آزادی مطبوعات در میانمار فروکش

افزایش بازداشت روزنامه نگاران, از تعطیلی از اینترنت و افزایش مسدود کردن وب سایت ها نشان می دهد که آزادسازی میا

توسط NEWSCENTERALS در 9 خرداد 1399

افزایش بازداشت روزنامه نگاران, از تعطیلی از اینترنت و افزایش مسدود کردن وب سایت ها نشان می دهد که آزادسازی میانمار مطبوعات در خطر است.

"در مارس 30, حدود نه و نیم شب ده مرد با لباس شخصی آمد به خانه من در ماندالای و گفت: آنها تا به حال برای بازجویی به من گفت:" نه Lin سردبیر نشریه آنلاین صدای میانمار (فوم). زمانی که نه Lin به دنبال مردان معلوم شد که پلیس مشغول تحقیق او را تحت anti-terror قانون است. اتهام: نه Lin تا به حال مصاحبه با سخنگوی این گروه شورشی Arakan ارتش (AA) در رخین که به تازگی اعلام شده است که یک "سازمان تروریستی" توسط دولت است. به حداکثر مجازات حبس به اتهام حمایت از AA: حبس ابد.

بلكه Lin صرف ده روز در زندان تا حدودی در سلول انفرادی. سپس از اتهامات عنوان شده کاهش یافته است. روشن بود که این انجام شده بود به منظور ارعاب او و با موفقیت: "همکاران من در حال مرعوب. بعضی از آنها کار را متوقف برای VOM. و یکی از همکاران رسانه ای را متوقف تبادل محتوا ما با درآمد از دست داد."

Journalist Nay Lin von Voice of Myanmar

روزنامه نگار بلكه Lin صدای میانمار

روزنامه نگاران تحت فشار

بلكه Lin مورد حادثه جدا نیست. در 22 مه سال 2020, اخبار, ادیتور Zaw یه Htet از میانمار خبرگزاری Dae Pyaw شد و محکوم به دو سال زندان برای دروغ گزارش مرگ یک COVID-19 بیمار است. این مورد از دو همشهری روزنامه نگاران و برندگان جایزه پولیتزر و تنهاست و Kyaw سؤ دیگه که دستگیر و محکوم به اتهام تخلف از قانون اسرار رسمی سال 2017 شناخته شده در سراسر جهان است. آنها بررسی قتل ده Rohingya در مسافرخانه Din ایجاد کرد. آنها را صرف در مجموع بیش از 500 روز در بازداشت است.

موارد ذکر شده تنها نمونه. بسیاری دیگر وجود دارد که ثابت کند که هدف اقدام علیه فردی از روزنامه نگاران در حال افزایش است در میانمار. هنوز هم وجود دارد بسیاری از قوانین در نیروی در میانمار است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد در برابر روزنامه نگاران و در نتیجه آزادی مطبوعات. در دو مورد ذکر شده در بالا, این ضد ترور قانون یا قانون اسرار رسمی. Coronavirus در حال حاضر ارائه یکی دیگر از فرصت به پوزه روزنامه نگاران و یا جلوگیری از وب سایت به عنوان تحولات جاری نشان می دهد.

Myanmar Journalisten

Wa تنهاست و Kyaw سؤ Oo پس از انتشار در مارس 2019

'ببخشید این آدرس در دسترس است در میانمار'

در پایان ماه مارس دعا دختر کرد عراقی یکی از میانمار چهار تلفن همراه اپراتورهای علنا هشدار داد که دولت دستورالعمل باید دنبال کرد و در نتیجه مسدود 230 وب سایت. منظور از وزارت حمل و نقل و ارتباطات است. دیگر ارائه دهندگان شبکه مانند Myanma پست و مخابرات نیز اجرا شده به دستور دولت. حتی اگر جزئیات محاصره متفاوت از ارائه دهنده ارائه دهنده این مسلم است که دسترسی به محتوای خاص بوده و هست که مانع و یا حداقل بسیار دشوار است.

مستهجن سایت تشکیل بخش عمده ای از 230 سایت های مسدود شده. اما بیش از 60 سایت های مهم رسانه ها از جمله صدا از میانمار یا Narinjara اخبار, پورتال خبری که عمدتا گزارش در مورد ایالت راخین در غرب میانمار نیز مسدود شده است.

دولت در توجیه این محدودیت به عنوان اندازه گیری برای مبارزه با گسترش گزارش نادرست در بیماری همه گیر کوروناویروس. یک مطالعه توسط باز رصدخانه از تداخل شبکه (OONI) در اوایل ماه مه سال 2020 به بررسی این ادعا است. آن را در مقایسه با سایت های مسدود شده با یک لیست از "جعلی اخبار" سایت های ایجاد شده توسط میانمار شورای مطبوعات. مقایسه روشن ساخته است که آن را نه تنها سایت های که با انتشار خبر جعلی که مسدود شد, اما همچنین کسانی که گزارش انتقادی در مورد دولت و یا در مورد درگیری از دیدگاه اقلیت های قومی.

Screenshot | blockierte Webseite VOM Voice of Myanmar 29.04.2020

به عنوان ابزار برای کنترل رسانه ها در دولت شده است اجرای یک قطع اینترنت در بخش هایی از رخین و چانه متحده از اواسط 2019. در منطقه نظامی بارها و بارها دعوا و خشونت جنگ با Arakan ارتش (AA). در مه 2, 2020, اینترنت بازگشایی شد در برخی از بخش های ایالت راخین اما جوامع مختلف هنوز قطع از اطلاعات است. نظامی نسبت به مسدود کردن اینترنت برای افزایش تبلیغات و التهابی سخنرانی و استفاده از اینترنت توسط آگاهان از AA که ممکن است امنیت نظامی است.

انتخابات مجلس و درگیری های قومی

با توجه به الیور اسپنسر از رسانه ها سازمان دفاع از حقوق آزادی بیان میانمار (FEM) محدودیت آزادی مطبوعات از طریق هدف آزار و اذیت فرد از روزنامه نگاران مسدود کردن پورتال های مختلف و خاموش کردن اینترنت در تمام مناطق است و همچنین در ارتباط با انتخابات پارلمانی در ماه نوامبر. دولت نمی خواهند به شورشیان هر محل در رسانه ها.

قلع قلع Nyo مدیر برمه اخبار بین المللی (BNI) یک سازمان چتر رسانه های اقلیت های قومی در میانمار می یابد و این قابل توجه است که دولت و نظامی در زمان اقدام علیه آزادی رسانه ها در حال حاضر بسیار زمانی که توجه عمومی را منحرف شد با این بیماری همه گیر. با توجه به قلع قلع Nyo تعداد حملات نظامی علیه شورشیان قومی مانند Arakan ارتش نیز به طور ناگهانی افزایش یافته است.

در واقع محدودیت های جدید در خصوص تاثیر رسانه های اقلیت های قومی که گزارش در جزئیات بزرگ و انتقادی در مبارزه در میانمار جنگ داخلی در مناطق مانند رخین. وب سایت های سه BNI اعضای مسدود شده است. "آنها کوچک خانه رسانه می گوید:" قلع قلع Nyo. "این آسان برای تحت فشار قرار دادن آنها. حتی قبل از این زمان محدودیت های اعضای ما اغلب مجبور به خود سانسور."

Birma erlaubt erstmals seit Jahrzehnten private Tageszeitungen

در مارس 2013 اولین نسخه از "صدای روزانه" یک روزنامه خصوصی منتشر شد. قبلا خصوصی مالزی ممنوع شده است.

رشد انتقاد

در علاوه بر این به انتقاد از FEM و BNI, 250 گروه های جامعه مدنی ابراز نگرانی خود را در آغاز آوریل: دولت سوء استفاده تاج بیماری همه گیر به سانسور اطلاعات قانونی. آنها خواهان پایان دادن به دلخواه اینترنت محاصره و کامل قطع اینترنت که در جریان بوده است برای ماه ها در مناطق بحرانزده از رخین و چانه متحده است.

اقدامات دولت به ما یادآوری از زمان معتقد بودند که باید بر طرف شود. قبل از افتتاح این کشور در سال 2011 و تحت حکومت نظامی دولت سخت سانسور رژیم غالب در کشور است. امروز چشم انداز رسانه در میانمار بسیار آزادتر نسبت به دوره قبل از سال 2011 اما دامنه برای بحرانی گزارش زمانی در سال 2013-2017 شده است به تدریج کاهش می یابد و پس از آن.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن