اتهام نسل کشی, نسل کشی 25 سال در: بازماندگان' زخم هرگز التیام

یک ربع قرن پس از جنگ بالکان در نسل کشی سابق سازمان ملل متحد دادستان جنایات جنگی سرژ Brammertz صحبت می کند در م

توسط NEWSCENTERALS در 20 تیر 1399

یک ربع قرن پس از جنگ بالکان در نسل کشی سابق سازمان ملل متحد دادستان جنایات جنگی سرژ Brammertz صحبت می کند در مورد ادامه روند آشتی و افزایش اخیر در تاریخی رویزیونیسم.

یک چهارم از یک قرن پیش ارتش صرب بوسنی در تصرف سازمان ملل متحد تعیین شده منطقه امن از جنگ بالکان. در روز است که به دنبال برخی از 8000 بوسنی مسلمانان عمدتا مردان و پسران خود را ملاقات کرد, مرگ در یک قتل عام است که به عنوان شدید ترین جنگ جرم و جنایت در اروپا پس از جنگ جهانی دوم است. دادگاه کیفری بین المللی برای یوگسلاوی سابق (یوگسلاوی سابق را تعمیم داد) تلاش برای آوردن سیاستمداران ژنرال و اعضای شبه نظامیان به عدالت برای جنایات مرتکب شده در جنگ در طول و پس از فروپاشی یوگسلاوی در دهه 1990 است. در خط مقدم بود سرژ Brammertz که خدمت به مدت ده سال به عنوان دادستان کل در یوگسلاوی سابق را تعمیم داد.

دویچه وله: آقای Brammertz یک چهارم از یک قرن گذشت از ارتش صرب بوسنی ربوده و کشته شدن هزاران نفر از مردم اغلب مردان در سازمان ملل متحد ایجاد "منطقه امن" از اتهام نسل کشی. بعد از این همه سال: آیا شما با دیدن هر نشانه ای از آشتی?

Brammertz: خوب آشتی است بسیار پیچیده و مشکل موضوع; آن را یک جنبه شما نیاز به نگاه در طول زمان است. واقعیت تاسف است که من فکر می کنم امروز ما بیشتر از آشتی در مفهوم سنتی از 10 سال پیش به ویژه از آنجا که ما امروز می بینیم تجلیل از جنایتکاران جنگی و انکار از وجود جرم است که بسیار برجسته تر و بیشتر از حد تحمل امروز خیلی بیشتر از پنج سال پیش.

ادامه مطلب: رهبر صرب های بوسنی Dodik اختلافات اتهام نسل کشی نسل کشی

یوگسلاوی سابق را تعمیم داد تا به حال 5,000 شاهد بیش از 10 ، 000 محاکمه روز. آن را بزرگترین دادگاه پس از دادگاه نورنبرگ. چرا آن متقاعد کردن مردم در بالکان که وجود داشته اند جنایات و مردم آنها تجلیل به عنوان قهرمانان جنگ جنایتکاران ؟

آن است که واقعا وضعیت بسیار ناگوار. ما آن را دیده اند در دادگاه با مردم مانند (رهبر سابق صرب های بوسنی) خاورميانه و دیگران که زمانی که آنها را روی زمین گفت: ما در اینجا به نمایندگی از خودمان ما به نمایندگی از مردم ما — صربی علت و یا کرواتی علت بوسنی یکی. ما به عنوان دادگاه باید همیشه مطمئن ساخته شده است که ما به توضیح است که ما تحت تعقیب قرار دادن افراد خود را فردی مسئولیت کیفری را برای خود جنایات.

ما می بینیم در بسیاری از نقاط جهان ناسیونالیسم بودن یک عامل عمده است. تا زمانی که ما می بینیم که تاریخ کتاب در کشورهای مختلف از یوگسلاوی سابق و حتی کتاب های تاریخ در بوسنی و هرزگوین دارای تاریخ متفاوت در مورد تعارض .... خوب چگونه می تواند به شما امید و یا تصور کنید که وجود دارد این است که یک آشتی? به دلیل شروع به آشتی شما نیاز به درک در مورد گذشته و همان درک در مورد مسئولیت است.

Ratko Mladic and Radovan Karadzic (r.) (picture-alliance/ dpa)

به جرم جنایتکاران جنگی: بوسنی فرمانده سابق Ratko mladic (l.) و بوسنی سابق رهبر سیاسی خاورميانه

گاهی اوقات من این سوال بسیار مهم است گفت: نه تنها دادگاه با 161 کیفرخواست و بیش از 90 اعتقادات نه تنها باید شما را کمک به آشتی اما شما تقریبا مانع آشتی. زیرا هر زمان قیامت در حال آمدن است در لاهه یک گروه راضی است دیگر راضی نیست. پاسخ من به این است که همیشه: دادگستری به تنهایی می تواند هرگز منجر به آشتی. آشتی نیاز به آمده از درون جامعه از گروه های مختلف — قربانیان گروه عاملان' گروه. و شما نیاز به مسئول سیاستمداران به این که ممکن است. این تعقیب و عدالت و پاسخگویی واقعا یک نقطه شروع است. آن را یک بیماری sine qua non بدون آن آشتی ،

من فکر می کنم که آنچه ما انجام داده اند بسیار مهم است چرا که [وجود دارد] کسانی که در حال حاضر حتی انکار نسل کشی. یوگسلاوی سابق را تعمیم داد و دیوان بین المللی دادگستری و هر دو باید در بالاترین موارد تصمیم گرفت که آنچه اتفاق افتاده در جنگ بالکان نسل کشی است. من فکر می کنم آن است که یک پیش شرط دارد که مسئوليت دارد که درک روشنی در مورد مسئولیت جنگ است.

ادامه مطلب: برگزاری 'یک جنایت وحشتناک,' اما نه نسل کشی صرب ب. ظ می گوید DW

Former ICTY Chief Prosecutor Serge Brammertz (UN IRMCT/Leslie Hondebrink-Hermer )

سابق یوگسلاوی سابق را تعمیم داد دادستان کل Brammertz: "آشتی است بسیار پیچیده و مشکل موضوع"

اما هنوز هم این واقعیت تلخ است که اکثریت محکوم جنایتکاران جنگی هستند دیده می شود به عنوان قهرمانان خود را در جوامع است. وجود دارد هیچ چیز قهرمانانه در مورد آن دسته از افرادی که تحت پیگرد قانونی قرار گرفته در لاهه. آنها تحت پیگرد قانونی قرار دارد چرا که آنها نقض کنوانسیون ژنو, که بدان معنی است که آنها اعدام زندانیان تخریب خانه های خصوصی قابل تحمل یا حتی تشویق گسترده خشونت جنسی. هر کسی که محکوم شده در لاهه در مقابل دقیق از آنچه یکی را در نظر به عنوان یک قهرمان است.

شما با اشاره به انتقاد از دادگاه. آن متهم شده است در حال گرایش به گاهی است که در آن عمدتا رفت و پس از صرب عاملان.

دادگاه مانند تمام دادگاههای بین المللی است و کامل نیست ... واقعیت این است که اکثریت افراد محاکمه و به اعدام محکوم هستند از صربی گروه عمدتا صرب از بوسنی و هرزگوین. اما وجود داشته اند افراد بطور قابل توجهی کمتر از دوره — محکوم نیز از کرواسی و همچنین از بوسنی. ما واقعا آن را بسیار روشن است که جنایات مرتکب شده اند توسط همه طرف در لحظات مختلف از جنگ است.

پس از آشتی میان دستاوردهای یوگسلاوی سابق را تعمیم داد و پس از آن نزدیک به 25 سال از دادگاه بین المللی چه چیزی شما را به عنوان بزرگترین دستاورد?

از زمان من در دفتر از سال 2008 بزرگترین دستاورد است که قطعا بازداشت و پس از آن تعقیب و محکومیت Karadzic و Ratko mladic. فهمیدم در طول جلسات بسیاری با بازماندگان و مادران از جنگ بالکان که هیچ کس نمی تواند به عقب عزیزان خود را اما که دادستان و قبل از آن بازداشت Karadzic و ملادیچ بود واقعا اصلی آنها تقاضا.

یک دستاورد می آید از طریق تمام کسانی که هزاران نفر از, اظهارات شاهد, به گزارش کارشناس بالستیک, گزارش, گزارش پزشکی قانونی. ما بسیار روشن اسناد تاریخی و واقعی و قانونی و اسناد و مدارک در مورد آنچه واقعا اتفاق افتاده در یوگسلاوی سابق. اگر ما نمی خواهد که در این قریب به اتفاق اطلاعات وجود خواهد داشت بسیار کمی برای مقابله با امروز انکار و تجلیل از جنایتکاران جنگی.

A Bosnian woman mourns at the grave of a relative at Potocari Memorial Center near Srebrenica (Getty Images/AFP/D. Dilkoff)

برای افرادی که بستگان خود به قتل رسیدند در برگزاری این واقعه هرگز واقعا بهبود می یابد

دادگاه قرار بود در سال 1993 دو سال قبل از این جنایات در جنگ بالکان. این ظاهرا تا به حال هیچ اثر بازدارنده بر عاملان.

زمانی که نسل کشی در جنگ بالکان در ماه جولای سال 1995 رخ داده, دادگاه, داشت, در واقع شروع به کار کرد. اما به دلایل امنیتی آن را تقریبا غیر ممکن است برای انجام تحقیقات بر روی زمین است. که بدان معنی است که برای اولین بار محقق دادگاه تنها در جنگ بالکان در گورهای دسته جمعی یک سال بعد. اما در آن زمان وزیر امور خارجه آمریکا مادلین آلبرایت بود از تصاویر ماهواره ای در [سازمان ملل متحد] شورای امنیت در مورد مکان های که در آن ما فکر گورهای دسته جمعی خواهد بود.

اطلاعات در دسترس است که به همکاران من بود که تقریبا از 8000 مرد و پسر ناپدید شده بود و هیچ کس می دانست که در آن آنها شد. پس از آن وجود هشت شاهدان که جان سالم به کسانی عظیم تیراندازی که به ضرب گلوله کشته شده بود و کسی که در حال صرف تمام روز در یک گور دسته جمعی پوشش داده شده توسط بسیاری از نهادهای دیگر و کسی که در شب می تواند فرار و زنده ماندن. بنابراین کسانی که این چند تعداد انگشت شماری از بازماندگان از جنگ بالکان که شهادت در آن موارد مختلف.

Aerial photos taken by US forces of then-suspected mass graves at Srebrenica (picture-alliance/dpa)

این عکس های هوایی گرفته شده توسط نیروهای ایالات متحده از آن مشکوک گورهای دسته جمعی در جنگ بالکان; آنها بعد منتشر شده توسط سازمان ملل متحد در طول تحقیقات نشان داد که قربانیان اجساد حفر شده بود و reburied به پوشش نسل کشی

زمانی که اولین تحقیقات آغاز شده و یک سال بعد با تشکر از کسانی که شهادت و با تشکر از تصاویر ماهواره ای وجود دارد تنها چند صد جسد در آن گورهای دسته جمعی. در طول این یک سال که در آن هیچ محقق می تواند بر روی زمین آن هزاران نفر از اجساد شده بود نقل مکان کرد و از یک تعداد انگشت شماری بزرگ گورهای دسته جمعی به ده ها تن از دوم و سوم گور به منظور پنهان کردن جرم و جنایت و سعی کنید به نشان می دهد که آن را به عنوان عظیم مردم فکر می شد. یکی از چالش های این تحقیقات بود به کسانی که لینک ثانویه گور به اولیه گورهای واقعا ایجاد که بیش از 1000 یا 2000 نفر کشته شدند در یک مکان.

به عنوان یک نتیجه, ما تا به حال خاک نمونه تجزیه و تحلیل و کارتریج گلوله تجزیه و تحلیل به منظور تعیین این که آنهایی که در اصلی قبر به ضرب گلوله کشته شدند توسط همان سلاح به عنوان یکی از در ثانویه) ، این است که واقعا خوفناک بخشی: ما بیش از 1000 DNA تجزیه و تحلیل که در آن قطعات بدن است که ما در ثانویه گور می تواند مرتبط به قطعات بدن در اولیه) ، بنابراین یکی از این فجایع است که بسیاری از نهادهای شد پاره از هم جدا و قسمت های مختلف بدن از همان فرد یافت شده در مکان های مختلف.

Human remains uncovered at one of several mass graves at Srebrenica (picture-alliance/dpa/F. Demir)

بقایای انسانی کشف شده در یکی از چندین گور دسته جمعی در برگزاری

شما نمی توانید تصور کنید که تراژدی آنچه در آن به معنی برای خانواده اگر شما فقط یک تماس است که شما پسر یا شوهر خود را یافت شده است اما چندین بار و پس از آن ما تنها صحبت در مورد نقاط بدن. آن را غیر قابل تصور است; آن را دشوار است به تصور رنج می برند که این تحمیل کرده است.

ادامه مطلب: دادگاه لاهه به پایان می رسد پیگرد جنایات جنگی یوگسلاوی اما همچنان میراث

بدیهی است که شما باید از طریق بسیاری از لحظات احساسی در طول زمان خود را به عنوان دادستان کل. واضح است که گوش دادن به توصیف خود را.

من احساسی ترین لحظه ای بود قطعا اولین سفر من به جنگ بالکان در سال 2010. من در حال حاضر ملاقات کرد و چند بار با بازماندگان نسل کشی سربرنیتسا از. اما من صرف یک روز وجود دارد, راه رفتن با بازماندگان از طریق gravesite. من به بازدید از برخی از مکان های که در آن اعدام های دسته جمعی صورت گرفت. من صرف ساعت ها و ساعت ها با بازماندگان به صورت جداگانه; آنها نشان من آخرین تصاویر از عزیزان خود من گفتن داستان خود را و دیدن درد هنوز هم تا چند سال بعد از آن در چشم همه است.

این اتفاق 25 سال پیش. اما برای قربانیان و بازماندگان زندگی خود را به نحوی متوقف شد با این نسل کشی است. و آن را در مرکز زندگی خود را از آن پس هر روز.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن