سومالی: نخست وزیر سرنگون توجهی پس از رأی عدم اعتماد به نفس

حسن علی Khaire حذف شده است پس از 170 از 178 قانونگذاران احساس او نا مناسب برای دفتر. Khaire شده است در اختلاف

توسط NEWSCENTERALS در 4 مرداد 1399

حسن علی Khaire حذف شده است پس از 170 از 178 قانونگذاران احساس او نا مناسب برای دفتر. Khaire شده است در اختلاف با رئیس جمهور محمد بیش از زمانی که برای برگزاری سومالی ملی انتخابات است.

سومالی نخست وزیر حسن علی Khaire حذف شد از پست خود در رای عدم اعتماد در روز شنبه این کشور در مجلس سخنران گفت.

نهفته مبارزه قدرت بین Khaire و رئیس جمهور محمد عبداللهي محمد ارائه شده در این زمینه به رای خود که منجر به 170 از مجلس 178 نمایندگان مجلس در حمایت از این حرکت است.

رئیس جمهور محمد که منصوب Khaire در فوریه سال 2017 شده است در مواجهه با نخست وزیر بیش از زمانی که به مرحله سومالی ملی انتخابات به دلیل در ماه فوریه 2021. رئیس جمهور در حمایت از به تعویق انداختن رای گیری در سراسر کشور با Khaire اصرار دارد آن را باید بروید.

ادامه مطلب: سومالی سقوط هواپیما حمل coronavirus لوازم پزشکی کفن در رمز و راز

"پس از یادگیری است که دولت شکست خورده بود در وعده خود را برای آماده سازی یک طرح روشن است که راه را برای یک نفر-یک رای در انتخابات سال 2021... عهده مجلس رأی عدم اعتماد به نفس در برابر دولت و نخست وزیر آن حسن علی Khaire," مجلس محمد پیامبر و اهل بیت به خبرنگاران گفت:.

"رئیس جمهور دولت فدرال سومالی... را تعیین نخست وزیر و دولت است که راه را هموار برای انتخابات" بارگاه اضافه شده است.

خلاف قانون اساسی "تیره روز"

محمد Abukar Islow داخلی امنیتی وزیر و متحد Khaire را متهم به مجلس و رئيس جمهور از توطئه برای حذف نخست وزیر به عنوان بخشی از برنامه به سیمان موقعیت خود را دارند.

"این یک تیره روز" Islow گفت: ما این حرکت بر خلاف قانون اساسی بود که انتخابات باید رخ می دهد هر چهار سال.

رئیس جمهور محمد به طور موقت ترویج معاون نخست وزیر مهدی محمد Guled به عنوان سرپرست PM یک بیانیه صادر شده توسط دفتر رئيس جمهور گفت:.

ادامه مطلب: نظر: اتحادیه آفریقا نوبت 18 اما هنوز نشده رشد

غرب کشور آفریقایی خود را تنظیم کرده است که هدف از برگزاری یک فرد یک رای در انتخابات سال آینده به عنوان یک سیستم پیچیده است که در آن ویژه نمایندگان به انتخاب مجلس که پس از رای گیری برای رئیس جمهور. هدف این بود که آن اولین انتخابات دموکراتیک پس از سال 1969 اما این پیشنهاد در حال حاضر در شک و تردید.

نروژ متولد Khaire, 52, سیاسی تازه وارد که او منصوب شد نخست وزیر قبلا برگزار موقعیت مدیر آفریقای وزارت انگلیسی شرکت سوما نفت و گاز است.

جنگ قبیله درگیری و بی ثباتی سیاسی

Khaire عضو Hawiye قبیله در حالی که رئیس جمهور محمد است از Darod قبیله در همراهی با انتظار توازن قدرت در سر سومالی اجرایی است.

پس از به دست آوردن استقلال در جولای 1, 1960, سومالی مواجه است جنگ قبیله درگیری secessions و ثابت تهدید تروریسم است.

ترور هدفمند تیراندازی و بمب های کنار جاده ای جدید تبدیل شده اند طبیعی در کشور را 15 میلیون نفر آن تحت تهدید از اسلامگرای الشباب که انجام بسیاری از این حملات است.

با روابط القاعده الشباب را هدف نهایی این است که برای ایجاد یک دولت اسلامی. آن را در حال حاضر کنترل بخش کوچکی از این کشور و اغلب انجام حملات علیه دولت نظامی و غیر نظامی و اهداف.

jsi/rc (AFP ایسنا)



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن