طالبان حفظ روابط نزدیک با القاعده با وجود توافق صلح – سازمان ملل متحد

یک گزارش سازمان ملل متحد ادعا کرده است که طالبان هنوز هم محکم گره ارتباط با شبکه ترور یک بار به رهبری اسامه بن

توسط NEWSCENTERALS در 13 خرداد 1399

یک گزارش سازمان ملل متحد ادعا کرده است که طالبان هنوز هم محکم گره ارتباط با شبکه ترور یک بار به رهبری اسامه بن. رهبران طالبان اما ناودان اتهامات عنوان "بی اساس و متعصب."

طالبان در افغانستان هنوز هم حفظ روابط نزدیک با شبکه ترور القاعده با وجود داشتن امضا قرارداد صلح با آمریکا موافقت خود را برای مقابله با گروه های شبه نظامی و یک گزارش سازمان ملل متحد روز سه شنبه منتشر شد گفت.

بر اساس این گزارش تعدادی از مهم القاعده بودند کشته و بیش از گذشته ماه اما چند برجسته رهبران فعال باقی می ماند در افغانستان است.

در این گزارش اشاره کرد که طالبان همچنان به کار با متحد و چریکی شورشیان گروه طالبان و شبکه حقانی.

بنیادگرای اسلامی ناسیونالیست جنبش بی درنگ با انتقاد از گزارش سازمان ملل متحد به عنوان "بی اساس و متعصب."

سخنگوی طالبان Zabihullah مجاهد ناودان گزارش صدور بیانیه ای ترسیم که طالبان "مطابق با دوحه توافق نمی خواهد اجازه می دهد هر کسی که به استفاده از خاک افغانستان در برابر هر کس دیگری و یا حفظ اردوگاه های آموزشی و یا استفاده از خاک ما برای جمع آوری پول در برابر دیگران است."

ادامه مطلب: چرا ما در عجله برای بیرون کشیدن نیروهای خود از افغانستان است ؟

در همان روز گزارش نشریه هفت غیرنظامی کشته شدند یک بمب کنار جادهای مربوط به طالبان در هلمند و ولسوالی خان آباد در ولایت کندز. این حمله پس از مقامات خواست برای مذاکرات صلح با شبه نظامیان.

طالبان و مذاکرات صلح

نمایندگان آمریکا و طالبان امضا عطفی در مذاکرات صلح در دوحه در فوریه 29, با هر دو طرف موافقت خود را برای پایان دادن به 19 سال افغانستان امید به توافق را هموار کردن راه برای داخل افغانستان گفت و گو است.

وزیر خارجه آمریکا مایک Pompeo و طالبان سخنگوی سهیل شاهین هم با حضور در معامله مراسم در قطر سرمایه است.

این توافق همچنین برنامه ریزی تدریجی خروج نیروهای خارجی از افغانستان ممکن است در سال آینده در حالی که طالبان قول داد برای مبارزه با گروه های تروریستی دیگر از جمله القاعده و قرار دادن یک توقف به شبه نظامیان با استفاده از خاک افغانستان به طرح حمله به ما. اگر چه جزئیات دقیق از طالبان ضد تروریسم تعهد بودند هرگز به اطلاع عموم.

ادامه مطلب: هند و پاکستان یدک کش-از-جنگ خدشه دار روند صلح افغانستان



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن