Rep., John Lewis تر از زندگی حقوق مدنی قهرمان می میرد در 80

او در طول زندگی حرفه ای طولانی در کنگره آغاز شد که در سال 1987 جان رابرت لوئیس در خدمت به عنوان یک یادآوری از

توسط NEWSCENTERALS در 28 تیر 1399

او در طول زندگی حرفه ای طولانی در کنگره آغاز شد که در سال 1987 جان رابرت لوئیس در خدمت به عنوان یک یادآوری از کشور خود گذشته و تا چه حد خود را در کشور آمده است. متولد در تروی, آلاباما در سال 1940 پسر sharecroppers مرگ او در سن 80 روز جمعه محترم حقوق مدنی آیکون اذعان وجدان کنگره برای بیش از 30 سال است.

مرگ می آید فقط چند ماه پس از او نشان داد او تشخیص داده شده است با مرحله چهار سرطان لوزالمعده که او قول داد برای مبارزه با. "من شده اند در برخی از نوع از مبارزه برای آزادی و برابری و حقوق اساسی بشر—برای تقریبا تمام زندگی من. من هرگز با آن مواجه مبارزه کاملا مانند یک من در حال حاضر گفت:" در آن زمان است. او جان سالم به در برد توسط پسر او جان مایلز لوئیس. همسرش لیلیان مایل درگذشت در آستانه سال جدید سال 2012.

زمان magazine اعلام کرد او زنده سنت و برای بیش از پنج دهه پس از او وحشیانه مورد ضرب و شتم در حقوق مدنی در اعتراض به تلاش برای عبور از ادموند Pettus پل به Montgomery, Alabama, Rep. John Lewis " خدمات عمومی و اخلاقی اعتقاد تایید مجله تسمیه.

"من هیچگاه تلخ یا خصمانه و نه شما می توانید او گفت:" در سالگرد 50 از 7 مارس 1965 مارس شناخته شده به عنوان یکشنبه خونین زمانی که پلیس محلی حمله تظاهرکنندگان اسپری گاز اشک آور, رها کردن سگ و pummeling مردم با بیلی باشگاه است. لوئیس او را با جمجمه شکسته. او 25 سال است.

"من یک کمی خون روی آن پل در سلما... من تقریبا درگذشت. برخی از بهترین دوستان من بودند به قتل در می سی سی پی و مکان های دیگر," او گفت: در یک رالی در سال 2018 برای گرجستان دموکرات استیسی آبرامز. "من نمی خواهم هر یک از شما را به هر گونه خون. من فقط درخواست شما را به رفتن و رای دادن مثل شما رای دادند هرگز قبل از."

حق رای بود, مرکزی علت لوئیس در طول زندگی اش. وحشتناک طبیعت از ضرب و جرح بر مسالمت آمیز معترضان که خونین مارس یکشنبه درخواست رئیس جمهور لیندون جانسون به تماس یک جلسه مشترک کنگره هفته بعد در مارس 15, که در آن او گفت که قانونگذاران "ماموریت ما این است که در هنگامی که قدیمی ترین و اساسی ترین این, کشور: به حق اشتباه به انجام عدالت برای خدمت به انسان است." او بسته سخنرانی خود را با "ما باید غلبه بر" سرود جنبش حقوق مدنی و بعد از آن سال در Aug. 6 او امضا و به قانون و قانون حق رای سال 1965.

به عنوان رئیس SNCC از سال 1963 تا 1966 لوئیس جوانترین بزرگ "شش" حقوق مدنی رهبران که سازمان Aug. در 28 مارس 1963 در واشنگتن است که بیشتر به یاد مارتین لوتر کینگ جونیور "من یک رویا دارم" سخنرانی تحویل از مراحل یادبود لینکلن. دیگر رهبران بودند A. فیلیپ راندولف سر اخوان از خواب ماشین باربرها; James کشاورز جونیور با هسته (کنگره برابری نژادی); Whitney جوان جونیور ملی شهری لیگ و روی ویلکینز با NAACP (انجمن ملی برای پیشرفت مردم رنگی).

لوئیس فقط 23 سال در زمان خود بزرگان عصبی است که او خواهد بود بیش از حد رادیکال در اظهارات خود و توهین به کندی اجرایی. با توجه به گزارش های دیوید Remnick در فوریه 2009 در نیویورکرلوئیس آماده شد بگو ما خواهد مارس از طریق جنوب از طریق قلب از دیکسی دین, راه شرمن بود. ما باید دنبال ما خود "زمین سوخته' سیاست و رایت Jim Crow به زمین مسالمت آمیز. ما باید قطعه جنوبی به یک هزار قطعه و قرار داده و آنها را با هم در این عکس از دموکراسی است."

Remnick می نویسد: "او تا به حال به از دست دادن کمی در مورد شرمن اما بقیه متن دربسته در محیط با آن هشدار نهایی—'ما نمی خواهد فرستاد.—چپ بدون شک در مورد لوئیس یا مورد بی پروا نسل او نشان داده شده است."

برخی از 45 سال بعد در ژانویه 2009, Lewis تنها یکی از شش هنوز هم زندگی و حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری از کشور اولین رئیس جمهور سیاه, باراک اوباما. در یک ضیافت ناهار پس از ادای سوگند در Remnick می نویسد که لوئیس خواسته اوباما برای امضای یک عکس گرفته. جدید رئیس جمهور نوشت: "از آنجا که از شما جان. باراک اوباما."

در سال 2011 اوباما ارائه لوئیس با مدال آزادی ریاست جمهوری و در سال 2015, اوباما و لوئیس با هم led 50 سالگرد یادبود مارس از سلما به مونتگمری, بیش از آلاباما رودخانه در ادموند Pettus پل با یکی از اصلی سازمان آملیا بوینتون رابینسون بود که در آن بیش از 100 سال در یک صندلی چرخدار.

این پل در حال حاضر یک نقطه عطفی تاریخی ملی و تلاش برای تغییر نام آن شکست خورده اند. به یاد ادموند Pettus و آنچه که او ایستاده بود برای بخشی از داستان آمریکایی. او یک سرتیپ در مؤتلفه ارتش بزرگ اژدها در Ku Klux Klan و یک سناتور ایالات متحده از ایالت آلاباما از سال 1897 تا سال 1907.

لوئیس' داستان آغاز می شود در روستایی Pike County, Alabama, که در آن او سوم از پدر و مادر خود را' 10 و کودکان در سن 4 در زمینه چیدن پنبه جمع آوری بادام زمینی و کشیدن ذرت. در سن 5 سالگی او به دنبال پس از خانواده گله از پنج ده جوجه. او در سال 1998 خاطرات پیاده روی با باداو می گوید: "من برای اولین بار بدون خشونت اعتراض در برابر پدر و مادر من زمانی که آنها می خواستند برای کشتن برخی از جوجه ها یا تجارت اونا به نورد فروشگاه به صورت آرد یا شکر. گاهی من را با یک تخم مرغ از مرغ و آن را به دیگری بدهد. من هرگز قادر به ذخیره $18.95 قیمت برای خرید ارزان ترین دستگاه جوجه کشی در سیرز & Roebuck فروشگاه."

تأمل در زندگی خود را در یک سال 1990 مصاحبه با Atlanta , مجله, سال او تبدیل 50 Rep. لوئیس صحبت در کلمات و تصاویر خیلی قانع کننده آنها را تحمل بازگویی دهه های بعد:

پدر من نمی تواند استطاعت اشتراک روزنامه. من می خواهم پیاده روی نیم مایل به دریافت پدربزرگ من مقاله پس از او انجام می شود خواندن آن است. من نگه داشته تا با آنچه در جریان بود که خواندن روزنامه و گوش دادن به رادیو... ما دستور داد همه چیز را از سیرز & Roebuck فروشگاه. ما آن را به نام 'آرزو کتاب'... من bused 18 مایل به Pike County آموزش مدرسه. سیاه, مدارس 'آموزش'; سفیده رفت به مدارس بالا است. ما قدیمی حال شکسته به پایین اتوبوس کهنه کتاب مختصر و مفید ساختمان. دانش آموزان سفید تا به حال اتوبوس های جدید خوب, نقاشی ساختمان با زمین نگه داشته... در تروی, آنها تا به حال چشمه نوشابه که در آن شما می توانید کوکا کولا. ما آن را به نام یک ترکیب. یک فرد نمی تواند یک صندلی. ما تا به حال برای ایستادن در پایان از ضد است. ممکن است من یک ترکیب؟' شما پول خود را پایین و بیرون رفت و به گوشه خیابان به آن را بنوشید... به عنوان یک فرزند جوان من تو را دیدم یک تفاوت. من آن را ابراز تنفر. حتی جاده های کشور که در آن بزرگ شدم—چون مردم سیاه و سفید متعلق به زمین جاده سمت چپ بود unpaved برای سال های بسیاری ، هنگامی که آن را بارید, اتوبوس گیر کرده در گل و لای. که زندگی در آلاباما.

John Lewis

یک راه دیگر زندگی خود را ارائه شده است زمانی که مادر او این لباس شوی زن در باپتیست یتیم خانه را به او نشان داد, روزنامه, مقاله در مورد کار کمک هزینه تحصیلی برای Negro دانش آموزان ارائه شده توسط آمریکا باپتیست حوزه علمیه در نشویل. لوئیس پذیرفته شد در سال 1957 و در حوزه علميه و سپس در دانشگاه فیسک های تاریخی سیاه و سفید کالج او یک رهبر در غیر خشونت آمیز sit-ins که desegregated ناهار شمارنده در مرکز شهر نشویل. او دستگیر شد و در زندان چندین بار و در سال 1961 او یکی از اصلی 13 نژادی "آزادی سواران" هفت و شش سفید انتخاب شده توسط هسته به آزمون سال 1960 تصمیم دیوان عالی کشور در بوینتون v. ویرجینیا اعلام کرد که بر خلاف قانون اساسی تفکیک بین ایالتی سفر راه آهن و خطوط اتوبوس از جمله اتوبوس پایانه های.

آزادی سواران سفر در جفت و خشونت آنها مواجه شد و هر دو قابل پیش بینی و قابل پیشگیری است. بدتر از آن این بود که در مونتگمری آلاباما که در آن اراذل و اوباش از 2000 نفر مسلح منجر لوله بیس بال خفاش و زنجیر حمله به آزادی سواران و مطبوعات پوشش آنها. در میان به طور جدی مجروح شد و جان Seigenthaler که به تازگی در سمت چپ نشویل Tennessean به عنوان یک نماینده از رابرت کندی وزارت دادگستری. او تلاش برای متقاعد کردن آزادی سواران با او آمد و دور از اراذل و اوباش هنگامی که یک لوله ضربه او را در سر. او ترک دروغ در خیابان ناخودآگاه.

یک جعبه های چوبی ضربه لوئیس در سر زدم و او را به زمین. "این بسیار خشونت آمیز. من فکر کردم من که قرار بود به مرگ" او با سی ان ان گفت در سالگرد 40 از آزادی ، به عنوان او دراز نیمه آگاهانه در تازی, اتوبوس, انبار, در, Montgomery, فلوید مان این ایالت آلاباما گشت امنیت عمومی مدیر ایستاده بود بیش از او و شلیک تفنگ خود را در هوا دو یا سه بار گفت: "شما هیچ قتل امروز در اینجا! شما هیچ قتل امروز در اینجا!"

در زندگینامه راه رفتن با بادLewis به یاد می آورد و می نویسد که پس از او می خواهم انتخاب شده به کنگره رفت و برگشت به مونتگمری برای فداکاری از حقوق مدنی یادبود در نزدیکی دکتر کینگ کلیسای قدیمی. مان وجود دارد "و او به من آمد و گفت: "کنگره لوئیس آیا شما به یاد داشته باشید من؟" و من گفتم: "بله آقای مان, چگونه می توانم شما را فراموش کرده ام? شما زندگی من را نجات داد."

پس از Stokely کارمایکل انتخاب شد به صندلی SNCC و فریادهای "قدرت سیاه" به چالش های غیر خشونت آمیز رویکرد مندرج توسط دکتر شاه لوئیس چپ SNCC در سال 1966 و پیوست جنوبی شورای منطقه ای (SRC) به کار بر روی ثبت نام رای دهندگان. او و جولیان باند که انتخاب شد به گرجستان مقننه در سال 1965 سفر جنوب با هم ثبت نام رای دهندگان سیاه. "جان را فراموش کلیساها و جولیان را از کالج" به یاد می آورد صفحه: Crosland با SRC رای دهندگان را آموزش پروژه. آنها باقی می ماند در خانه های مردم به خاطر آن پول را نجات داد بلکه به دلیل آن هنوز هم سخت بود که در آن زمان برای پیدا کردن هتل محل سکونت برای مردم سیاه و سفید در روستایی در جنوب.

دو مرد آمد از تجارب مختلف. پیوند پدر بدست کرده بود و دکترای خود را از دانشگاه شیکاگو و جولیان بزرگ احاطه شده توسط مردم از دستاورد بزرگ. آن نیست تا زمانی که او در دبیرستان در مدرسه لرزنده در پنسیلوانیا که او احساس نیش نژادپرستی.

آنها دوستان خوب شد در سراسر شکاف فرهنگی شاهزاده پیوند به دنیا آمد و به انجام کارهای بزرگ و sharecropper را سوختن با جاه طلبی و به بالاتر از خود نخستزادگی. و پس از آن یک آزمون برای آنها و برای شهروندان منطقه 5 از آتلانتا هنگامی که آنها در برابر هر یک از دیگر در مقدماتی حزب دموکرات در سال 1986. پیوند رهبری در دور اول حمل این منطقه اکثریت رای سیاه پوستان در حالی که لوئیس تایید شده توسط Atlanta, روزنامه برنده رای سفید. نه به 50 درصد وادار به یادآوری است که باند بود و انتظار می رود را به نفع خود.

در آتلانتا magazine را در سال 1990 بازتاب در مسابقه نویسنده وینسنت کاپولا می نویسد که "زمان مجله" زندگی سنت نیز نشان داد که او می تواند در زیر کمربند ضربه. زمانی که اوراق قرضه به چالش کشیده و او را در یک بحث اتهام درگیری های مربوط به مبارزات انتخاباتی سهم ("اگر آن را به نظر می رسد مانند یک اردک راه می رود مانند یک اردک اردک باید آن"), Lewis پاسخ داد که پیوند شد ducking دارو-تست موضوع است. (Lewis هنوز هم حفظ او تا به حال شنیده نمی شود هر گونه شایعات در مورد اوراق قرضه را به اتهام استفاده از کوکائین است.) بنابراین شروع به 'شیشه جنگ' مرحله از مبارزات انتخاباتی. اوراق قرضه حاضر به آزمایش می شود."

پس از لوئیس برنده با 52 درصد آرا دو مرد صحبت نمی کنم برای تقریبا سه سال و آنها هرگز به طور کامل بازسازی دوستی خود را. باند گفت کاپولا که سفیده او هزینه انتخابات است. "من تا به حال شهرت بودن یک نژاد مرد... من فکر می کنم برای بسیاری از رای دهندگان گفت:" اگر پیوند به دفتر او تنها رفتن به در مورد آنها نگران و نه در مورد ما. John Lewis نگران خواهد شد همه ما است. او خواهید بود نگران همه است.' که یک تحلیل درست برای آنها داشته است. آنها حق داشتند."

و آن را خوب بخوانید در این نوع از کنگره لوئیس را تبدیل به یک مرد که شهرت به عنوان یک شفا دهنده تجدید نظر خود را گسترش و نمک ترشی یک رکورد رای گیری بود که در میان لیبرال در کنگره است. آسوشیتد پرس گفت که او اولین خانه عمده رقم به تماس برای استیضاح جورج دبلیو بوش بر مجوز wiretaps بدون حکم پس از 9/11 حملات. "او نه پادشاه او رئیس جمهور" لوئیس گفت. او حاضر به حضور بوش در مراسم تحلیف در ماه ژانویه سال 2001 انتخاب به ماندن در خانه در آتلانتا گفت که او باور نمی کند خار واقعی بود رئیس جمهور. دموکرات ال گور برنده شده بود ملی رای محبوب و پس از 36 روز ریابکوف نتایج بیش از حد نزدیک به تماس در فلوریدا, دیوان عالی ایالات متحده تصمیم گرفت در بوش به نفع توقف بازشماری آرا در یک نقطه زمانی که بوش به رهبری فقط 537 رای از بسیاری از میلیون ها نفر از بازیگران.

در سال 2008 اولیه نبرد بین هیلاری کلینتون و باراک اوباما آزمایش لوئیس' وفاداری. او در ابتدا مورد حمایت کلینتون اما او گفته نیویورک تایمز در اواسط ماه فوریه پس از اوباما تا به حال به ثمر رساند قابل توجهی برنده است که او ممکن است تغییر رای خود را به عنوان یک superdelegate به اوباما. "چیزی است که اتفاق می افتد در امریکا و مردم آماده هستند و آماده را که جهش بزرگ" او گفت:. او از آن ساخته شده رسمی در فوریه. 27 دادن یک افزایش بزرگ برای اوباما و deflating کلینتون شانس با یک کلید مربوط به حوزه های دموکراتیک پایه.

پس از اوباما امن نامزدی لوئیس سیاسی گفت: "اگر کسی به من گفته بود این می تواند اتفاق می افتد در حال حاضر من می خواهم به آنها گفت که دیوانه از ذهن خود آنها نمی دانند چه آنها در مورد صحبت... من فقط آرزو دیگران بودند در اطراف برای دیدن این روز... به افرادی که مورد ضرب و شتم قرار داده و در زندان خواسته شد به سوالات آنها هرگز نمی تواند پاسخ به ثبت نام برای رای دادن در آن شگفت انگیز است."

چهار سال بعد پس از اوباما برنده انتخابات مجدد لوئیس گفت TheGrio, "اگر شما از من بپرسید که آیا انتخابات... است تحقق دکتر کینگ رویای من بگو: نه فقط پرداخت.' هنوز هم وجود دارد بیش از حد بسیاری از مردم 50 سال بعد هنوز هم وجود دارد بیش از حد بسیاری از مردم که در حال از سمت چپ و پشت سر گذاشت."

به عنوان یک عضو کنگره لوئیس با افتخار اضافه شده به خود را در حال حاضر طولانی رپ ورق. او دستگیر شد و در سال های 2006 و 2009 در خارج از سفارت سودان در اعتراض به نسل کشی در دارفور است. و او دستگیر شد در سال 2013 به همراه هفت نفر دیگر از اعضای کنگره از شش متحده برای دفاع از اصلاحات مهاجرت در نزدیکی سمت غرب ساختمان کاپیتول ایالات متحده. در سال 2016 او به رهبری یک نشستن در خانه و اتاق به تقاضای جمهوری خواه به رهبری خانه اجازه می دهد رای در تفنگ قوانین ایمنی در حوادث پس از انتخابات ژوئن 12, 2016, اورلاندو, باشگاه های تیراندازی است. برخی از 60 قانونگذاران دموکرات شرکت کننده از جمله پس از آن تشکر. Tammy Duckworth یک جنگ عراق کهنه که مخفی تلفن خود را در داخل یکی از پروتز, پاهای, بنابراین آن را نمی خواهد بود مصادره کردند. او قادر به جریان آنچه اتفاق می افتد در داخل خانه و اتاق پس از عربستان تعطیل پوشش. (Duckworth انتخاب شد و به مجلس سنا در نوامبر 2016.)

حدود 26 ساعت پس از لوئیس آغاز تعجب نشستن در, او آخرین عضو به صحبت می کنند به عنوان نمایندگان اتاق خارج شد و پس از همه شب زنده داری. پس از گرفتن بدون اطمینان از ایران با رهبری در مورد هر رای در خشونت اسلحه لوئیس احضار خود را عرفی حل و فصل "این یک مبارزه است و ما در حال رفتن به برنده شدن در این مبارزه است."

زمانی که دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن گرفت به عنوان رئیس جمهور در سال 2017, Lewis تیز دور ماندند و گفت که او قبلا با جورج دبلیو بوش که تهمت بود نه واقعا رئيس جمهور انتخاب شد. وی به اتهام تبانی با روسیه کمک کرد که برگ برنده برنده و که صدمه دیده کلینتون.

مغلوب ساختن پیشی جستن خوار لوئیس در یک صدای جیر جیر و گفت او با همه صحبت کنید و هیچ بیانیه ای پس آشکارا نادرست آن را آورده تورنت انتقاد را بر مغلوب ساختن پیشی جستن. رئیس جمهور ممکن است بخواهید برای بررسی از موزه ملی تاریخ و فرهنگ نه تنها برای کسانی که در آن ساخته شده است که آن را ممکن است. هر سال آغاز و در سال 1988 تشکر. لوئیس معرفی یک لایحه به ایجاد یک موزه اختصاص داده شده به تاریخ سیاه. محافظه کار سناتور جسی هلمز مسدود شده این لایحه در سنا تا زمانی که بازنشسته شد در سال 2002. لوئیس دیدم خود را باز و در سال 2003 رئیس جمهور جورج دبلیو بوش امضا قانون برای ایجاد موزه در بازار. آن را تحمل و به عنوان ملامت به گذشته آمریکا و ادای احترام به همیشه خوش آینده است که لوئیس گنجانده شده است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب