فیلیپین: رئیس جمهور Duterte متهم 'مجازات' ABS-CBN news network

رئیس جمهور رودریگو Duterte شده است انتقادی از ABS-CBN اما مقامات دولتی می گویند کمیته پارلمانی تصمیم به رد این

توسط NEWSCENTERALS در 20 تیر 1399

رئیس جمهور رودریگو Duterte شده است انتقادی از ABS-CBN اما مقامات دولتی می گویند کمیته پارلمانی تصمیم به رد این شبکه مجوز تا به چیزی برای انجام با آن. فعالان پیدا کردن آن سخت به قبول.

روز جمعه یک کمیته پارلمانی در فیلیپین حاضر به تمدید مجوز برای ABS-CBN یکی از بزرگترین کشور پخش پس از اینکه مجبور به رفتن درجه است.

اکثریت قریب به اتفاق از فیلیپین قانونگذاران تصمیم به اعطای ABS-CBN 25 سال حق رای رد درخواست به عنوان "سزاوار." تجدید مجوز پخش در فیلیپین است موضوع را به کنگره بررسی است.

"کمیته تصمیم به رد ما حق رای تجدید دردناک است. ما با تشکر از این کمیته برای ما اجازه می دهد به هوا نظر ما در مورد این موضوع. ما در پیدا کردن راه های دیگر برای ادامه خدمت به هموطنان ما" ABS-CBN جمهور کارلو Katigbak گفت: در یک بیانیه تلویزیونی.

ABS-CBN و رئیس جمهور رودریگو Duterte شده در آبهای مدیترانه پس از انتخابات ریاست جمهوری 2016. در آن زمان Duterte متهم به شبکه از پخش خود را پرداخت می شود تبلیغات سیاسی و به جای آن انطباق مخالفان خود را.

پس از تبدیل شدن به رئیس جمهور Duterte تهدید به کانال خاموش هوایی چندین بار.

"شما [ABS-CBN] حق رای به پایان خواهد رسید و سال آینده است. اگر شما انتظار می رود آن را به تمدید می شود, من متاسفم. من به آن را ببینید که شما را از" Duterte گفت: در ماه دسامبر سال گذشته است.

ادامه مطلب: Duterte چهار سال در قدرت فراقانونی حقوق بشر و ترور

در طول کنگره شنوایی Katigbak عذرخواهی برای "توهین به رئیس جمهور" گفت: این شبکه هیچ دستور کار سیاسی است.

"این واقعا بسیار غمگین برای هزاران نفر از کارکنان ABS-CBN و [آن] میلیون ها نفر از بینندگان" سل Aragones یک نماینده کنگره گفت: پس از تصمیم گیری. Aragones که قبلا برای شبکه به عنوان یک خبرنگار یکی از تنها 11 قانونگذاران که رای به نفع تجدید ABS-CBN حق رای دادن.

Duterte مقابل ABS-CBN

در مارس 5, یک روز بعد از شبکه قانونی حق رای تمام شده این کشور رگولاتور مخابراتی دستور ABS-CBN 21 رادیو و 38 ایستگاه های تلویزیونی به توقف عملیات. کابل آن اخبار و دیجیتال عملیات ادامه به کار گیرند.

بسیاری از شهروندان را به خیابان ها در اعتراض به این تصمیم در برابر ABS-CBN – یک منبع بزرگ از اطلاعات و سرگرمی برای میلیون ها نفر از مردم در آسیای جنوب شرقی کشور است.

این اولین بار نیست که ABS-CBN شده است با زور و اجبار تعطیل; در سال 1972 در اواخر دیکتاتوری فردیناند مارکوس دستور بسته شدن آن پس از اعمال حکومت نظامی در کشور است.

"این deja vu" گفت Ernie لوپز که خانواده تاسیس ABS-CBN.

منتقدان می گویند این کنگره تصمیم گیری است و در عین حال یکی دیگر از اثبات Duterte را سبک استبدادی حکومت. رئیس جمهور متهم شده است از رها کردن سرکوب مخالفان گروه های مخالف و رسانه های مستقل پس از به قدرت رسیدن.

ماه گذشته یک پزوی فیلیپین دادگاه محکوم روزنامه نگاران ماریا Ressa و Reynaldo سانتوس در یک cybercrime مورد نقشه کشی انتقادات بین المللی در برابر حکم. Ressa اخبار شبکه, Rappler شده است انتقادی از رئیس جمهور Duterte بحث جنگ با مواد مخدر. اگر محکوم Ressa می تواند محکوم به 100 سال در زندان است.

بیشتر بخوانید: سازمان ملل متحد گزارش شین هوا نقض حقوق بشر در فیلیپین " جنگ با مواد مخدر

دولت این را انکار می کند و با استفاده از تاکتیک های فشار علیه رسانه ها.

"این [ریاست جمهوری] کاخ نگهداری خنثی موضع در موضوع [از آزادی مطبوعات] به آن احترام می گذارد تفکیک قوا بین دو شرکت برابر شاخه های دولت است. آنجا که ما می خواهم به کار با فوق الذکر شبکه رسانه های ما باید به رعایت قطعنامه کمیته مجلس," سخنگوی ریاست جمهوری هری رقو در بیانیه ای گفت.

یک "مستقل" تصمیم

اما رقو بیانیه نتواند به کاستن از روزنامه نگاران نگرانی.

"روشن است که هر چه Duterte می خواهد در این کنگره به آن انجام می شود گفت:" Vergel سانتوس رئیس مرکز رسانه و آزادی و مسئولیت.

سالوادور Panelo, Duterte ارشد مشاور حقوقی اخراج سانتوس " نظر به عنوان "نابجا."

"نظر پیش فرض است که او [Duterte] است علاقه مند در هر تصمیم این کمیته را دست پایین. این شبکه از طریق آن رئیس جمهور علنا عذرخواهی کرد... برای اشتباه آن متعهد در برابر او [رئیس جمهور]... علاوه بر این اعضای این کمیته مستقل فکر که توسط کمیته رسیدگی" Panelo گفت: DW از طریق پیام متنی.

Mairchu lambino می یک رسانه استاد حقوق در دانشگاه فیلیپین دوبله تصمیم در برابر ABS-CBN یک "سوء استفاده از قدرت است."

"مردم را تقاضا عدالت" او گفت:.

ادامه مطلب: رییس جمهور فیلیپین Duterte نشانه های بحث برانگیز تروریسم



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب