اسپانیا پروب سابق-پادشاه خوان کارلوس بیش از اتهام رشوه عربستان

دیوان عالی کشور دادستان افتتاح یک کاوشگر به اتهام پول شویی و پس از او از دست مصونیت از تعقیب زمانی که او استعف

توسط NEWSCENTERALS در 20 خرداد 1399

دیوان عالی کشور دادستان افتتاح یک کاوشگر به اتهام پول شویی و پس از او از دست مصونیت از تعقیب زمانی که او استعفا در سال 2014. سوئیس روزنامه ادعا کرد که شاه دریافت کرده بود 100 میلیون دلار در عربستان رشوه.

دادستان اسپانیا دیوان عالی کشور روز دوشنبه اعلام کرد رسیدگی به سابق پادشاه خوان کارلوس در ارتباط به قرارداد اعطا شده به شرکت های اسپانیایی برای ساخت راه آهن با سرعت بالا در عربستان سعودی است.

این تحقیقات نتیجه یک جداگانه پروب توسط اسپانیا در مبارزه با فساد دادستان به رشوه پرداخت می شود به گفته یک کنسرسیوم برای ساخت راه آهن اتصال مدینه و مکه.

دیوان عالی کشور دادستان در حال حاضر می خواهد برای دیدن اینکه آیا شاه سابق گرفته شده بود هر گونه اقدام مربوط به این پرونده پس از او از دست مصونیت از تعقیب زمانی که او استعفا به نفع پسرش, پادشاه Felipe VI.

"این تحقیق با تمرکز دقیقا در ایجاد و یا دور جنایی ارتباط از اعمال رخ داده است که پس از ژوئن 2014 هنگامی که پادشاه بازنشسته شد دیگر محافظت مصونیت گفت:" یک بیانیه است.

ادامه مطلب: پادشاه اسپانیا بپوشد ارث از رسوایی-آمار پدر

پول شویی پروب

سابق پادشاه اسپانیا به اتهام دریافت 100 میلیون دلار (€89 میلیون) در رشوه از عربستان سعودی از یک دهه پیش با توجه به گزارش منتشر شده توسط سوئیس روزنامه لا تریبون.

حدود 65 میلیون بود که بنا به گزارش های داده شده به آلمانی بازرگان کرینا zu Sayn-ویتگنشتاین, La ادای احترام کردند.

اگر چه این بودجه در سوال گفته می شود ارائه شده به شاه سابق در سال 2008 زمانی که او هنوز هم لذت می برد و ایمنی دیوان عالی کشور دادستان در حال کاوش که آیا او متمرکز بخشی از این پول پس از استعفا در سال 2014.

تحت یک معامله زده در طول کناره گیری خود شاه سابق می تواند تنها در صورت محاکمه از اسپانیا در دیوان عالی کشور است.

نه شاه سابق و نه اسپانیا و خانواده سلطنتی بود و علنا اظهار نظر در اخبار در زمان انتشار.

ls/msh ("رویترز" dpa)

هر شب DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. شما می توانید ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب