صرافی بایننس: ما هیچ مسئولیتی در قبال هک حساب این کاربر نداریم

یی هه (Yi He)، یکی از بنیانگذاران صرافی بایننس (Binance)، ادعاهایی مبنی بر اینکه نقض امنیت این صرافی منجر به ا

توسط مدیر سایت در 15 خرداد 1403

یی هه (Yi He)، یکی از بنیانگذاران صرافی بایننس (Binance)، ادعاهایی مبنی بر اینکه نقض امنیت این صرافی منجر به از دست دادن 1 میلیون دلار ارز دیجیتال از یک حساب کاربری یک شخص شده است را رد کرد.

صرافی بایننس: ما هیچ مسئولیتی در قبال هک حساب این کاربر نداریم

یی هه (Yi He)، یکی از بنیانگذاران صرافی بایننس (Binance)، ادعاهایی مبنی بر اینکه نقض امنیت این صرافی منجر به از دست دادن 1 میلیون دلار ارز دیجیتال از یک حساب کاربری یک شخص شده است را رد کرد. این بنیانگذار در 3 ژوئن نوشت:

” حساب کاربری این کاربر به دلیل هک شدن رایانه شخصی وی نقض شده است. پس از هک، هکر نمی توانسته وجوه را برداشت کند، بنابراین هکر سکه های قربانی را فروخته که منجر به ضرر آن شده است.»

در همان روز، ناکامائو معامله گر کریپتو مدعی شد که کل موجودی حساب خود را از طریق “counter-trading” بدون دریافت رمز عبور حساب Binance یا دستورالعمل های احراز هویت دو مرحله ای از دست داده اند. ناکامائو گفت: «بعد از آن، شرکت امنیتی به من گفت که هکر با گروگان گرفتن کوکی‌های وب من، حساب من را دستکاری کرده است.»

در این رابطه بخوانید‌ : روش جایگزینی با کارمزد (RBF) چیست؟

پس از آن، هکر تعداد زیادی شرط اهرمی انجام داد که منجر به زیان 1 میلیون دلاری این کاربر شده است. ناکامائو می‌گوید: «در طول کل فرآیند، هیچ نوتیفیکیشن امنیتی از بایننس دریافت نکرده‌ام.»

در پاسخ، خدمات مشتریان بایننس ادعا می‌کند که «هکر از طرق افزونه وب وارد حساب شما شده و وانمود می‌کند که شما هستید که عملیات و تراکنش‌ها را انجام می‌دهید». طبق گفته این صرافی، درخواست ناکامو برای مسدود کردن حسابش رسیدگی شد.

“ما با تجربه شما همدردی می کنیم، اما طبق اطلاعاتی که تاکنون آموخته ایم، دلیل از دست دادن دارایی شما این است که سیستم های شما به دلیل نصب افزونه های مخرب دستکاری شده اند. متأسفانه ما هیچ راهی برای جبران چنین مواردی که ربطی به بایننس ندارند نداریم.»

به نظر می‌رسد ناکامائو با این ارزیابی موافق نبود و پس از آن ادعا کرد:

«به نظر می رسد که بایننس مدت ها پیش از وجود این افزونه اطلاع داشته و حتی KOL را تشویق کرده است که اطلاعات بیشتری از هکر دریافت کند. بایننس حداقل 3 یا 4 هفته پیش آدرس هکر را ردیابی کرد و همچنین نام و لینک افزونه را از KOL به دست آورد.

Binance در ادامه به کاربران در مورد خطرات ورود به حساب‌ها با افزونه‌های کوکی فعال هشدار داد تا از تایپ رمز عبور خود در هنگام ورود به اکانت جلوگیری کند: «بایننس قادر به جبران خسارت کاربران در زمانی که دستگاه‌های لاگین خودشان در معرض خطر قرار می‌گیرند، نیست».

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

منبع : https://nipoto.com/mag/binance-co-founder-denies-responsibility-for-1m-trading-loss-in-hacked-account

آخرین مطالب