سومالی درصدد اتحادیه اروپا انتقاد بیش از بیمارستانها در حال تمام از رهبر سابق

جامعه بین المللی ابراز نگرانی از حذف نخست وزیر سابق حسن علی Khaire در رای اعتماد. سومالی شکننده دولت کنترل تنه

توسط NEWSCENTERALS در 7 مرداد 1399

جامعه بین المللی ابراز نگرانی از حذف نخست وزیر سابق حسن علی Khaire در رای اعتماد. سومالی شکننده دولت کنترل تنها یک بخش از کشور است.

سومالی اقدام نخست وزیر مهدی Guled به شدت انتقاد کرد در اتحادیه اروپا (EU) و دیگر شرکای توسعه برای انتقاد خود را پس از جولای 25 بیمارستانها در حال تمام شدن نخست وزیر سابق حسن علی Khaire در رای اعتماد.

Khaire بود تازه ورود در صحنه سیاسی زمانی که او نخست وزیر شد در سال 2017, و قبلا مدیر آفریقای وزارت انگلیسی شرکت نفت سوما نفت و گاز و همچنین مدیر منطقه ای از Norwegian Refugee Council.

در یک صدای جیر جیر پس از ریاست اولین جلسه کابینه, Ghuled نوشت: "در جلسه هیئت دولت برجسته SFG [سومالی دولت فدرال] قدردانی به جامعه بین المللی است اما تاکید کرد که باید برای شرکای ما به احترام به حاکمیت ملت ما و قانون اساسی ما نیز به عنوان سازمان ملل متحد دیپلماتیک کنوانسیون. SFG متعهد به #سومالی پیشرفت."

Ghuled شده است در تور نهادهای دولتی از جمله وزارت مالیه برای به روز رسانی در کشور را بهبود اقتصادی و بندر موگادیشو که کلیدی است برای حفظ عواید داخلی.

اتحادیه اروپا هنوز هم نگران بیش از بیمارستانها در حال تمام شدن

با این حال اتحادیه اروپا سیاست خارجی رئیس جوزپ Borell گفت: بیمارستانها در حال تمام شدن است که پس از تقریبا اتفاق آرا رأی عدم اعتماد به نفس نشان داد: "جدی و بی احترامی برای قانون اساسی پایه" از کشور است.

"تحولات در سومالی مجلس در روز شنبه نشان دهنده یک شکست برای سومالی و اعتماد به نفس از اتحادیه اروپا در پیشرفت سومالی" Borrell در بیانیه ای گفت: deeming که رای گیری روش را برآورده نمی کنند "حداقل الزامات قانون اساسی."

"اتحادیه اروپا را به دقت بررسی چگونه این وقایع باید به تصویب آمده که خرس مسئولیت و تا چه حد آنها منحرف سومالی از پیشرفت آن ساخت و به آن بود که خود را متعهد به همکاران بین المللی آن" او ادامه داد.

علاوه بر این یک بیانیه مشترک منتشر شده توسط سازمان ملل متحد در سومالی (UNSOM) ابراز نگرانی از طرف سومالی همکاران و "خود را قوی امیدوارم که اخیر تحولات سیاسی را تضعیف می کند تلاش برای رسیدن به اجماع سیاسی در موقع انتخابات."

Former Prime Minister Hassan Ali Khayre with Turkey's chief of staff and ambassador to Somalia. (picture alliance/AP Photo/F. Abdi Warsame)

نخست وزیر سابق حسن علی Khayre (مرکز) با ترکیه رئیس ستاد و سفیر سومالی. سومالی بسیاری از سیاسی و توسعه همکاران نیز شامل ترکیه که باز کرده امکانات نظامی در منطقه

توسعه شرکای همچنین امیدواریم حوادث اخیر در فرانسه را مختل کند کشور را در دستور کار اصلاح و یا ایجاد بی ثباتی است که ممکن است معکوس سود ساخته شده تا کنون در اولویت های ملی.

در میان شرکای توسعه عبارتند از: آلمان و بلژیک و فرانسه و اتریش و دانمارک و کانادا است. آنها همه خواست سومالی برای پیشبرد اولویت های ملی و حفظ ثبات است.

ادامه مطلب: سومالی را پر سر و صدا 60-سفر سال پس از استقلال

Al-Shabab عامل

شکننده دولت مرکزی کنترل تنها کسری از سومالی سرزمین است و در مواجهه با یک شورش از al-Qeada وابسته به الشباب گروه های شبه نظامی.

نگرانی وجود دارد که داعش می تواند با استفاده از وضعیت بی ثبات سیاسی در کشور است. "الشباب می تواند بهره برداری از هر گونه بی ثباتی سیاسی در کشور به انجام رسید و اجرای حملات" Khadar, مخفی, ساحل, یک سومالی روزنامه نگار مستقر در نایروبی کنیا گفت: DW

عظیم 170 از مجلس 178 نمایندگان مجلس حمایت بدون اعتماد به نفس حرکت علیه نخست وزیر سابق روز شنبه در آورده و عمدتا به عنوان یک نتیجه از Khaire را درک شکست برای هموار کردن راه به سمت کاملا دموکراتیک انتخابات است.

در حال حاضر سومالی یک مجموعه سیستم انتخاباتی که در آن ویژه نمایندگان به انتخاب مجلس که پس از رای گیری برای رئیس جمهور. سومالی خود را تنظیم کرده است که هدف از برگزاری یک فرد یک رای در انتخابات در اوایل سال آینده در آن چه خواهد بود برای اولین بار به طور کامل دموکراتیک انتخابات از سال 1969.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب