صربستان کوزوو متهم از 'باج' پس از مذاکرات در بروکسل

مربوطه رهبران بالکان همسایگان را ملاقات کرد در بروکسل به صورت چهره به چهره شد. اتحادیه اروپا امیدوار است تا کن

توسط NEWSCENTERALS در 27 تیر 1399

مربوطه رهبران بالکان همسایگان را ملاقات کرد در بروکسل به صورت چهره به چهره شد. اتحادیه اروپا امیدوار است تا کنون روابط سرد به گرم شدن اما بحث رو به یک شوم شروع می شود.

چهره به چهره مذاکرات بین صربستان و کوزوو در نهایت به یک پر از دست انداز شروع در بروکسل در روز پنج شنبه به عنوان بلگراد متهم پریشتینا بودن غیر واقعی در آن خواسته است.

بیش از دو دهه پس از برخورد در جنگ بالکان همسایه هستند در مواجهه بیش از یک شماره از مسائل اصولا کوزوو به استقلال است که با حمایت برخی از 100 کشور جهان از جمله ایالات متحده و تمام اما پنج کشور عضو اتحادیه اروپا است.

مقامات اتحادیه اروپا میانجیگری یک کنفرانس ویدئویی یکشنبه گذشته بین صربی جمهور Aleksandar Vucic و کوزوو را به عنوان نخست وزیر Avdullah هوتی. و در روز پنج شنبه این جفت ارز یک گام به پیش رفت جلسه در فرد در بروکسل در تلاش برای گرم شدن روابط سرد.

ادامه مطلب: کوزوو را هاشم Thaci می گوید مذاکرات با دادستان لاهه 'قیمت از آزادی"

بیش از حد بیش از حد به زودی

اما پس از این اجلاس در پایتخت بلژیک Vucic متهم هوتی از آمدن به بحث نیست اما سعی کنید به "باج خواهی" در صربستان.

"است که آن را لذت بخش را به نشستن در انتهای دیگر از هوتی و گوش دادن به حرف شکسته و نا مفهوم و گفت که آنها تنها قربانیان و ما تنها شرور? نه" Vucic گفت.

صربی رئیس جمهور گفت که او آمد با قصد حرکت یک گام نزدیک تر به حل برجسته اختلافات بین بلگراد و پریشتینا. "اما واضح است که تفاوت بیش از حد بزرگ هستند در حال حاضر در مورد همه مهم و استراتژیک مهم" Vucic گفت.

"آنها می خواهم به حل (همه چیز) یک شبه با تلاش برای ایجاد صربستان قبول همه چیز آنها می خواهند."

اتحادیه اروپا و کوزوو بیشتر خوش

هوتی بود مثبت تر در مورد این بحث گفت: آنها تا به حال شده است قادر به پیشرفت در توسعه اقتصادی است.

اما مسئله اساسی این است که ارضی. صربستان حاضر به اذعان استقلال که خود سابق استان, صفحه اصلی عمدتا به قومی آلبانی اعلام کرد در سال 2008.

با این وجود اتحادیه اروپا در امور خارجه و رئیس جوزپ Borrell مورد ستایش قرار داد این واقعیت که رهبران دو کشور صحبت شد برای دومین بار در چند روز به عنوان نشانه ای از جفت تعهد به بهبود زخم.

او خواست آنها را به اتخاذ یک "روح سازش و عمل گرایی."

بحث هفته آینده ادامه خواهد داد در میان مقامات و یکی دیگر از نشست سطح بالا است که در دستور کار برای سپتامبر اتحادیه اروپا نماینده ویژه برای مذاکرات میروسلاو Lajcak گفت.

در حالی که کوزوو به دنبال کامل به رسمیت شناختن حاکمیت صربستان تحت فشار است تا به حل و فصل موضوع اگر آن را می خواهد به پیشرفت در الحاق به اتحادیه اروپا پیشنهاد داد.

jsi/aw (AFP dpa)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن