میانمار: آموزش جنسی در مدارس بحث و جدل بیش از اخلاق

کتاب درسی مدرسه کاوش داستانی زندگی نوجوانان و فعال جنسی زوج ها باعث شده است که در دنیای واقعی طوفان. سیاستمدار

توسط NEWSCENTERALS در 7 مرداد 1399

کتاب درسی مدرسه کاوش داستانی زندگی نوجوانان و فعال جنسی زوج ها باعث شده است که در دنیای واقعی طوفان. سیاستمداران محافظه کار و راهبان استدلال می کنند که آموزش جنسی تضعیف برمه فرهنگ است.

یک مدرسه جدید کتاب درسی, که ویژگی های داستانی همان جوانان و دانشجویان جوان که خود را به جذب جنس مخالف را برانگیخته خشم در میانمار.

مخالفت اتحادیه همبستگی و توسعه (USDP), راهبان بودایی و محافظه کار پدر و مادر اعتراض به توزیع این کتاب خواستار آن غیر اخلاقی و تهدید به برمه فرهنگ است.

منتقدان خواست که وزارت آموزش و پرورش تجدید نظر در محتوای کتاب کشور از جمله کلاس 10 "مهارت های زندگی" درسی که شامل اختیاری آموزش مسائل جنسی.

در ماه مه, USDP با صدور بیانیه ای با این استدلال که آموزش جنسی demoralizes میانمار جامعه و این که همجنسگرایان زن و شوهر برجسته در کتاب درسی را به دانش آموزان پذیرش بیشتر از روابط هم جنس.

"این امر می تواند خوب اگر در رابطه با مطالعات موردی در این کتاب به آن نشده است و از لحاظ فرهنگی پذیرفته شده در کشور ما" Maung Thynn بازنشسته ماندالای دانشگاه پیشوا از Meikhtila شهرستان و USDP عضو مجلس گفت: DW.

در حالی که میانمار باز کرده است تا بیشتر به همجنسگرایان+ جامعه در سال های اخیر همان روابط جنسی غیر قانونی تحت استعمار انگلیس-عصر قانون شناخته شده به عنوان بخش 377 که باعث می شود همان مجازات تا 10 سال در زندان است. گروه های حقوق بشر گفت: استعمار قانون اگر چه به ندرت اجرا شده نظام همجنسگرا ستیزی و تبعیض در میانمار.

یک موضوع تابو

این موضوع است که هنوز هم به عنوان یک تابو موضوع تا حد زیادی محافظه کار بودایی کشور با اکثریت.

"این باید باشه اگر پزشکان های جنسی اطلاعات آموزش و پرورش با دانش آموزان, اما نه معلمان. این امر می تواند بی دست و پا اگر معلمان در حال آموزش آن به دانش آموزان خود را به دلیل [این است که نسبت به] میانمار فرهنگ" Thynn گفت. "ما حتی نمی جرات به استفاده از کلمه "کاندوم" در مقابل ما پدر و مادر و معلمان," او اضافه شده است.

ادامه مطلب: می توانید فیلم آموزش خنثی پاکستان جمعیت بحران ؟

این USDP عضو درخواست برای رد درسی جدید مطالب رد شده است توسط مجلس. وزارت آموزش و پرورش با این حال گفت: این امر در نظر تجدید نظر مهارت های زندگی در برنامه درسی با تغییر زبان مورد استفاده در این دوره است.

برای یین یین Hnoung 26 ساله در ماندالای بحث "آغاز شده و با ترجمه عبارت 'آموزش' به میانمار زبان است." او توضیح داد که ترجمه تحت اللفظی این واژه ساخته شده بسیاری از مردم فکر می کنم این موضوع بود که "همه چیز در مورد داشتن رابطه جنسی."

"از آن پس آنها نمی خواهند به شرایط آموزش جنسی به عنوان یک کتاب درسی موضوع است. در نظر آنها عبارت آموزش جنسی بی ادب در برمه جامعه و فرهنگ" Hnoung گفت: DW.

عدم آگاهی در مورد بهداشت باروری

جوان مردم را تشکیل می دهند بیش از نیمی از میانمار جمعیت با سنین 5-14 سال به خطر انداختن بزرگترین براکت سن.

با توجه به صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) میانمار بسیاری از افراد جوان در کشور هنوز درک محدود از بهداشت جنسی و باروری. میانمار نیز یکی از آسیا بیشترین میزان بالغ HIV.

ادامه مطلب: مهار ایدز در میانمار

"بسیاری از دختران جوان حتی نمی دانم در مورد خود فرد باروری, سلامت" Thazin Myint, 21 اخیر یانگون تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: DW. Myint عضو دانشگاه, دانش آموز مسلمان, شبکه گفت که بسیاری از افراد متعلق به میانمار این اقلیت بی اطلاع هستند و در مورد بهداشت جنسی و باروری.

"بزرگان هستند و حتی حاضر به صحبت در مورد آن [سلامت] در خانواده خود و در جامعه مسلمان در اینجا," او گفت:.

Thuta Kyaw a 20-year-old, دانشگاه, دانشجو, در یانگون را Dagon دانشگاه و دانشجو عضو اتحادیه گفت: DW منم گروه خود را اجازه می دهد تا افراد جوان برای به دست آوردن آگاهی بهداشت به عنوان "درسی دانشگاه ارائه نمی کند و حتی جنس آموزش و پرورش است." برخی از معلمان انتخاب کنید به حذف آموزش جنسی خود مهارت های زندگی پرداخته است.

ممکن است انگیزه های سیاسی

آموزش مسائل جنسی شده است یک موضوع بحث برانگیز در جنوب شرقی آسیا کشور برای چندین دهه است. این موضوع برای اولین بار معرفی شد در سال 1998 به عنوان بخشی از یک یونیسف-پشتیبانی فوق برنامه همراه با اطلاعات در مورد ایدز, تغذیه و بهداشت. در سال 2016 دولت یکپارچه آموزش جنسی به مهارت های زندگی موضوع در مدارس.

"کسانی که درس شده اند در برنامه درسی برای یک مدت طولانی, اما تنها در این زمان آنها را دریافت انتقاد. انتقاد ممکن است سیاسی گفت:" تو Ko دراز پیروزی مدیر کل میانمار در وزارت آموزش و پرورش.

برنده گفت: DW که اخیر انتقاد می تواند تلاش های احزاب مخالف به نوبه خود در مقابل آنگ سان سو چی را حاکم لیگ ملی برای دموکراسی حزب به عنوان میانمار سر به انتخابات عمومی در ماه نوامبر.

با این وجود "ما را به تجدید نظر در کلمات و مطالعات موردی است که دریافت انتقاد از کسانی که دوست ندارند درس" او گفت:.

ادامه مطلب: برلین ردیف گروه آموزش و پرورش راهنمایی برای معلمان مهد کودک



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب