نظر: مه 1945 — شروع سرد صلح

تسلیم بی قید و شرط از ارتش آمد به اثر در 8 مه 1945 در ساعت 11 شب اروپای غربی زمان. 75 سال بعد اروپا دوباره قرا

توسط NEWSCENTERALS در 17 اردیبهشت 1399

تسلیم بی قید و شرط از ارتش آمد به اثر در 8 مه 1945 در ساعت 11 شب اروپای غربی زمان. 75 سال بعد اروپا دوباره قرار داده به آزمون می نویسد: نویسنده گیورگی Dalos.

برای قاره اروپا از جنگ جهانی دوم به پایان رسید و در 9 مه 1945. حداقل این است که تاریخ ضد هیتلر ائتلاف توافق باید مشخص شده به عنوان " روز پیروزی به جای 8 مارس که برخی از واحدهای از ارتش شد و هنوز هم به دنبال فعالیت های نظامی در سرپیچی از قانون تسلیم در ریمز. در همان زمان جنگ در شرق دور بین ژاپن و ایالات متحده هنوز هم مواج به شدت به عنوان همیشه.

تنها دو بمب اتمی کاهش یافته است توسط آمریکایی ها در Hiroshimaand ناکازاکی و همچنین به عنوان ورود شوروی به جنگ در منچوری در شمال شرقی چین منجر به تسلیم بی قید و شرط ژاپن امپراتوری در 2 سپتامبر 1945 — قانون نهایی در جهانی آتش سوزی که تا به حال فوران تقریبا دقیقا شش سال پیش از آن.

ادامه مطلب: نظر: زمانی که پیروزی به این معنا نیست آزادی

Churchill, Roosevelt and Stalin at the Yalta Conference

چرچیل روزولت و استالین در کنفرانس یالتا

به 'تهدید کمونیست'

در میان شادی و سرخوشی, صلح, اما, اولین ترک در متحدان همبستگی بودند آشکار تبدیل شدن. بسیاری از معاصر شاهد و مورخان در نظر گرفته وینستون چرچیل "پرده آهنین" گفتار در فولتن میسوری در تاریخ 5 مارس سال 1946 به شروع جدید باز رویارویی است.

در سفر خود به ایالات متحده, و در حضور رییس جمهور آمریکا از هری ترومن انگلیسی دولتمرد — سپس توسط دیگر نخست وزیر هشدار داد جهان غرب از "تهدید کمونیست" اعلام کرد: "از Stettin در منطقه بالتیک به تریسته در دریای آدریاتیک یک پرده آهنین فرود آمد در سراسر این قاره است. پشت که خط دروغ در تمام پایتختهای باستانی کشورهای مرکزی و شرقی اروپا است. ورشو برلین پراگ وین بوداپست بلگراد بخارست و صوفیه همه این شهرستانها مشهور و مردم در اطراف آنها دروغ در آنچه که من باید تماس اتحاد جماهیر شوروی در حوزه و موضوع در یک فرم و یا دیگری نه تنها به نفوذ شوروی اما به سرعت بسیار بالا و در بسیاری از موارد افزايش اندازه گیری کنترل از مسکو است."

ادامه مطلب: کنفرانس یالتا که در آن پس از جنگ جهانی آغاز شد

اگر چه چرچیل نیز بیان شده در سخنرانی خود "قوی تحسین و توجه به شجاع مردم روسیه" و "زمان جنگ رفیق مارشال استالین" او همچنین بسیار روشن در تماس با قدرت های غربی برای نشان دادن بیشتر آمادگی برای جنگ علیه شوروی. او متقاعد شده بود که "هیچ چیز وجود دارد [شوروی] تحسین بسیار به عنوان قدرت است و هیچ چیز برای آنها که کمتر احترام از ضعف به خصوص نظامی ضعف است."

در مقاله خود "شما و بمب اتمی" این نویسنده انگلیسی جورج اورول ابداع جاذب اصطلاح "جنگ سرد" به تعریف از دولت های جهان است که این دقیق علامت گذاری مرزها تا به حال تولید شده است.

یک "صلح سرد را ارائه می دهند"

استعاره از "پرده آهنین" شد آشکار در به اصطلاح "ویژگی های سد و غنی سازی سیستم" است که مهر و موم کردن بلوک شرق از غرب متحده است. مجارستان و اتریش به تنهایی آن را شامل یک گرفتاری از دو ردیف سیم خاردار کشیده است که برای 243 کیلومتر (151 مایل) و همچنین 3 میلیون حلقه ماین ضد پرسونل. حتی برخی از "واقعی سوسیالیستی" کشور ایجاد شده وحشیگری در داخل خود فضای جغرافیایی مانند دیوار برلین یا 170,000 پناهگاه برای "اضطراری" است که آلبانی ساخته شده برای مقاصد تبلیغاتی.

پرده آهنین بیان شد نه ماشه برای مدت طولانی در درگیری میان متحدان سابق و فاتحان; بلکه آن را تثبیت مشترک خود را برنامه ریزی برای پس از جنگ سفارش است که در آن چرچیل شخصا درگیر شده بود. در میان این جنگ باید آن را روشن تبدیل به متفقین غربی که اتحاد جماهیر شوروی را نامتناسب تعهد و فداکاری به معنای آن خواهد ادعا می کنند مربوط به جبران خسارت و آینده ارضی حفاظت از مناطق و که این امر می تواند کاملا قادر به اعطای وام نظامی وزن به آن خواسته است.

چرچیل نگرانی شد و با توجه به مسکو می تواند با توجه خود را در حوزه نفوذ در حالی که همچنین مهار تمایل خود را به گسترش است. در این راستا سخنان خود شامل و همچنین به عنوان اعلام جنگ سرد با احتیاط پیشنهاد به همان اندازه سرد و صلح است. کل نسل بزرگ شده در این "صلح سرد" یک تعادل از ترس و هسته ای برابری. جای تعجب نیست که خوب 40 سال بعد آنها در واکنش با چنین شور و شوق به باز کردن مرز و برچیدن این دیوار که اگر این حوادث به پایان رسید همه جنگ برای آنها دستیابی به صلح در آن وجود دارد پیروز و بدون شکست داد و به خانه بازگشت. این ایده از یک "خانه اروپا" بود فرمول سحر و جادو.

اروپا به آزمون

وجود خود را پس از آن بخش پیروزی ضد هیتلر ائتلاف از سال 1945 تضمین متناوب سه فاز از تنش و آرامش: ثبات نسبی برای ما کتک قاره است. در جای دیگر در خاورمیانه و در آفریقا و آسیا و برای چند سال در حال حاضر نیز در اوکراین وجود دارد درگیری های مسلحانه عواقب ناشی از آن رسیدن ما هر روز در قالب پناهنده حرکات.

بیشتر بخوانید: جنگ جهانی دوم و coronavirus اقتصاد: خطرات مقایسه

حتی آرامش در منطقه خود ما نسبی است. روند ادغام آغاز و در سال 1989 به هیچ وجه در حال اجرا هموار; euroskeptic یا ضد اروپا احزاب در حال ظهور در تقریبا همه کشورها و برخی از آنها حتی در موضع قدرت است. جریان شدید جهانی و همه گیر در حال حاضر شمار یک چالش جدید را با توجه نه تنها به آینده با هم در همبستگی برای مبارزه با وحشتناک پاتوژن بلکه به فکر کردن در مورد آنچه خواهد آمد پس از آن. در راه اروپا است که برای قرار دادن به آزمون دوباره.

هر شب در سال 1830 UTC, DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن