آموزش سئو برای مبتدیان بدون افزونه

آموزش سئو از پایه تا پیشرفته رایگان و ویژه مرتضی مهرابی

آنها همچنین می توانند تکنیک های مختلف بازاریابی موتورهای جستجو، طراحی وب سایت و تبلیغات را برای بهینه سازی موتورهای جستجو آزمایش و پیاده سازی کنند. آنها همچنین اهمیت ارتباطات داخلی و توانایی حل مشکل را هنگام تلاش برای یافتن بهترین موقعیت و بهترین شیوه برای ارتباطات داخلی درک می کنند. یک متخصص سئو مواردی مانند آزمایش، بررسی و بازنگری و ایجاد تغییرات در وب سایت ها و بهینه سازی آنها برای موتورهای جستجو را پیگیری می کند. این به معنای به حداکثر رساندن ترافیک وب سایت با بهبود رتبه صفحه آن در موتورهای جستجو است. روش های مختلفی برای یادگیری سئو وجود دارد که هرکسی بسته به نیاز خود می تواند از آنها استفاده کند. حالا اگر در گوگل برای آموزش رایگان سئو جستجو کنید، سایت های زیادی را مشاهده خواهید کرد که به صورت رایگان سئو را آموزش می دهند.

در یک مقاله درباره «بازاریابی دیجیتال»، می‌توان به مقالات مرتبط دیگر مانند «استراتژی‌های بازاریابی آنلاین» یا «روش‌های تبلیغات دیجیتال» لینک داده و از کلمات کلیدی دیگر برای بهبود سئو استفاده کرد. به جای توضیح واقعی تصاویر، از کلمات کلیدی نامرتبط یا تکراری در تگ Alt استفاده می‌شود. به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است.

اسکریمینگ فراگ به شما امکان می‌دهد که آمار کلیدی SEO برای هر صفحه در وب‌سایت خود را مشاهده کنید. آن‌ها حساب توییتر خود را با اخبار سئو و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزارشان به‌روز می‌کنند. بیش از نود چهار هزار سوال در حوزه سئو در Quora ارسال شده است که یک منبع عظیم از داده‌ها است. اگر موضوعات مرتبط مانند ابزارهای سئو ، موتورهای جست‌وجو و بازاریابی وب را اضافه کنید، احتمالاً هر سوال سئو شما قبلاً در این انجمن بزرگ پرسیده شده است. «رایگان» و «کنفرانس» معمولاً با هم جور نمی‌آیند، اما BrightonSEO هر شش ماه هزاران بلیط رایگان از طریق قرعه‌کشی توزیع می‌کند. این کنفرانس که دو بار در سال در شهر برایتون (انگلستان) برگزار می‌شود، شاید یکی از بزرگترین کنفرانس‌های سئو در جهان باشد و با بیش از چهار هزار شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

گوگل به صورت رایگان، بهترین سایت‌هایی را که از قواعد آن پیروی کرده اند، رتبه بندی می کند. البته گوگل در کنار آن، قسمتی از نتایج جستجو را نیز برای تبلیغات اختصاص داده که البته در این مقاله، در رابطه با تبلیغات کلیکی گوگل سخنی به میان نیامده است. در میان چندین دوره آنلاین سئو که طراحی کرده‌ایم؛ برای تنظیم دروس دوره رایگان سئو زمان زیادی گذاشته‌ام تا خسته کننده نباشد و برای افرادی که در آغاز راه هستند، کاربردی باشد. برای این که یک وب‌سایت در نتایج بالای گوگل قرار بگیرد احتیاج دارد تا سئو شود. شما می‌توانید با دیدن آموزش سئو، سایت خود یا دیگران را به نتایج برتر گوگل ببرید و درآمد خود را افزایش دهید. یکی از بهترین راهکارها که سایت‌های مجله‌ای از آن غفلت می‌کنند ساخت صفحات هاب برای کسب رتبه در کلمات کلیدی رقابتی است که در تصویر بالا مشاهده می‌فرمایید..

در چند سال اخیر و با رشد وبلاگ‌نویسی و وبلاگ‌نویسان و همچنین با افول روزنامه و مجلات چاپی؛ سایت‌‌های محتوا محور زیاد شده‌اند. لینک‌بیلدینگ فروشگاه‌های آنلاین را اگر بخواهید بدون رپورتاژ و کاملا کلاه سفید انجام دهید بسیار چالش‌برانگیز است. بدیهی است که انجام بازاریابی محتوایی حرفه‌ای در سئو احتیاج به کیورد ریسرچ حرفه‌ای دارد. این یعنی تمام مقالات سایتتان در آدرس مثلا example.ir/blog/title در دسترس باشد و تمام صفحات برندسازی سایتتان مثل درباره ما و صفحات شبیه به این در آدرس مثلا example.ir/about-brand/contact در دسترس باشد. البته به این موضوع توجه کنید، ارزش تمام صفحات دسته‌بندی یکسان نیست. اما اینجا می‌خواهم بگویم کلمات را چگونه روی صفحات هدف‌گذاری کنید.

اولین بخش اعتبار و سابقه نویسنده در این حوزه به خصوص می‌‌باشد. در صورتی که یک محتوا نام نویسنده و یا تیم نویسندگان نداشته باشد، گوگل به این سادگی به آن اعتماد نخواهد کرد. محتواهای قبلی سایت هدف خواهد بود، آیا این سایت در این حوزه تولید محتوای مستمر داشته و یا به تازگی به این حوزه ورود کرده است. در صورتی که محتوای قدیمی با اطلاعات نامشخص دارید، به این محتوا توجه ویژه این داشته باشید، چرا که می‌تواند جایگاه سایت شما روی برخی از کلمات کلیدی به خطر بیندازد. همانطور که می‌دانید ما می‌خواهیم به شما فرآیندها و راهکارهایی که با استفاده از آن می‌توانید در موتور جست و جوی گوگل رتبه بگیرید و توسط الگوریتم‌ها ایندکس بشوید را معرفی و بررسی کنیم. سئو یک مهارت پول ساز است و آموزش سئو مهارتی را به شما یاد می‌دهد که می‌توانید درآمد خوبی را داشته باشید.

تازه، سئو نسبت به خیلی از روش‌های تبلیغاتی دیگه، ارزون‌تر و مقرون به صرفه‌تر هم هست. البته باید توجه داشته باشید همه این مراحل به کیفیت آن صفحه بستگی دارد، ممکن است به علت کیفیت پایین محتوا، مشکلات تکنیکال سایت یا دیگر موارد آن صفحه کرال نشود یا اینکه کرال انجام شود و ایندکس انجام نشود. سرپ یا SERP به صفحه نتیجه های موتور جستجوی گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگر) گفته می شود. درست است که نباید بگذاریم ابزار بر تحلیل ما برتری پیدا کند اما استفاده از آن و تحلیل خروجی های آن از واجبات سئو امروزی می باشد. در ادامه به بررسی برترین ابزارهای سئو به صورت کاملا مختصر می پردازیم. زمانی که جستجو می کنیم "فست فود در زعفرانیه" فست فود های موجود در زعفرانیه به ما نمایش داده می شود.

آیا تا به حال آرزو کرده‌اید که بتوانید یک کمپین بازاریابی واقعی و بودجه آن در دسترس شما باشد تا این کار را واقعا تست کنید؟ با چالش بازاریابی آنلاین گوگل می‌توانید این کار را کنید. این چالش شما را با خیریه‌هایی که به کمک در بازاریابی آنلاین نیاز دارند، جفت می‌کند. در این مدل دانشجویان فرصت یادگیری پیدا می‌کنند و خیریه‌ها از برخی خدمات بازاریابی‌ها بهره‌مند می‌شوند. جالب است بدانید گوگل به شما 10,000 دلار برای هزینه تبلیغات می‌دهد تا کمپین را شروع کنید. هر وبلاگ یا مجله؛ احتیاج به ۱ یا چند سئو کار (تیم سئو) دارد. چنانچه در شروع کار هستید و نمی‌توانید هزینه کنید؛ مجبور هستید خودتان یادگیری سئو را آغاز کنید و سایتتان را سئو کنید.

از راهنماهای سئو معمولی خسته شدید؟ سایت WordStream با رویکردی متفاوت و از نظر تبلیغاتی الگوهای پرداخت به ازای کلیک (PPC) به ماجرای سئو پرداخت است. این راهنمای سئو به شما می‌گوید که چطور از SERPStat برای بهبود نمره‌ها سئو وب‌سایت خود استفاده کنید. گوگل الگوریتم‌های زیادی دارد و البته خیلی از این الگوریتم‌ها کاملا مخفی هستند. اگر می‌خواهید سئو را خیلی حرفه‌ای تر بیاموزید می‌توانید از دوره جامع سئو سفینه استفاده کنید. این دوره آنلاین و بسیار کامل است و شما را به متخصص سئو تبدیل می‌کند.

بنابراین موتورهای جستجوگر ابتدا (در موج اول کرال) صفحه را بدون JS بررسی میکنند، اما در موج های بعدی کرال امکان دارد سورس های بیشتری را دانلود و پردازش نمایند. در این صفحه فیلم های آموزشی سئو به ترتیب جلسات بارگذاری شده اند. با استفاده قابلیت فیلترینگ طراحی شده میتوانید جلسات و موضوع آموزش را وارد کنید تا مطالب برای شما نمایش داده شوند. در صورتی که همین نکات بالا را پیاده سازی کنید تا حد زیادی میتوانید امتیاز core web vitals سایت خود را بهبود ببخشید. در سئو تکنیکال ما باید کدها و ساختار وب سایتمان را بهینه کنیم تا گوگل و ربات های آن به راحتی در صفحات ما پیمایش کنند و صفحاتمان را ایندکس کنند. سئو تکنیکال نیز یکی از مهم ترین بخش های سئو است که اگر به آن توجه نکنید به طور حتم رتبه و جایگاه مناسبی نیز در گوگل نخواهید داشت.

مثلا اینکه شما زحمت زیادی بکشید و روی کلیدواژه “گلدان” در گوگل رتبه بگیرید؛ ارزش زیادی ندارد؛ مادامی که نرخ تبدیل مناسبی از این کیورد داشته باشید. نرخ تبدیل در سئو؛ درصدی از افرادی است که از طریق سئو وارد وب‌سایت شده‌اند و تبدیل به خریدار یا عضو سایت شده‌اند. به طور خلاصه، سایت‌هایی که در گوگل بهترین عملکرد را دارند فقط در سئو خوب نیستند. من در مقاله کسب در آمد از سئو ۸ روش کاربردی و اجرایی آموزش داده‌ام. شما میتوانید به سادگی با استفاده از یک ویرایشگر کد (مانند Notepad یا Visual Studio Code)، فایلهای HTML و CSS را ایجاد کنید و سپس آنها را در مرورگر وب خود باز کنید تا نتیجه کدهای خود را مشاهده کنید.

شما نمی‌توانید هر روز به دنبال یک مقاله برای ترجمه کردن باشید. کار حرفه‌ای که باید در شروع کار انجام دهید این است که حداقل ۱۰ منبع برای نوشتن محتوهایتان پیدا کنید. طبق تحقیق من؛ یک نویسنده خوب می‌تواند روزی تا ۵ مقاله ترجمه‌ای بنویسد. اما افرادی که اهل چالش نیستند و می‌خواهند هزینه کنند؛ با خرید رپورتاژ؛ لینک‌سازی می‌کنند. روش کار سیستم افلیت به این صورت است که به افرادی که باعث فروش محصولات شما می‌شوند درصد می‌دهید.

لازم نیست نگران میلی ثانیه باشید، اما از ارائه دهندگانی که میزبانی را با قیمت 0.10 دلار در ماه ارائه می‌دهند، انتظار عملکرد عالی نداشته باشید. برای اطلاع رسانی به گوگل درباره فایل sitemap خود، می‌توانید آن را در Google Search Console ثبت کنید. مهم نیست که یک قطعه محتوا چقدر موفق باشد، این احتمال وجود دارد که ترافیک به تدریج کاهش یابد، مگر اینکه آن را تازه و بروز نگه دارید. موضوع را به روشی جامع پوشش دهید و همه چیزهایی را که یک خواننده بالقوه می‌خواهد بداند، توضیح دهید. از عناصر ناوبری (مانند فهرست مطالب) برای صفحات طولانی‌تر استفاده کنید. همانند هر سیستم پیچیده دیگری، الگوریتم گوگل باید مرتباً به روز و اصلاح شود.

برای رسیدن به اهداف سئو؛ باید تیم مقاله‌نویسی حرفه‌ای داشته باشید. بنابراین ما یک محصول و یک محتوا داریم با ۲ آدرس و این یعنی محتوای تکراری. چنانچه گوگل نتوانسته باشد در ۹۰ روز گذشته داده‌های کافی جمع‌آوری کند این بخش نمایش داده نمی‌شود. ۴ معیار بالا بر اساس بازه زمانی که شما تعریف می‌کنید نمایش داده می‌شوند. مثلا اگر زمان را روی ۳ ماه گذشته بگذارید؛ اطلاعات مربوط به ۳ ماه گذشته را خواهید دید. کافی است موس را روی متن ببرید و با شرتکات یا کلیک روی بخش ساختار این کار را انجام دهید.

امروزه مقالات و صفحاتی که محتوای ان ها به صورت تخصصی تر نوشته شده اند از نگاه گوگل با ارزش تر هستند. اینگونه لینک ها را میتوان فقط در یک صفحه خاص سایت پیدا کرد و به صورت دستی توسط خودتان در هر صفحه بنا به نیاز میتوانند قرار بگیرند. کلمات کلیدی بذر نسبت به دیگر کلمات کلیدی تفاوت هایی دارند که ما در ادامه قصد داریم مشخصه های آنان را به شما بگوییم تا بتوانید این کلمات را تشخیص دهید. گزینه مناسب تر برای شما میتواند ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و تبلیغات کلیکی گوگل باشد. نرخ تبدیل در دنیای امروز سئو بسیار اهمیت بیشتری دارد در حالیکه در گذشته توجه زیادی به آن نمیشد.

از نگاه یک مدیر سئو پیشنهاد میکنیم که از این نوع ریدایرکت برای انتقال استفاده نکنید. معمولا صفحاتی در سایت وجود دارند که مورد رضایت مدیر سایت نمی باشد و یا زمان تاریخ مصرف آن به سر آمده و حالا میخواهید آن را حذف کنید. در هر صورت اگر قصد چنین کاری را دارید از نگاه سئوسایت پیشنهاد نمی شود ولی اگر در هر صورتی قصد پاک کردن صفحه مربوطه را دارید باید از ریدایرکت ها استفاده کنید. در ادامه به انواع ریدایرکت اشاره می کنیم، لطفا با وب سایت آموزشی کاسب باشی همراه باشید. کارشناس‌های سئو، چه تو ایران چه تو دنیا، پول خوبی درمیارن، پس میشه گفت سئو یه کار پردرآمد حساب میشه.

برای لینک های برند حدود 30 درصد و برای لینک های سئو حدود 70 درصد منطقی و اصولی است. شما باید یک دفترچه داشته باشید و کلماتی که یافتید را یادداشت نمایید. در ادامه ما همین 2 بخش را با جزییات بیشتر به شما معرفی میکنیم تا دید بهتری از این تقسیم بندی داشته باشید. در این بخش چندین KPI های سئو را به شما معرفی میکنم که در بازه های زمانی مختلف میتوانید از آن ها استفاده کنید. این موضوع یعنی اگر شما فقط 1 جایگاه در گوگل سعود کنید حدود 30 درصد ترافیک بیشتری جذب خواهید کرد. نام برندتان را در شبکه های اجتماعی همواره به صورت هشتگ منتشر کنید.

این فاکتورها را سئو داخلی می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست. زمانی که شما به ساختار یک سایت نگاهی می‌کنید، متوجه می‌شوید که حاوی مقدار زیادی از فایل‌های جاوا اسکریپت است. در این صورت شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا حجم این فایل‌ها را کاهش دهید. شما بواسطه این کار سرعت لود شدن سایت خود را به صورت قابل توجه‌ای افزایش می‌دهید. از رو شما باید تمامی فایل‌های ذکر شده را فشرده سازی کنید و تبدیل به یک فایل CSS و یک فایل Js  کنید. شما با این کار می‌توانید کیفیت ساختاری سایت خود را نیز افزایش دهید.

شما نمی­توانید وب­سایت خود را بهینه­سازی کنید بدون اینکه بدانید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند. حال چگونه باید این موضوع را فهمید؟ بهترین نقطه برای شروع این است که به آنچه مشتری شما ممکن است جستجو کند خوب فکر کنید و ایده­های خود را بر روی کاغذ یادداشت کنید. ابزار بررسی سئو داخلی Semrush می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید تلاش‌های بهینه‌سازی داخلی شما چقدر مؤثر است و پیشنهاداتی برای بهبود ارائه دهد. و این ابزار فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط که افراد به دنبال آن‌ها هستند را تولید می‌کند. همانطور که در فصل قبل اشاره کردیم، تگ عنوان و توضیحات متا یک صفحه مکان خوبی برای قرار دادن کلمه کلیدی اصلی شما است. عنوان و توضیحات متا خوب، فرصت شما را برای جلب توجه کاربر در صفحه نتایج جستجو (SERP) بهبود می‌بخشد.

مثلا محتوایی با موضوع معایب استفاده از تبلیغات کلیکی درست می‌کنید و از ده‌ها متخصص این حوزه می‌خواهید نظر خود را در حد ۲ پاراگراف برای شما ارسال کنند. روش کار در این تاکتیک‌ها این است که محتواهایی دقیقا با هدف کسب بک‌لینک درست می‌کنید و سپس به وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای اطلاع می‌دهید تا به شما بک‌لینک بدهند. با لینک‌بیلدینگ می‌توانیم اعتبار سایت را بالا ببریم و در کلمات کلیدی مهم که احتیاج به اتوریتی و اعتبار بالا دارند رتبه بگیریم. در ادامه آموزش رایگان سئو با رویکردها و استراتژی‌های جدید لینک‌بیلدینگ آشنا خواهید شد. اگر سایت شما تازه تاسیس است و هیچ صفحه ایندکس شده‌ای در گوگل ندارد؛ پیاده‌سازی https روی سایت بسیار ساده است.

بنابراین برای انتخاب کلمه کلیدی صفحات دسته‌بندی احتیاج به تفکر بیشتری دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متوجه شوید مشتریانتان نام محصولاتتان را با چه کلماتی جستجو می‌کنند. اما نکات مخصوصی نیز برای سئو اینگونه سایت‌ها وجود دارد که در ادامه آموزش سئو به زبان ساده توضیح خواهم داد. گام آخر سئو سایت وردپرسی؛ اتصال سایت به گوگل سرچ کنسول است. البته ممکن است سایت شما از قبل به سرچ کنسول متصل باشد؛ بنابراین فقط نکات را چک کنید. فرقی نمی‌کند محتوایی که می‌خواهید بنویسید؛ یک مقاله است یا یک محصول.

با توجه به این شرایط، بسیاری از شرکت هایی که وب سایت ایجاد کرده اند باید در گوگل دیده شوند و مشتریان لازم را جذب کنند و این کار فقط به یک صورت امکان پذیر است، یعنی وب سایت شما در صفحه اول گوگل باشد. در این که اصول سئو به سختی تغییر می‌کند، هیچ شکی نیست؛ اما ممکن است تاثیر برخی از فاکتورها و جزئیات مرتبط با آن در طول زمان کمتر و بیشتر شود. همچنین گوگل چندین به‌روزرسانی در سال برای عملکرد بهتر الگوریتم‌ها ارائه می‌دهد تا بتواند نتایج جستجو را به آن چیزی که کاربر می‌خواهد، نزدیک و مرتبط‌تر کند. موارد زیر، از جمله دلایلی است که افراد زیادی به سمت یادگیری SEO جذب می‌شوند و دوست دارند سئو را به‌طور کامل و جامع آموزش ببینند. به عبارتی وقتی شما در کلمه کلیدی ” آموزش SEO ” خط اول باشد دقیقا این سایت حکم یک مغازه خدماتی در یک بازار بزرگ را دارد که در ردیف خیابان دهنه درب دارد و مشتریان زیادی را پوشش می دهد. حالا فرض کنید که خدمات شما با کیفیت و بسیار عالی باشد آن وقت است که درآمد شما در یک کلمه چندین برابر رشد می کند و می تواند سود خوبی را برای شما به همراه بیاورد.

و حالا ارزش سئوی یک کلمه به این معناست که اگر یک سئوکار بخواهد یک کلمه را برای یک سایت سئو کند و در صفحه اول گوگل قرار دهد، کمتر از 10 میلیون در ماه نخواهد بود. نحوه یادگیری در افراد با هم فرق دارد و ممکن است روشی که برای شما مناسب است برای فرد دیگری کارایی نداشته باشد. به همین دلیل، شما می‌توانید بسته به مدل یادگیری خود، سئو را با آموزش‌های رایگان در خانه یا با شرکت در دوره‌های پولی شروع کنید. در ادامه درباره ۳ روشی که بیشتر علاقه‌مندان دوست دارند سئو را با آن یاد بگیرند، توضیح خواهیم داد. شبکه PDN که با عنوان Private Domain Network معروف سایت مجموعه ای از وب سایت هایی که حول یک موضوع فعالیت می کنند را بصورت شبکه ای که در تصویر بالا توضیح دادیم می توانید استفاده کنید. اما به جای لایه اول می توانید از ۱۰ تا دامنه با ادرس های مختلف و پسوند متفاوت مثل دات net, com, cc, tv, org, co, biz و… استفاده کنید و لایه اول خودتان را به طور کامل پیاده سازی کنید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/