روسیه هسته ای بازی قدرت ها در آفریقا

روسیه هل دادن تکنولوژی هسته ای به کشورهای آفریقایی به نوبه خود سود و گسترش آن سیاسی ممکن است در این قاره. روان

توسط NEWSCENTERALS در 10 تیر 1399

روسیه هل دادن تکنولوژی هسته ای به کشورهای آفریقایی به نوبه خود سود و گسترش آن سیاسی ممکن است در این قاره.

رواندا مجلس به تازگی تصویب یک طرح برای روسیه دولتی روساتوم هسته ای کنگلومرا برای ساخت آن از یک هسته ای مرکز تحقیقات و راکتور در پایتخت آن کیگالی.

مرکز هسته ای علم و فن آوری برنامه ریزی شده برای تکمیل پروژه تا سال 2024 را شامل تحقیقات هسته ای آزمایشگاه به عنوان به خوبی به عنوان یک راکتور تحقیقاتی تا 10 مگاوات ظرفیت.

اتیوپی و نیجریه و زامبیا را امضا کرده اند معاملات مشابه با روساتوم در حالی که کشورهایی مانند غنا و اوگاندا و سودان و جمهوری دموکراتیک کنگو کمتر گسترده توافق نامه های همکاری.

روساتوم شده است به شدت wooing کشورهای آفریقایی از اواسط 2000s و هسته معاملات دیده می شود به عنوان بخشی از روسیه فشار به نوبه خود سود و همچنین به دست آوردن نفوذ در آفریقا است.

تحریم های غرب برای اولین بار تحمیل شده بر روسیه در سال 2014 بیش از الحاق کریمه در اوکراین را مجبور روسیه به دنبال منابع جایگزین درآمد و همچنین دوستان جدید.

فن آوری هسته ای به جای تجارت

"پوتین به باقی می ماند مربوطه در روسیه او واقعا به اطمینان حاصل شود که روسیه دارای یک تاثیر بزرگ" گفت: Ovigwe Eguegu یک جغرافیای سیاسی تحلیلگر امور بین المللی پلت فرم Afripolitika. "به همین دلیل او این است که به دنبال بازارهای آفریقایی بنابراین او بیشتر احزاب به همکاری با وقتی که می آید به مسائل بین المللی."

Russian President Vladimir Putin stands amid African heads of state

در نشانه ای از این قاره را افزایش اهمیت برای روسیه خود را رئیس جمهور ولادیمیر پوتین برگزار شد برای اولین بار روسیه-آفریقا اجلاس در اکتبر 2019

کشورهای آفریقایی را تشکیل می دهند بزرگترین رای گیری بلوک در سازمان ملل متحد.

در حالی که اتحاد جماهیر شوروی تا به حال یک رابطه نزدیک مختلف آفریقایی متحده در طول جنگ سرد, روسیه, تراز تجاری با آفریقا است که یک دهم است که از چین به معنی آن نیاز به نگاه برای وسایل دیگر برای به دست آوردن یک جای پا در این قاره است.

"روسیه است که با استفاده از ابزار است که آنها باید برای گسترش نفوذ خود و در حال حاضر روسیه با مقدار زیادی از تجربه در انرژی هسته ای منطقه" Eguegu گفت: در یک مصاحبه تلفنی از ابوجا.

روساتوم هسته ای رهبر

روساتوم جهان بزرگترین هسته ای توسط شرکت سفارشات خارجی. در حالی که این پروژه ها در کشورهای توسعه یافته مانند فنلاند و مجارستان آن را به طور عمده درگیر در مناطق در حال توسعه.

این روساتوم بسته های محبوب هستند چرا که این شرکت در اندازه خالص به معنی آن می تواند ارائه all-in-one deals, از آموزش کارگران محلی برای توسعه علم هسته های درسی, تهیه اورانیوم برای گیاه را در زمان زندگی و برخورد با زباله های هسته ای — با اضافه شده به علاوه از دولت روسیه وام برای پروژه های.

هزینه و تامین مالی از رواندا هسته ای مرکز تحقیقات هنوز نامعلومی. اما روسیه رو به گسترش است $25 میلیارد (€22.23 میلیارد دلار) وام به مصر به پوشش 85 درصد از هزینه های ال Dabaa نیروگاه هسته ای که روساتوم است ساخت.

Ministers sign an agreement at tables with the Russian and Egyptian flags behind them

مصر و روسیه امضا قرارداد برای ساخت مصر نیروگاه هسته ای در سال 2015

"روساتوم آمده است برای تسلط بر هسته ای-صادرات به کشورهای در حال توسعه به دلیل سخاوتمندانه تامین مالی و آموزش کارگران" با توجه به 2018 مرکز توسعه جهانی سیاست کاغذ اتم برای آفریقا است.

علاوه بر این روسیه است که خود را یک بازیکن بزرگ در بازار هسته ای مسئول برخی از 8 ٪ از اورانیوم در سراسر جهان تولید و همچنین 20 درصد از اورانیوم تبدیل و 43 درصد از اورانیوم غنی سازی (تبدیل و غنی سازی در حال مراحل پردازش اورانیوم پس از آن می تواند مورد استفاده قرار گیرد توسط, تجاری, انرژی هسته ای راکتور).

جوانب مثبت و منفی از فن آوری هسته ای

رواندا برنامه ریزی شده راکتور تحقیقاتی نیز مورد استفاده قرار گیرد برای تولید راديوايزوتوپ با توجه به روساتوم. راديوايزوتوپ بسیاری از برنامه های کاربردی از تابش مواد غذایی برای افزایش عمر مفید خود را برای کمک به تشخیص تومورها و یا بیماری قلبی است.

از جمله راکتور تحقیقاتی را "منفعت" در زمینه هایی مانند پزشکی هسته ای, دانشمند هسته ای, مایکل Gatari یک استاد در دانشگاه نایروبی گفت: DW.

علاوه بر این در یک قاره که در آن بیش از نیمی از جمعیت فاقد دسترسی به برق وجود دارد "پتانسیل بسیار زیاد" برای هسته ای به ارائه یک منبع انرژی پاک برای دیدار با آفریقای زیادی انرژی کسری بودجه مرکز توسعه جهانی مطالعه اتم برای آفریقا یافت می شود.

"در دراز مدت یک راکتور هسته ای در تولید برق ارزان تر از ما در حال حاضر پرداخت. آن نیز پایدار و تولید کربن تولید گازهای گلخانه ای" Gatari گفت: در یک مصاحبه تلفنی از نایروبی.

بسیاری از کارشناسان از جمله Gatari بر این باورند که تکنولوژی هسته ای نیست و در عین حال حس را برای کشورهای آفریقایی. آنها فاقد بسیار ماهر محلی نیروی کار مورد نیاز برای اجرای فن آوری پیچیدگیهای چنین راکتور. به علاوه تاسیسات هسته ای هستند بسیار گران قیمت و سال ساخت.

A radioaction symbol hangs on a wall

سوال وجود دارد که آیا کشورهای آفریقایی باید توانایی با خیال راحت حفظ تاسیسات هسته ای

Gatari هشدار از کشورهای در حال تبدیل شدن به قفل هزینه پروژه هایی که تا پایان بودن "فیل سفید".

"چنین پروژه ای تنها می تواند محور قوی و تحصیل کرده محلی و منابع انسانی" هسته ای محقق گفت. "که دانش نیست و ممکن است با عجله جوان دانش آموزان از طریق آموزش برای یک زمان کوتاه است.

و هزینه های نگهداری این نوع نصب و راه اندازی می تواند فلج بودجه یک کشور برای یک زمان طولانی."

انجام صاف فروش

در حال حاضر آفریقای جنوبی تنها کشور در جنوب صحرای آفریقا با عملکرد نیروگاه هسته ای در حالی که نیجریه و غنا باید راکتور تحقیقاتی هستند که عمدتا مورد استفاده برای مطالعه و آموزش و آزمون مواد معدنی است.

در اروپا نگرانی های ایمنی در اطراف فن آوری هسته ای در حال حاضر ناشی از کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا و اسپانیا و سوئیس برای رای دادن به فاز از قدرت هسته ای است.

این نگرانی ها در حال مرکب در آفریقا با توجه به بی ثباتی سیاسی برخی از مناطق و تهدید به خرابکاری یا حمله تروریستی.

ادامه مطلب: چه اتفاقی می افتد به زباله های هسته ای از نیروگاه های برق ؟

این متوقف نشده روساتوم و روسیه از انجام یک فروش نرم از فن آوری هسته ای در این قاره.

Rosatom logo

روساتوم بسته شدن معاملات به سرمایه گذاری و ساخت تاسیسات هسته ای در سراسر آفریقا

روساتوم بودجه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان از کشورهای جنوب صحرای آفریقا به مطالعه هسته ای علوم و مهندسی در روسیه است. همانطور که از ژانویه سال 2020 حدود 300 دانش آموز از بیش از 15 کشور آفریقایی شد و تحصیل در رشته های هسته ای تخصص دارد.

آن را اجرا می کند یک ویدئو آنلاین رقابت اتم برای آفریقا که در آن شرکت کنندگان شانس را به نفع خود تمام هزینه های پرداخت شده سفر به روسیه برای یک ویدیو نوآورانه اختصاص داده شده به فن آوری هسته ای.

در سال 2019 آن را حتی بین المللی برگزار می شود مسابقه ماهیگیری در نزدیکی لنینگراد نیروگاه هسته ای, روسیه, بزرگترین, برای نشان دادن ایمنی انرژی هسته ای برای آب بدن است. (در این رقابت برنده شد توسط یک تیم مصر).

"وجود دارد پول خوب اگر شما می توانید فروش یک راکتور تحقیقاتی گفت:" دانشمند هسته ای Gatari. "متاسفانه قانع کننده ظرفیت [روساتوم را] بازاریابی بسیار بالا و فهم کسانی که در حال خرید کم است."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن