ناتو ینس استولتنبرگ برای تلفن های موبایل هشدار در چین افزایش

رئیس اتحاد نظامی خواسته است که غرب به چشم پوشی از چین رو به رشد نظامی ممکن است. او می گوید پکن را گسترش ذخایر

توسط NEWSCENTERALS در 24 خرداد 1399

رئیس اتحاد نظامی خواسته است که غرب به چشم پوشی از چین رو به رشد نظامی ممکن است. او می گوید پکن را گسترش ذخایر سلاح های هسته ای قادر به رسیدن به اروپا خواسته های قوی تر پاسخ.

دبیر کل ناتو ینس استولتنبرگ شنبه هشدار داد که چین در حال افزایش نفوذ در حال ایجاد یک "تغییر اساسی در توازن جهانی قدرت" است که نباید نادیده گرفته شود.

در مصاحبه با آلمان Welt am Sonntag , روزنامه, که منتشر شد در پیشبرد نروژی رسمی گفت که پکن بود و دومین بودجه دفاعی در جهان پس از ایالات متحده و سرمایه گذاری به شدت در سلاح های هسته ای و موشکهای دوربرد است که می تواند رسیدن به اروپا است.

"یک چیز روشن است: چین در آینده نزدیک به اروپا آستان," او گفت:. "متحدان ناتو باید این چالش با هم."

ادامه مطلب: چین و چروک قصد دارد به گام تا قدرت نظامی

فرصت های جدید و چالش های جدید

Jens Stoltenberg (Getty Images/AFP/K. Tribouillard)

دبیر کل ناتو ینس استولتنبرگ

ناتو ماموریت گسترش یافته از زمان ایجاد آن در سال 1949 به عنوان یک وزنه به قدرت اتحاد جماهیر شوروی. امنیت آن حواله محدود به آمریکای شمالی و اروپا اما اتحاد نظامی نیز اذعان کرد که افزایش چین مطرح کرد چالش های جدید است.

استولتنبرگ تاکید کرد که هیچ کشور عضو بود "به طور مستقیم" تهدید توسط نیروگاه های آسیایی اما او پرچم چند نگرانی که او گفت: نیاز به یک قوی واکنش ناتو.

وی با اشاره به پکن بود که به شدت سرمایه گذاری در زیرساخت ها و فضای مجازی و همچنین گسترش حضور خود در آفریقا و قطب شمال و دریای مدیترانه.

چین نیز به طور فزاینده ای به دنبال تقویت ادعای خود بر بخش هایی از دریای چین جنوبی در برخی موارد با مانع کشتی سفر وجود دارد در آب های بین المللی.

ادامه مطلب: چین با استفاده از COVID-19 به دنبال دریای چین جنوبی جاه طلبی ؟

استولتنبرگ گفت که او در بر داشت تحولات در دریای نگران کننده تماس در پکن به احترام حمل و نقل بین المللی, قوانین, اما افزود که وجود دارد هیچ دلیلی برای ارسال نیروهای ناتو به منطقه است.

چینی وزارت امور خارجه سخنگوی Hua Chunying گفت: در اوایل این هفته که چین یک تهدید مطرح نیست به هر کشور. "ما امیدواریم که ناتو می توانید در ادامه به برگزاری صحیح مورد نظر ما و نظر ما توسعه عقلانی" او گفت:.

nm/mm (dpa خبرگزاری رویترز)

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن