تایوان 'آقای دموکراسی" لی Teng-هوی می میرد

تایوان جمهور سابق لی Teng-hui درگذشت در سن 97. اگر چه او تا به حال تا حد زیادی کاهش یافته و از زندگی لی اعتبار

توسط NEWSCENTERALS در 9 مرداد 1399

تایوان جمهور سابق لی Teng-hui درگذشت در سن 97. اگر چه او تا به حال تا حد زیادی کاهش یافته و از زندگی لی اعتبار با نظارت بر تغییر و تحول در این کشور جزیره ای به یک دموکراسی کامل.

رئيس جمهور سابق تایوان لی Teng-hui که لقب "آقای دموکراسی" برای نقش خود را در تغییر این جزیره دور از حکومت استبدادی درگذشت در روز پنج شنبه.

97 سال در بیمارستان بستری شده بود در ماه فوریه پس از خفگی در حالی که نوشیدن یک لیوان شیر و او بود که برای درمان ذات الریه.

او منفور توسط حزب کمونیست چین که رهبران گفت که او باید پرتاب به "زباله دانی تاریخ است."

لی شد اولین دموکراتیک انتخاب رئیس جمهور تایوان در سال 1996 پس از پیروزی یک پیروزی. این به دنبال ماه از تهدید آمیز مانور نظامی چین در نزدیکی تایوانی خط ساحلی به طور گسترده ای به عنوان بخشی از تلاش برای ترساندن رای دهندگان.

Lee Teng-hui pictured on March 23, 1996, after his victory in Taiwan's first free presidential election (picture-alliance/dpa/AFP)

لی Teng-hui تصویر در 23 مارس سال 1996 پس از پیروزی او در تایوان برای اولین بار رایگان در انتخابات ریاست جمهوری

او رئيس جمهور از سال 1988 تا 2000 داشتن شده است با توجه به نقش پس از مرگ رهبر سابق چیانگ Ching-kuo — از زمان جنگ رهبر ناسیونالیست Chiang Kai-shek که حکومت این جزیره تقریبا پنج دهه.

لی قادر به سرمایه گذاری سیاسی بر مخالفت خود را به چین در تلاش برای جذب تایوان گفت که او امیدوار است این جزیره می تواند "یک کشور دموکراسی و آزادی و حقوق بشر و کرامت."

ادامه مطلب: چین: الحاق 'اجتناب ناپذیر' به عنوان تایوان Tsai و شروع دوره دوم در دفتر

موضع استقلال بیگانه خود, پیر, پارتی

متولد در شمال تایوان به برنج و چای-کشاورزی خانوادگی لی تحصیل کرده بود در حکومت استعماری و او مسلط ژاپنی بلندگو. او خدمت برای یک زمان کوتاه در ارتش سلطنتی ژاپن مورد مطالعه قرار گرفت و در دانشگاه کیوتو. او همچنین به مطالعه در ایالات متحده در دانشگاه ایالتی آیووا و کرنل.

به عنوان اولین رئیس جمهور به دنیا آمد در تایوان به یک خانواده از کشاورزان برنج او در زمان یک خط سخت با پکن است.

لی اصرار بر یک "ویژه" اما مهمتر برابر "دولت-به-دولت" رابطه با چین است. او همچنین به دنبال رایزنی, فرهنگی, لینک ها به دنبال یک مطلب مجزا تایوانی هویت برای دموکراسی نوپای.

این خشم برخی از درون خود حزب ملی که هنوز هم در آرزوی بازگشت و در پیروزی به سرزمین اصلی از که فرار کرده بود در سال 1949 در پایان چینی جنگ داخلی.

ادامه مطلب: : هنگ کنگ تایوان ارائه می دهد کمک در میان ضد چین و تایوان

لی ملی از دست داد انتخابات در سال 2000 به حزب دموکراتیک مترقی که سابق وکیل حقوق بشر چن شویی-bian رئیس جمهور شد. لی متهم شده بود توسط برخی از خود طرف باعث شکست او شکست خود به نامزد مورد علاقه که منجر به تقسیم آرا.

او از حزب اخراج و در سال 2001 به بیش از عمومی خود را برای حمایت از استقلال طلبان نامزدهای حزب. لی مجرم شناخته شد در سال 2011 به اتهام فساد در طول زمان خود را در یک حرکت است که متحدان خود را به عنوان با هدف بی اعتبار طرفدار حزب استقلال که از او حمایت کرده بود در این اجرا تا سال 2012 انتخابات ریاست جمهوری.

Former Taiwan President Lee Teng-hui (R) attends a gathering in New Taipei City to rally support for Democratic Progressive Party Chairwoman and presidential candidate Tsai Ing-wen (L) on Jan. 13, 2012, a day before the island's presidential election. (picture-alliance/Kyodo)

رد توسط خود لی campainged برای حزب دموکراتیک مترقی نامزد Tsai و نشستند ون در آستانه انتخابات 2012

ادامه مطلب: نظر: Xi Jinping — مدرن-بعد مستبد در قالب

rc/msh (AFP AP dpa رویترز)



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن