نسل کشی در رواندا: انتظار طولانی برای عدالت

مدافعان حقوق بشر در جشن دستگیری یک کلید مرتکب نسل کشی در رواندا. اما بسیاری دیگر از عاملان مظنون به هنوز هم د

توسط NEWSCENTERALS در 1 خرداد 1399

مدافعان حقوق بشر در جشن دستگیری یک کلید مرتکب نسل کشی در رواندا. اما بسیاری دیگر از عاملان مظنون به هنوز هم در بزرگ است. کارشناسان می گویند کارخانه های تولید دادگستری در حال تبدیل شدن بیش از حد به آرامی.

بیش از یک چهارم از یک قرن پس از نسل کشی در رواندا یکی از اصلی ترین متهمان گرفتار شده است: 85 ساله Felicien Kabuga دستگیر شد و در پاریس در مارس 16. کارآفرین بوده و در اجرا برای بیش از دو دهه و زندگی تحت یک نام نادرست. او متهم است که bankrolling نسل کشی بود و به عنوان یکی از تحت تعقیب ترین مرد در جهان است.

"Kabuga است البته بالا یکی می گوید:" DW رواندا کارشناس فرد Muvunyi. وجود دارد واکنش های مشابهی را در شهر کوچک Muniga, Kabuga را زادگاه.

"او کسی است که تاسیس RTLM ایستگاه رادیویی که موجب نفرت بین گروه های قومی در رواندا می گوید:" یکی از ساکنان که مایل به ناشناس باقی می ماند. "او وارد و توزیع توده ها از قمه که به کشته شدن صدها نفر از هزاران نفر از رواندا. ما خوشحالیم که Kabuga بازداشت شده است. ما ترجیح می دهند او را به رواندا و محاکمه در اینجا."

Felicien Kabuga (Public domain)

Felician Kabuga را محاکمه خواهد شد از نزدیک تماشا در سراسر جهان

دفعات بازدید:همچنین: نظر: نسل کشی در رواندا دستگیری آرامش می دهد به بازماندگان

که در آن خواهد شد و عدالت را در محل?

رواندا وزیر دادگستری Johnston Busingye تایید کرده است که دولت مشتاق است به Kabuga سعی در رواندا. اما مهم ترین چیز در حال حاضر این است که پلیس فرانسه در نهایت او را گرفتار.

"با توجه به اطلاعات ما با وجود حکم بازداشت بین المللی, Kabuga سفر کرده است آزادانه بین کشورهای مختلف در اروپا بیش از 25 سال گذشته می گوید:" Busingye. "او را دستگیر و در هر یک از این کشورها. ما درخواست تجدید نظر به تمام کشورهای که در آن پنهان شده مظنون به دستگیری این افراد به فرانسه و در نهایت انجام می شود بنابراین ما می توانیم آنها را به عدالت است."

فرد Muvunyi می گوید Kabanga بعید است به تحویل به رواندا ، او احتمالا به نظر می رسد قبل از اینکه سازمان ملل متحد (سازمان ملل متحد) بین المللی باقی مانده مکانیزم برای دادگاه جنایی (MICT). این MICT جانشین به سازمان ملل و دادگاه کیفری بین المللی برای رواندا (ICTR) که منحل شد و پنج سال پیش.

"این است که هنوز روشن نیست که آیا Kabuga را محاکمه برگزار خواهد شد در MICT ستاد در لاهه در هلند و یا در شعبه در آروشا, تانزانیا می گوید:" Muvunyi. در این مرحله هر چند آروشا به نظر می رسد انتخاب واضح — پس از همه, آن را بسیار آسان تر برای احضار شهود از رواندا به تانزانیا نسبت به هلند.

با توجه به زمان سازمان ملل متحد پروتکل های MICT مسئول است برای کسانی که سازمان حمایت و یا اعدام نسل کشی در رواندا توضیح می دهد Muvunyi:

"Felicien Kabuga است که بدون شک بخشی از این بالا مشخصات گروه از مجرمان. اما هستند افرادی مانند آگوستین Bizimana وزیر دفاع در طول نسل کشی و همچنین پس از آن-امنیتی رئیس جمهور Protais Mpiranya."

بیش از 1000 فعال و حکم دستگیری

با توجه به دولت رواندا هفت با مشخصات بالا عاملان نسل کشی هنوز هم در بزرگ — از جمله آگوستین Bizimana و Protais Mpiranya. همچنین هزاران نفر دیگر کمتر شناخته شده مشکوک عاملان در حال حاضر پنهان شده در خارج از کشور. رواندا دادستان صادر کرده اند و بیش از 1000 دستگیری های افراد مظنون در 33 کشور در طول چند دهه گذشته است.

"وجود دارد یک ویژه پلیس جستجو واحد در رواندا که جستجوها برای عاملان مظنون به کسی که هنوز هم آزادانه پرسه زدن در کشورهای مختلف در سراسر جهان" توضیح می دهد که Muvunyi. "بسیاری از آنها هستند که در اوگاندا یا جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) در حالی که دیگران فرار کرده اند به مالاوی, کامرون و زیمبابوه. حتی بزرگتر تعداد اعتقاد بر این است در اروپا به ویژه در آلمان و هلند و فرانسه و بلژیک."

Rwandans burry victims of the 1994 genocide (Getty Images/AFP/Y. Chiba)

با توجه به شورای امنیت سازمان ملل بیش از یک میلیون توتسی کشته شدند

بازداشت های بیشتر در افق?

اما چگونه ممکن است که این مظنون می تواند به پنهان کردن ،

"آنها معمولا بسیار غنی و اتصالات به بالا محافل دولتی در کشورهایی که در آنها مخفی" توضیح می دهد که Muvunyi. "ما می دانیم که برای مثال آنها بسیار نزدیک به رابرت موگابه رژیم [در زیمبابوه]."

در اروپا بیش از حد پلیس و قوه قضائیه متهم شده اند چشم پوشی در گذشته و نه همکاری با رواندا محققان. رواندا در حال حاضر صادر شده حدود 30 بین المللی حکم بازداشت برای متهمان زندگی در فرانسه, اما آنها به ندرت حمایت از مقامات محلی می گوید: وزیر دادگستری Busingye. این شامل Agathe Habyarimana بیوه از رئیس جمهور سابق Juvenal Habyarimana و وزیر سابق کار عمومی اییسنت Nsengiyumva Rafiki.

دفعات بازدید:همچنین:بلژیک: در رواندا رسمی اتهام نسل کشی

محاکمه Felician Kabuga ارائه خواهد شد سرنخ با ارزش است که می تواند منجر به دستگیری دیگر مشکوک عاملان و همدستان می گوید: پاتریک Baudouin که رئیس افتخاری فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر (FIDH).

"این مورد می تواند به تقویت بین المللی حکم بازداشت صادر شده توسط MICT و اصل صلاحیت جهانی می تواند احیا," او گفت: DW. در فرانسه وجود دارد در حال حاضر چندین فعال تحقیقات در برابر 28 اتهام شرکت در توطئه گران از نسل کشی در رواندا.

Muvunyi می گوید حداقل یک چیز روشن است: "اکثریت قریب به اتفاق از رواندا می خواهید مشکوک عاملان دستگیر و اگر گناهکار, punished, مهم نیست که کجا و توسط چه کسی. هیچ کس می خواهد جنایات خود را به زیر فرش جاروب."

Sylvanus Karemera و اریک Topona کمک به این مقاله است.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن