اسپایک لی 'Da 5 Bloods' نتواند علامت—و زیانی به آن زنان

D5 Bloods است مانند BlacKkKlansmanتلاش دیگری توسط prolifically دقیق اسپایک لی به ترکیب واقعیت و داستان تا به ب

توسط NEWSCENTERALS در 25 خرداد 1399

D5 Bloods است مانند BlacKkKlansmanتلاش دیگری توسط prolifically دقیق اسپایک لی به ترکیب واقعیت و داستان تا به بهتر بگویم در حقیقت از زمان ما است. اما با این فیلم در جریان Netflix در حال حاضر این موضوع پیچیده و متفاوت تجربه چهار سیاه جنگ ویتنام دامپزشکان—eponymous Bloods—که در بازگشت به کشور به کشف یک گنج از دست رفته و همچنین باقی مانده از خود را کاهش یافته است فرمانده (Chadwick Boseman در فلش بک). این یک پروژه سنگین nimbly جهت یابی با, بازیگران, Delroy Lindo Clarke Peters, Isiah Whitlock و هنجار Lewis—titan شخصیت بازیگرانی که طفره رفت ستاره وضعیت عمدتا به دلیل نژادپرستی نظاممند است که رسوخ صنعت برای همیشه لطفا برای. که در پشت صحنه واقعیت است که مناسب زمینه را برای شخصیت خود را که مبارزه به روی چیزی حساب کردن با همدستی خود را در خشونت امپریالیسم آمریکا در نژاد پرستی آنها مواجه ایم از همه طرف. هنوز Netflix شین از این فیلم به عنوان به خوبی به عنوان لی تصمیم به بیشتر دور زدن ویتنامی ذهنیت و تجربه فراتر از جنگ عکاسی و کلیشه ها سازش قوی تر ایده های درون.

حتی زمانی که لی نمی کند و بسیار موفق او هنوز هم ساخت فیلم به مراتب برتر—به طور رسمی فکری و سرگرمی های خالص-عاقلانه—از همسالان خود. هنوز هم خود را بالا صلاحيت و هنر و صنعت است که به ارمغان می آورد کوته و مردسالار جنبه های فیلمسازی خود را به گره زدن. پیترز بازی سابق ارتش طبیب اوتیس و مناسب ترین گروه متکی سابق, دوست دختر Tiên به قلاب او و بچه ها را به نقد گنج خود را. اما Tiên, بازی های برگزار شده توسط Lê Y Lan است که بازیگران به عنوان یک نژادپرست کاریکاتور, زیرک, عجیب و غریب, آسیایی, افسونگر که sensually و با احتیاط می شود راه خود را. او دختر Michon (شنی Hương Phạm) است که به وضوح مخلوط پدرش ناشناس مرد سیاه و سفید (شما ممکن است حدس می زنم که در آن است). متاسفانه به جای بررسی خود را تجربه Michon ارائه شده است به عنوان یک مطیع "غم انگیز دورگه" کاریکاتور. و دامپزشکان' راهنمای فينه (جانی Trí Nguyễn) است که بازیگران به عنوان نشانه فرهنگی خبرچین toggling بین مخالف ویتنامی جوامع (به کمونیسم از شمال و حرفه ای-آمریکا ضد کمونیسم از جنوب) و همچنین ایالات متحده آمریکا-ویتنام تقسیم.

بنابراین به جای نوشتن کامل ویتنامی و زنان شخصیت لی و co-نویسنده کوین Willmott—که دوباره اصلی اسکریپت توسط Danny Bilson و Paul De Meo—تمرکز بر reinstilling یک قهرمان روایت برای صدمه سیاه مردان آمریکایی است. در واقعیت به تصویر می کشد پیچیده ویتنامی و آمریکایی (نه به ذکر است یک سیاه ویتنامی) شخصیت است یا/یا معادله و شاید اگر لی تا به حال گوش بیشتر از نزدیک به آنجلا دیویس—که او امکانات در ابتدای فیلم او ممکن است درک این. یک دیدگاه انترناسیونالیستی است با زور و اجبار اشاره به در ابتدای فیلم, اما در نهایت با توجه کوتاهی. و به جای استفاده از مستند ترجمه به دم و توضیح سیاه رادیکال سنت لی در transposing جنگ-دامپزشک کلیشه در شخصیت های سیاه به خصوص پل که یک مغلوب ساختن پیشی جستن-حمایت از bigot که به نظر می رسد ما به معنای دادن یک پاس به دلیل نظامی خود افراد انجام دهد.

اما Da 5 Bloods شامل نقاط روشن و سوالات را به سیاهی, امپریالیسم و ویتنامی-کمونیست مخالفت با ارزش شنیدن را. تیز Veronica Ngo نمایشنامه معروف هانوی هانا یک مجری رادیویی در طول جنگ ویتنام که تبدیل توجه خود را به نیروهای ایالات متحده. در یک صحنه او گزارش ترور مارتین لوتر کینگ جونیور و التماس سیاه G. I. s به بازگشت به خانه که در آن آنها مورد نیاز توسط خود جوامع به اعتراض در خیابان ها.

و بازی پل Morehouse سیاه مطالعات گراد و عمومی, مدرسه, معلم, پسر دیوید جاناتان رشته شامل bendy چند بعدی اقدام استعداد یک Viola Davis یا آدم راننده و همچنین بدون مقدمه کاریزما و هوش از دنزل واشنگتن و یا Hong Chau. این است که می گویند به عنوان Lee خود اظهار داشت: رشته اصلی است به نام خانواده. رشته های' دیوید یک دوستش پسر کوچک در رشد بدن انسان به دنبال تصویب خود مشکل پدر. این بازیگر چندان هم از نظر جسمی و فکری با شخصیت های قوس که نیست بدیهی است که وجود دارد رفتن از madcap به جدی در یک لحظه متوجه و هرگز هدف قرار دادن توجه داشته باشید کاذب (وس اندرسون که تمایل به نیاز به دقیقا همان است که در محدوده خود فیلم را به توجه داشته باشید).

اما اجراهای بزرگ را بزرگ فیلم است. من متوجه شده ام که بسیاری از سفید نر منتقدان که اشغال عالی رتبه سرمقاله موقعیت های است که اجازه می دهد آنها را به نوشتن ویژگی های عمده در مورد Da 5 Bloods و امن مصاحبه با بازیگران انجام داده اند یک نوع مودب "من از عمق من" دور زدن از این فیلم ایده های به جای امید بستن برای ارزیابی از داستان را به قدم زدن و سازمان است. این رویکرد ناشیانه آینه Lee خود اشتباه با Da 5 Bloodsاست که به می گویند که که در آن مدیر نمی کند کاملا به نظر می رسد به درک او عمدتا پشت کردن به دلیل خودداری از حفاری عمیق تر به قلمرو ناآشنا در حالی که دو برابر را در قبلا آج زمین. Netflix را حمایت نمی کند و به نظر می رسد برای کمک به اینجا یا آنجا که شرکت اصلی تولیدات تمایل به دریافت giddy در سطح و نه از ماده است. لی باید مایل به چالش خود را نسبتا نوظهور راحتی در صنعت برای ساختن فیلم جدید که پیش افتادن او سخت-برنده کلاسیک.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن