نژاد پرستی در برزیل: مرگ یک دختر پنج ساله

در میان coronavirus همه گیر در برزیل تجربه نسخه خود را از "سیاه و سفید زندگی می کند مهم است." مرگ یک دختر پنج

توسط NEWSCENTERALS در 17 خرداد 1399

در میان coronavirus همه گیر در برزیل تجربه نسخه خود را از "سیاه و سفید زندگی می کند مهم است." مرگ یک دختر پنج ساله پسر سیاه و سفید در Recife پرسیده است: بحث و گفتگو در مورد نژاد پرستی در این کشور است.

"در حالی که #blacklivesmatter برچسب آیا دور از رسانه های اجتماعی در اینجا در برزیل ما از دست داده ایم یکی دیگر از سیاه کودک به دلیل عمیقا ریشه نژاد پرستی در جامعه ما" می نویسد مورخ لاریسا Ibúmi. "این هنوز هم همان سازه های استعماری است که تنزل زنان به بندگان سفید معشوقه."

Ibúmi شد در پاسخ به مرگ میگوئل Otávio Santana da Silva, یک حادثه غم انگیز رخ داده است که در تاریخ 3 ژوئن در Recife, پایتخت برزیل ایالت پرنامبوکو. Mirtes رناتا Souza, داخلی, بنده وارد برای کار در طبقه پنجم یک مجتمع مسکونی لوکس. مدارس بسته شد با توجه به کروناویروس اقدامات بنابراین او به ارمغان آورد او پنج ساله پسر میگوئل Otávio Santana da Silva با او.

سوزا و سپس در زمان سگ خود را برای پیاده روی به عنوان دستور توسط کارفرما Sarí گاسپار Côrte واقعی, ترک پسرش پشت در آپارتمان. اما پسر می خواستم به دنبال او مادر و Côrte واقعی او را در آسانسور توسط خودش.

بیشتر بخوانید: Coronavirus: برزیل رهبری برای فاجعه

Brasilien Joyce Fernandes (Getty Images/AGP/N. Almeida)

رپ جویس Fernandes شروع یک کمپین برای housemaids به گزارش کارفرمایان سوء استفاده

اتهام قتل شبه عمد

مالکیت مشترک امنیتی دوربین فیلم نشان می دهد که پسر از آسانسور در طبقه نهم و صعود از طریق یک پنجره بر روی نرده بالکن. مدت کوتاهی پس از آن او سقوط کرد و به مرگ او. مادر خود کارفرما بوده و به اتهام قتل شبه عمد توسط سهل انگاری جنایی – و در حال حاضر به قید وثیقه آزاد شد €3,450 ($3,900).

در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Globo, میگوئل مادر گفت: "کارفرمای من اغلب سپرده فرزندان او به من. متاسفانه در لحظه ای که به من سپرده او را با پسر او نیست باید صبر و شکیبایی به دنبال پس از او و او را از آسانسور."

میگوئل شد Mirtes رناتا سوزا تنها فرزند. پس از مرگ او در شبکه های اجتماعی سرازیر شدند با عبارات نه تنها از غم و اندوه و شوک بلکه از نفرت و خشم. سیاستمداران و فعالان از سراسر برزیل ارسال شده نظرات خود را با هشتگ #justicapormiguel (عدالت برای میگوئل). یک درخواست آنلاین رو بیش از 680,000 امضا در کمتر از 24 ساعت.

این خواننده پاپ IZA اظهار نظر در توییتر خود تایید کرده است که 2.5 میلیون پیروان: "متاسفانه داستان میگوئل واقعی زندگی تراژدی است. در حالی که Mirtes مادرش ماندگار بدترین درد Sarí رئیس پرداخت وثیقه و آزاد است به بازگشت به خانه. چه اگر راه دیگری در اطراف؟"

'لعنت طبقه فوقانی'

رپر نویسنده و فعال جویس Fernandes نوشت: در Facebook و Instagram: "یک جوان زندگی بود که به این لعنت نخبگان سفید و منحط طبقه فوقانی است که اقدام به خرید همه چیز با پول آنها به ارث رسیده از استادان که به بردگی گرفته اجداد من."

Fernandes که انجام می دهد در برزیل تحت نام مرحله "پرتا rara" (نادر سیاه و سفید) احترام است و توسط میلیون ها نفر از زنان برزیل. تا سال 2009 او بیش از حد داخلی بود کارگر. او شروع به Facebook page", اتحادیه اروپا, empregada doméstica" (من یک داخلی کارگر) نوشت: یک کتاب با همین نام و فعال است و در حال حاضر مهمان مکرر در تلویزیون نشان می دهد.

در ضمن یک بیانیه از فدراسیون ملی کارگران خانگی (FENATRAD) با تاکید بر سهل انگاری کارفرما Sarí گاسپار Côrte واقعی: "این نمونه ای از تحقیر و شئ از زندگی سیاه برزیلی. این می گوید زیادی در مورد کشور ما به میراث برده داری و نژاد پرستی است که غلبه شده است."

تنها هفت سال پیش در تاریخ 1 ژوئن 2013, قانون به اجرا در آمد در برزیل قرار داده است که کارگران خانگی در همان جایگاه حقوقی به عنوان دیگر کارکنان برای بار اول: اصطلاح "پک دس empregadas." تا آن زمان کارگران خانگی در نظر گرفته شد "طبقه دوم" کارکنان است که نمی تواند به عنوان مثال ادعا می کنند اضافه کاری و یا مزایای بیکاری.

ادامه مطلب: نظر: سفید امتیاز و مسئولیت به تصویب تغییر

کروناویروس و برزیل کلاس مبتنی بر جامعه

در عین حال با وجود دستیابی به برابری در قانون تبعیض علیه کارگران خانگی در برزیل همچنان در عمل است. که تبدیل شده است به ویژه آشکار در طول coronavirus بحران است.

اولین قربانی COVID-19 در ریو دو ژانیرو داخلی بود کارگر: 63 ساله دیابتی Cleonice Gonçalves که گرفتار این ویروس از کارفرما که تا به حال تبدیل شدن به آلوده در تعطیلات در ایتالیا در ماه مارس است. کارفرما مورد آزمایش قرار گرفت و پس از بازگشت او اما در او نیست به او بگویید که خانه دار که تست مثبت بوده است. Gonçalves درگذشت در 19 مارس در بیمارستانی در حومه ریو.

Mirtes رناتا سوزا کارفرمایان نیز گرفتار coronavirus. Sérgio هکر Sarí گاسپار Côrte واقعی, شوهر, است, شهردار یک شهر در نزدیکی Recife. در یک عکاسی از خود ویدیو ضبط شده در آوریل 22, او توضیح داد که او و همسرش تا به حال آزمایش مثبت برای COVID-19. در عین حال با وجود این خود را خانه دار بود که هنوز هم نیاز به در آمده است.

بسیاری از برزیلی ها شکی نیست که زن و شوهر واقعا خواهد بود پاسخگو باشند. "ما باید تحت هیچ توهمی ایم" تولیو Gadêlha یک وکیل فدرال و معاون برای ایالت پرنامبوکو, نمایندگی دموکراتیک حزب کارگر (PDT) در مجلس ملی در Brasília. "این Côrte واقعی/هکر خانواده باید مقدار زیادی از قدرت سیاسی و نفوذ در پرنامبوکو. آن را تبدیل خواهد شد روشن است که Pernambuco است که هنوز هم حکومت های الیگارشی."

برای مارکوس گارسیا, یک خواننده روزنامه Folha de S. Paulo, تراژدی میگوئل نشان می دهد برزیل نهفته نژادپرستی: "اگر پسر سفید کارفرما بود درگذشت داخلی کارگر را در حال حاضر پشت میله های زندان و ناسزا آنلاین," او گفت:. "چه یک کشور!"



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن