نظر: Endgame برای رهبر بلاروس الکساندر لوکاشنکو ؟

در اجرا تا انتخابات ریاست جمهوری در اوت 9, خلق و خوی در بلاروس در حال گردش است در برابر قدرتمند الکساندر لوکاش

توسط NEWSCENTERALS در 7 تیر 1399

در اجرا تا انتخابات ریاست جمهوری در اوت 9, خلق و خوی در بلاروس در حال گردش است در برابر قدرتمند الکساندر لوکاشنکو. غرب باید دست گرفتن لحظه ای برای کمک به مخالفان رژیم می نویسد: الکساندر سیکورسکی.

روانی 3 درصد است. چیزی که هزاران نفر از معترضان شعار هفته گذشته پنج شنبه به عنوان آنها با تشکیل یک زنجیره انسانی چندین کیلومتر در مرکز مینسک است. این عبارت اشاره دارد به آنلاین نظر سنجی نشان میدهد فقط 3 درصد برای حمایت از دیکتاتور بلاروس الکساندر لوکاشنکو و اخراج او از این بیماری همه گیر کوروناویروس به عنوان صرف "جنون است." شعار ناراحت لوکاشنکو به طوری که روز بعد او دستور خاموش کردن تلفن همراه قابلیت اتصال به اینترنت در سراسر کشور و ارسال شورش پلیس به ضرب و شتم و بازداشت صدها تن از معترضان مسالمت آمیز و روزنامه نگاران. از آن پس حتی سربازان و نیروهای امنیتی پیوسته اند جنبش های عکس در رسانه های اجتماعی نمایش روانی 3% نشانه.

سیاستمداران غربی نیاز به توجه. این بزرگترین تظاهرات که تا کنون رخ داده است در اجرا به بلاروس انتخابات. آنها به ما بگویید که بلاروس جامعه است که در نهایت بانک مرکزی با بلاروس را به استبداد و آماده به فشار برای تغییر.

زنده ماندن از مخالفان سیاست و تظاهرات عمومی نشان از شکنندگی لوکاشنکو رژیم در پی coronavirus. تظاهرات موجب شد با دستگیری از برجسته ترین نامزد مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری Viktar Babaryka که موفق به جمع آوری یک رکورد 430,000 امضا برای ثبت نام نامزدی خود را.

بیشتر بخوانید: روزنامه نگاران تحت فشار در بلاروس لوکاشنکو به عنوان اجرا می شود برای ریاست جمهوری

ودکا در برابر ویروس

این سرخوردگی با دولت را از دست داده و coronavirus بحران و بلاروس را سنگین دست حکومت است که پایدار است تظاهرات. با وجود این واقعیت است که بلاروس ثبت شده 60,000 COVID-19 نفر — یک رای برای یک کشور نه میلیون — لوکاشنکو در واکنش به این ویروس با جوک. علاوه بر رد همه گیر به عنوان یک "روان" او را تشویق بلاروس به مبارزه با آن با نوشیدن ودکا و رفتن به سونا. دولت را اجرا نمی کند که دستورالعمل و در سالگرد 75 از VE روز لوکاشنکو اصرار بر برگزاری یک رژه نظامی که حتی رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین مجبور شد به لغو شدیدا نمادین رویداد.

"شده اند وجود دارد لحظات دشوار اما این اولین بار است که مخالفت های مردمی است همزمان با چرخه انتخابات می گوید:" Franak Viačorka یک بلاروس روزنامه نگار برای رادیو اروپای آزاد است. "لوکاشنکو در تلاش است تا فروش Belarusians وعده ثبات و سیاستمداران غربی قول می دهم که او به آرامی تبدیل شدن به ضد روسی."

Alexander Sikorski of the Human Rights Foundation

الکساندر سیکورسکی از حقوق بشر بنیاد

قوی اروپایی و آمریکایی در واکنش به سرکوب سیاسی در بلاروس بسیار مهم است. در سال های اخیر سیاستمداران اروپایی را ناموفق اقدام آشتی جویانه تعامل با بلاروس. در سال 2016 برخی از تحریم ها برداشته شد و سیاستمداران ساخته زیارت به مینسک برای گرفتن عکس با لوکاشنکو. اما این تنها داده بلاروس را به رژیم مشروعیت. او به موفقیت باشگاههای سیاستمداران غربی برای بخشی بهتر از 25 سال cozying به روسیه یک سال پس از آن pivoting به اروپا ،

زمان آن رسیده است

یک رویکرد جدید موجه است. برای اولین بار سیاستمداران اروپایی باید تمرکز بر روی ساختمان مخاطبین در سطح جامعه مدنی و ارائه حمایت خود را به روزنامه نگاران مستقل و غیر دولتی است که نگه داشتن Belarusians مطلع و درگیر است.

دوم تحریم های اقتصادی تا حد زیادی بی اثر اما تحریم علیه مقامات دولتی کار می کنند. "هوشمند" تحریم و Magnitsky-سبک لیست [Magnitsky قانون اشاره به قوانین اجازه می دهد دولت تحریم ها علیه افراد خارجی که مرتکب نقض حقوق بشر شده است و یا درگیر در مهم فساد — اد.] می disincentivize از مقامات شرکت کننده در نقض حقوق بشر اگر اسکی سوئیس سفر و لندن آپارتمان ها در معرض تهدید هستند.

سوم شرکت می توانید به عنوان مثال با امتناع از کمک به رژیم بلاروس تا زمانی که اصلاحات سیاسی صورت می گیرد. به عنوان مثال بانک های اروپایی مانند فرانسه BNP و بانک سلطنتی اسکاتلند را در گذشته حاضر به فروش بلاروس-اوراق قرضه صادر شده. این یک استراتژی است که برای ساخت در.

لوکاشنکو است به احتمال زیاد به سرقت یک ششم مدت در مقیاس تظاهرات نشان می دهد که حکومت خود را تضعیف شده است. سیاستمداران اروپایی باید نشان دادن همبستگی خود را با صدها نفر از زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران زندانی در بلاروس زندان. به عنوان نارضایتی دولت رشد می کند و سپس آن را ممکن است بسیار آسان برای او.

الکساندر سیکورسکی یک برنامه و سیاست های همکار در حقوق بشر بنیاد در نیویورک است.

DW می فرستد یک انتخاب روزانه از اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.

آخرین مطالب