صفحه اصلی راهنمای برقراری ارتباط ارزش

Logitech و Razer دو کمپانی مطرح هستند که در کنار Cherry مشغول تولید کیبوردهای مکانیکی شدهاند. برخورد قارهای و

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

Logitech و Razer دو کمپانی مطرح هستند که در کنار Cherry مشغول تولید کیبوردهای مکانیکی شدهاند. برخورد قارهای و عمدتاً شمالی، بین صفحه عربستان و اوراسیا (که ایران را نیز شامل میشود) باعث ایجاد کوههای زاگرس شده است، زیرا صفحات در حرکت آهسته به هم برخورد میکنند. کلیدهای تابعی از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت عمل میکنند. کاربران صفحه کلیدهای تصویرساز اغلب ناراحتی فزایندهای را در نوک انگشتان خود حس میکنند که ناشی از فقدان احساس تماس در هنگام تایپ کردن است. این نوع کیبورد مانند حرف A میباشد و این امکان را برای کاربر فراهم میکند که هنگام کار هر دو دست را در حالت طبیعی قرار دهد و از فشار عضلانی بر روی مچها و کمر به شدت میکاهد. کاربران با استفاده از دیگر وسایل ورودی مانند موشواره(Mouse) یا صفحه لمسی میتوانند هر یک از کلیدهای مجازی را برای ورود متن فشار دهند. کدهای سمت کاربر مانند جاوااسکریپت یا تکنیکهای ایجکس (AJAX) میتوانند داخل متن HTML قرار بگیرد یا مانند استایل شیتها در فایل جداگانه به سند اصلی متصل اينتكس شوند. صفحه کلیدهای دستی ارگونومیک برای شبیهسازی دستههای بازی طراحی شدهاند و میتوانند این چنین استفاده بشوند به جای اینکه روی سطح صاف قرار داده شوند.

᠎This a rticle was  done by G SA Conte᠎nt Gener​at or Dem oversion!

درگاه ملی آمار. بایگانیشده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲. مرورگرهای وب این فایلها را فقط برای بار اولی که از سرور میخوانند دانلود میکنند دفعات بعدی برای دسترسی به این فایلها آنها را از طریق محل حافظه داخلی یا همان cache بارگذاری مجدد مینمایند. مثلاً مرورگر میتواند از طریق IP کاربران به محل و موقعیت جغرافیایی آنها دسترسی پیدا کند. این کیبوردها غالباً از جنس سیلیکون ساخته میشود و در مقابل گرد و غبار و آب مقاوم است این کیبورد معمولاً در محیطهای آزاد؛ خارج از منزل یا محل کار مناسب است. صفحه کلیدها از استفاده از گرافیت و پلاستیک استفاده میکنند که به مرور زمان فرسوده میشوند. در این برد نقاطی قرار دارد که اگر ارتباط آنها به وسیلهٔ یک مادهٔ رسانا برقرار شود، سیگنال مربوطه را ارسال میکنند. پیکسلها به جای پوند بریتانیا به دلار آمریکا فروخته شدند، زیرا در آمریکا جمعیت بیشتری نسبت به بریتانیا از اینترنت استفاده میکنند و تیو بر این باور بود که اگر پیکسلها به دلار آمریکا فروخته شوند تعداد افراد بیشتری از این ایده استقبال خواهند کرد. نتیجه این امر احساس درد، از دست دادن سرعت عمل، حالت کرخی در ناحیه مچ دست یا مورمور کردن در زمان خواب در ناحیه مچ دست میباشد.

نخستین آببازسانان در نزدیک ۵۰ میلیون سال پیش در کنارههای اقیانوس باستانی تتیس در جایی که امروزه هند و پاکستان قرار دارند پدیدار شدند. صفحه هند بخش اعظم آسیای جنوبی و شبهقاره هند و بخشهایی از حوضههای زیرین اقیانوس هند شامل بخشهایی از جنوبغرب چین و شرق اندونزی را در بر میگیرد ولی لداخ و بلوچستان را شامل نمیشود. این کیبوردها قیمت بالاتری دارند اما بسیار با کیفیتتر از سایر کیبوردهایی هستند که امروزه در تعداد بسیار زیاد و بدون کیفیت از خط تولید کارخانهها خارج میشوند. کلیدهای کنترلی (Control Keys): این کلیدها به تنهایی یا در ترکیب با دیگر کلیدها برای انجام اقدام خاصی استفاده میشوند. در غیر این صورت انجام امور تکراری یا کار مداوم با کامپیوتر، موجب پیدایش بیماری سندروم مچ دست (Carpal Tunel) در افراد میگردد. کلیدهای تابعی (Function keys): کلیدهای F1 تا F12 برای انجام وظایف خاص پیشبینی شدهاند. به دلیل ارزش افزوده و فضای مورد نیاز صفحه کلیدهای سختافزاری این روزها صفحه کلیدهای نرمافزاری در بسیاری از گوشیهای لمسی محبوب شدهاند. یکی از صفحهکلیدهای با تعداد کم دکمه، صفحهشماره است. یکی دیگر از عوامل تعیین اندازه یک صفحه کلید اندازه و فاصله هر کلید است. در عین حال جهت کاربران دائمی رایانه نیز استفاده از صفحه کلیدهای NATURAL KEYBOARD توصیه میگردد که کلیدهایی نرم داشته و به دلیل وضعیت خاص قرارگیری کلیدها در شیب، اصول ارگونومیک ۳ گانه به خوبی رعایت میگردد.

انواع کیبورد ارگونومیک امکان نشستن افراد را در موقعیتهای مختلف فراهم میکند و به دلیل نوع طراحی انعطافپذیری بیشتری را به کاربران خود میدهد. به دلیل سرعت بالای تایپ تایپیستهای حرفه ای، کیبوردهای تایپ باید به گونه ای طراحی شده باشند که علاوه بر نرمی کلید، دارای کمترین صدای ممکن در هنگام تایپ باشند. صفحه کلید انعطافپذیر برای داشتن عملکرد صحیح نیاز به سطحی سخت و صاف دارند که در هنگام استفاده از تا خوردن آن جلوگیری کند چرا که تا شدن سبب آسیب رساندن به مدارهای کیبورد خواهد شد. یک وب سایت بهطور عمومی شامل گروهی از صفحات وب است که به یکدیگر متصل یا لینک شدهاند. ویندوز شرکت مایکروسافت و مکینتاش و برخی از نسخههای لینوکس شامل صفحه کلیدهای نرمافزاری هستند که توسط موشواره کنترل میشوند. نور از سمتی به سمت دیگر درون صفحه کلید حرکت میکند و تنها بوسیلهٔ کلیدها متوقف میشوند. تا چندی پیش برند Cherry تنها برندی بود که کلیدهای کیبوردهای مکانیکی تولید میکرد. کیبوردهای گیمینگ از دکمههای مکانیکی سود میبرند و زمان پاسخگویی سریعتری نسبت به دیگر کیبوردها دارند. امروزه بیشتر کیبوردهای اقتصادی از فناوری Dome Switch استفاده میکنند. عنوان این جانمایی از ابتدای حروف ردیف اول این جانمایی است. در حالی که در توزیعهای گنو/لینوکس این استاندارد صفحهکلید به صورت پیشفرض رعایت گردیدهاست. Conte᠎nt was c᠎reat​ed with the help of GSA Conte nt G​enerator D em​ov​er si on᠎!

آخرین مطالب