OHCRC: بروندی در انتخابات نیست 'معتبر و رایگان'

به عنوان بوروندی, انتخابات, سازمان ملل متحد, حقوق بشر, بدن می گوید که این کشور نتواند برای دیدار با شرایط به ص

توسط NEWSCENTERALS در 31 اردیبهشت 1399

به عنوان بوروندی, انتخابات, سازمان ملل متحد, حقوق بشر, بدن می گوید که این کشور نتواند برای دیدار با شرایط به صورت رایگان و با اعتبار سنجی. در یک DW مصاحبه Doudou Diene از OHCRC نقل بوروندی سابقه نقض حقوق بشر.

کلی انتخابات در جریان است روز چهارشنبه در شرق کشور آفریقایی بروندی که در آن رئیس جمهور Pierre Nkurunziza است که کنار پله پس از 15 سال از حکومت است که دیده است عظیم سرکوب سیاستمداران مخالف جامعه مدنی و رسانه های مستقل.

Burundians خواهد شد انتخاب رئیس جمهوری جدید نمایندگان مجلس و نمایندگان محلی در این انتخابات که برگزار شد و بدون منطقه ای و یا بین المللی و ناظران انتخابات.

به عنوان انتخابات در نظر گرفتن محل DW صحبت به Doudou Diene, رئيس جمهور از کمیسیون تحقیق در بروندی در OHCHR سازمان ملل بدن موظف به ترویج و حفاظت از حقوق بشر است.

این کمیسیون شده است موظف به بررسی موارد نقض حقوق بشر و موارد نقض حقوق بشر در بروندی پس از 2015.

دویچه وله: چه نوع از خشونت شما در انتظار در اطراف بروندی در انتخابات ؟

Doudou Diene: ما انتظار هر گونه خشونت است. ما وضعیت را به عنوان ما وظیفه داریم. ما دستور نیست سیاسی - آن را به سند نقض حقوق بشر برای شناسایی مسئولیت این تخلف به تجزیه و تحلیل آنها به عنوان خوانده شده قوانین بین المللی برای دیدن اگر آن را یک جنایت علیه بشریت است.

بنابراین آنچه که ما مستند است که شرایط - بحث و دموکراتیک عوامل لازم برای انجام یک معتبر و یک انتخابات آزاد برآورده نمی شود با دقت در بوروندی.این است که چرا ما اجازه دادن به جامعه بین المللی در مورد این وضعیت است.

وجود دارد و اساسا از سه عامل: نقض حق زندگی آزادی و تمامیت جسمی; نقض آزادی های مدنی و نقض اقتصادی و حقوق مدنی. به خصوص در روند انتخابات احزاب مخالف در طول تاریخ شده است و نه قادر به بهره مندی از حقوق خود است. این است که چرا ما می گویند که شرایط [در بروندی] هنوز ملاقات به صورت رایگان و معتبر انتخابات است.

شما کاملا مایل به بحث در این مورد حتی اگر از آن است که روز انتخابات در بروندی. چرا مهم است برای شما برای دریافت این پیام است ؟

به دلیل آن است که ما وظیفه داریم به عنوان یک کمیسیون بین المللی مستقل تحقیق. دستور است به سند نقض حقوق بشر است. بوروندی دارای سابقه بالاترین سطح از خشونت و نقض حقوق بشر در زمینه روند انتخابات. این است که یک سابقه طولانی در بوروندی.

Photograph of Doudou Diène

Doudou Diene یک کارشناس حقوقی و یک صندلی از سازمان ملل متحد کمیسیون تحقیق در بروندی در OHCHR

این است که چرا ما تا به حال به آن را در ما [کمیسیون تحقیق 2019] گزارش را بر مقامات بروندی برای اثبات داخلی جامعه وجود دارد که تغییر و حقوق بشر احترام گذاشته خواهد شد و انتخابات برگزار خواهد شد در یک معتبر و رایگان شرایط.

و این است که چرا پس از مستندسازی وضعیت ما هشدار داده اند جامعه بین المللی است.

فقط برای روشن شدن ناظران بین المللی اجازه داده نشده است در این انتخابات ؟

بله. این یکی از عوامل کلیدی است که هیچ گونه نگرانی در مورد انتخابات است. آنها پذیرفته اند و حتی ناظران اتحادیه آفریقا. آنها نمی رد ناظران انتخابات از جامعه شرق آفریقا, اما آنها گفتند که این ناظران قرار داده خواهد شد به [14 روز] قرنطینه به دلیل coronavirus. در همان زمان [هفته گذشته] آنها اخراج که نماینده [و دیگر کارشناسان هماهنگی coronavirus پاسخ در بروندی]. این همه این اقدامات و اعمال نشان دهنده افزایش سطح موارد نقض حقوق بشر.

چقدر نفوذ را در سازمان ملل یا دیگر نهادهای منطقه ای باید در فرمان این انتخابات به عنوان آزاد و عادلانه به عنوان امکان پذیر است ؟

اولین نکته این است که این مهم برای بوروندی مردم بدانند که جامعه بین المللی بسیار با دقت به دنبال این وضعیت و کاملا حساس به وضعیت مردم و که آنها در حال نظارت بر وضعیت. نکته دوم این است که اگر ناظران نیست پذیرفته شده در کشور آن را روشن است که این کشور در بسیاری از مسائل است. مقامات ممکن است بسیار حساس به دلیل این انتخابات یک فرصت طلایی برای تغییر.

چگونه است COVID-19 مؤثر در این انتخابات ؟

عمدتا در دو روش. اولین چیز این است که بدون شک وجود دارد که COVID-19 بین المللی جهانی و همه گیر برای همه کشورها است. و بدون شک وجود دارد که خطر [بالاتر] هنگامی که مردم با هم در اعداد است. مردم می دانند که با رفتن به آمریکا و گرفتن به نزدیک به هر یک از دیگر -- آنها ممکن است به این بیماری است. قطعا بسیاری از مردم در بروندی نمی خواهد به انتخابات با وجود هر آنچه که آنها ممکن است فکر می کنم از دولت سیاسی و اجتماعی است.

این مصاحبه انجام شد Cai Nebe. آن ویرایش شده است برای اختصار و وضوح.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن