جدید از طریق ویدئو کنفرانس در تاریخ 12 ژوئیه و به مذاکرات مستقیم در بروکسل در جولای 19.

Kosovo's President Hashim Thaci (AFP/A. Nimani)

کوزوو رئیس جمهور هاشم Thaci

قبل از این مذاکرات با صدراعظم آلمان, فرانسه, رئیس جمهور پاکسازی همراه با مقامات اتحادیه اروپا صحبت با نخست وزیر کوزوو و رئیس جمهور صربستان در روز جمعه, جولای 10.

صربی جمهور Vucic پدید آمده و حتی قوی تر از انتخابات

هیچ کس انتظار دستیابی به موفقیت در یکشنبه اما اولین نتایج سیاسی در حال حاضر آشکار است. هر دو بلگراد و کوزوو شده است مراقب باشید برای جلوگیری از برانگیختن احساسات شهروندان خود و ادامه مذاکرات با موفقیت. اولین دستاورد واقعی خواهد بود یک اجرای کامل از بروکسل موافقت نامه های رسیده در سال 2013 و در سال 2015.

هر توافق هستهای با ایران در منطقه خوش است و دارای پیامدهای مثبت. Vucic آمده از انتخابات پارلمانی قوی تر هر چند خشونت پلیس نسبت به شهروندان را تضعیف کرده است او در چند روز گذشته. اتحادیه اروپا هیچ شریک دیگر به نوبه خود به یک واقعیت است که برلین و پاریس و بروکسل هستند کاملا آگاه است. و نه آن را فرار Vucic متوجه.

ادامه مطلب: نظر: Aleksandar Vucic صربستان را stabilocrat

در مورد توافق رسیده بودن هر دو مذاکره کنندگان اعلام خواهد شد موفقیت است. Vucic کنترل جناح راست جنبش در صربستان. با توافق در کیسه او امیدوار است برنده شدن بیش از برخی از مخالفان خود را. کوزوو نخست وزیر Avdullah هوتی تقویت خواهد کرد و موقعیت خود را پیش از دور بعدی انتخابات, اما تنها اگر او موفق در اجرای گام به سوی کوزوو به رسمیت شناخته شده توسط صربستان که نظم بلند است. هر چیز دیگری بدون حمایت قوی از خانه می تواند منجر به از دست دادن انتخابات. موقعیت خود است از این رو ضعیف تر است.

تقویت خوش بینی در بالکان

شمال مقدونیه نیز به نفع یک نتیجه مثبت. توافق در کوزوو که به معرفی یک چشم انداز اروپا برای صربستان و کوزوو — چیزی است که هر دو کشور علنا دفاع — نیز سهولت در شمال مقدونیه مسیر جهت رسیدن به عضویت در اتحادیه اروپا.

مونته نگرو به دلیل خوشحال است که رئیس جمهور Vucic است دخالت بیش از حد در امور داخلی آن; این واقعیت باقی می ماند که Vucic هرگز رسما بازدید مونته نگرو. اما هیچ کس نباید فریب; یک توافق بالقوه در بروکسل ممکن است پرورش کمی خوش بینی, اما آن را هنوز هم به دور از یک راه حل است. برخی حتی می گویند که حل مسائل در کوزوو است به احتمال زیاد به علت مشکلات به ظهور در بوسنی و هرزگوین و مونته نگرو و حتی مقدونیه.

هر چند این درست است که Vucic است نه انتقاد مونته نگرو در آن را نیز یک واقعیت است که او منابع مالی مخالفان و رسانه ها و هر کس دیگری او را تحت کنترل در حال مبارزه در برابر مونته نگرو. درست است که او در مورد حاکمیت بوسنی و هرزگوین اما او نیز به شدت از میلوراد Dodik که هدف این است که برای شکستن آن. او ممکن است هرگز دخالت در امور داخلی شمال مقدونیه اما صربی رسانه ها همچنان ادامه دارد در ترویج تبلیغات روسیه در مورد این کشور است.

خواهد Vucic توسل به سعی و آزمایش دستور العمل?

رئیس جمهور صربستان است آرام راست بال دادن به آنها قدرت fragmenting مخالفان و خاموش کردن یک پتانسیل کارگران شورش با فروش شرکت در بور و اسمدرفو به سرمایه گذاران چینی. او موفق شده است — در حال حاضر — به اعتصاب موفق تعادل بین منافع اتحادیه اروپا و روسیه و آمریکا.

Vucic ممکن است راه اندازی هر کمپین او می بیند مناسب در منطقه است. صربستان سیاست در بالکان همواره یک مشکل اساسی. بسیاری می گویند که Vucic مانند کسانی که قبل از او کسی است که باعث بحران به جای یکی که حل آنها.

اما به همه گیر, اقتصادی, بحران فساد گسترده پایین, میزان مشارکت در انتخابات گسترده مردم بی اعتمادی نسبت به رئیس جمهور و حکومت استبدادی و همچنین فشار از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده می تواند به اندازه کافی به نیروی Vucic برای رسیدن به یک توافق ؟ و یا خواهد او رفت و آمد مکرر به سعی و آزمایش دستور دادن چراغ سبز به سمت راست-کنار به کشتی سوار در مبارزات برای بی ثبات کردن منطقه بالکان بار دیگر که بدون شک لطفا روسیه ؟

ادامه مطلب: صربی معترضان شلاق را در Vucic را botched همه گیر پاسخ

آلمان دارای ریاست اتحادیه اروپا را برای شش ماه آینده و این امر می تواند آنگلا مرکل دستیابی به شروع ترم با موفقیت در بالکان. اما در علاوه بر این به بالکان او هنوز جدی ترین بحران بهداشتی در یک قرن بر روی میز کار خود را به عنوان به خوبی به عنوان Brexit یک بهبود اقتصادی تغییر آب و هوا, نه به ذکر است تعداد بی شماری از دیگر مشکلات است.

در بالکان هر توافق هستهای با ایران خبر خوبی است و اگر اجرا منتقل وعده و حتی بیشتر. اما آن را نیز بدان معنی است که مشکل بعدی می تواند فقط در اطراف گوشه — بوسنی و هرزگوین یا شاید مونته نگرو. توافق روز یکشنبه در بروکسل خواهد, بنابراین می تواند یک انگیزه قوی برای بهتر اما تنها یک انگیزه.

Nenad Pejić سابق مدیر برنامه تلویزیونی سارایوو و سابق معاون رئیس جمهور و سردبیر رادیو آزاد اروپا/رادیو آزادی در پراگ.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن