نپال قانونگذاران نقشه جدید به عنوان قلمرو ردیف با هند ميگيرد

مجلس از نپال مجلس رای دادند به اتفاق آرا به حذف سیاسی جدید نقشه که شامل رقابت با سرزمین هند است. دهلی نو گفت:

توسط NEWSCENTERALS در 25 خرداد 1399

مجلس از نپال مجلس رای دادند به اتفاق آرا به حذف سیاسی جدید نقشه که شامل رقابت با سرزمین هند است. دهلی نو گفت: اندازه گیری شد "قابل تصرف است."

مجلس نپال پارلمان در روز شنبه تصویب متمم قانون اساسی به تغییر سیاسی کشور نقشه شامل یک منطقه ادعا توسط هر دو کاتماندو و دهلی نو افزایش اختلاف ارضی با همسایه هند است.

نقشه جدید شامل Lipu Lekh و رقابت در مناطق Kalapani و Limpiyadhura. سخنران از خانه آگنی Kharel گفت: همه 258 اعضای حاضر و رای به نفع نقشه های جدید. این لایحه مورد حمایت دو سوم از 275 قانونگذاران مجلس نمایندگان به جلو حرکت کند.

"این به نفع مردم و منافع ملی. این بود که به اتفاق آرا توافق با مخالفان" نخست وزیر Khadga پراساد Sharma Oli به رسانه ها گفت. "این است که نه تنها مجلس بلکه تمام ملت است که در پشت این".

این لایحه در حال حاضر نیاز به تایید از مجلس و پس از آن رئیس جمهور را امضا می کند.

ادامه مطلب: چرا هند و نپال برخورد بیش از مناقشه هیمالیا خاک ؟

هند پاسخ

هند روز شنبه در پاسخ به این حرکت گفت: اندازه گیری شد "قابل تصرف است."

"این مصنوعی بزرگ شدن ادعاهایی است نه بر اساس واقعیت های تاریخی و یا شواهد و قابل تصرف است,", هند, وزارت امور خارجی سخنگوی Anurag Srivastava در بیانیه ای گفت. "همچنین در نقض فعلی ما درک برای برگزاری مذاکرات در برجسته مسائل مرزی".

بحث ادعا می کند بیش از این منطقه ریشه های خود را در یک پیمان امضا شده میان نپال و هند در سال 1816. این Sugauli پیمان تعیین Makhali رودخانه ای که اجرا می شود از طریق Kalapani به عنوان مرز بین دو همسایه است. این رودخانه دارای بسیاری از شاخه های فرعی که در Kalapani. با توجه به این هند ادعا می کند که این رودخانه آغاز می شود در Kalapani در حالی که نپال می گوید که آن شروع می شود از Lipu Lekh تصویب است که منبع بسیاری از انشعابات آن.

در سال 2019 جدید, نقشه هند نشان داد Kalapani در آن دولت از Uttarakhand, نقشه کشی, تظاهرات قوی از نپال.

تنش میان جنوب آسیا همسایگان تمدید شد در این سال در ماه مه زمانی که هند افتتاح جاده جدید که متصل Dharchula در Uttarakhand به Lipu Lekh منتقل می کند.

ادامه مطلب: جاده جدید rouses اختلاف ارضی بین هند و نپال

چند هفته بعد نپال حزب حاکم پاک نقشه که نشان داد این رقابت خاک در درون مرزهای آن.

دو کشور شده اند درگیر در یک ارز قوی سخنان برای بیش از یک ماه در حال حاضر.

نپال پیشنهاد کرده است که حل و فصل اختلاف از طریق گفت و گو است اما مقامات ادعا می کنند آنها هیچ پاسخی دریافت نمی از دهلی نو است.

dvv/stb (خبرگزاری AP)

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن