گامبیا پیش نویس قانون محدود رئیس جمهور بالقوه

یک پیش نویس جدید قانون اساسی برای گامبیا به دنبال اطمینان کوتاه ترین طلسم برای هر رهبر پس از استقلال در سال 19

توسط NEWSCENTERALS در 27 خرداد 1399

یک پیش نویس جدید قانون اساسی برای گامبیا به دنبال اطمینان کوتاه ترین طلسم برای هر رهبر پس از استقلال در سال 1965. کابینه رئیس جمهور آدما بارو تحت تاثیر قرار است.

Dawda Kairaba Jawara که منجر گامبیا به استقلال حکومت برای بیش از 30 سال است. در سال 1994 یحیی Jammeh برداشت قدرت در یک کودتا و در ادامه به قانون برای 22 سال است.

او جانشین رئیس آدما بارو آمد به دفتر در سال 2017 با یک وعده را در مورد گسترده اصلاحات سیاسی به این کشور غرب آفریقا. او راه اندازی یک کمیسیون برای بررسی قانون اساسی به عنوان بخشی از گذار به دموکراسی است.

قانون اساسی بررسی کمیسیون در ماه مارس ارائه بارو با پیش نویس قانون اساسی برای این مستعمره سابق بریتانیا. از آن خواهد شد به تصویب مجلس شورای ملی در ماه اوت است.

ادامه مطلب: Gambians پشت یک جنبش برای برگزاری رهبر خود به خود کلمه

مجلس در انتظار پیش نویس

آن است که در حال حاضر به مجلس برای تصویب پیش نویس 2020 قانون اساسی است که به دلیل قرار بود به رفراندوم بگذارد. 'بله' رای از Gambians خواهد usher در کشور سوم جمهوری.

گروه های جامعه مدنی خواست تا اقیانوس منجمد شمالی به جدول پیش نویس نهایی در مجلس است. وزارت دادگستری است که در مراحل نهایی لغو قانون اساسی موجود است.

مترقی قانون اساسی

پیش نویس قانون اساسی زمان بوده است به عنوان مترقی است.

مهدیه Jobarteh یک مدافع حقوق بشر گفت: پیش نویس نهایی قانون اساسی کشور بسیار گسترش یافته و تقویت شود تحقق حقوق بشر فراتر از سال 1997 اساسی است.

"این حقوق هستند نه محدود به تنها به حقوق مدنی و سیاسی حق بلکه اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و حقوق است که در آن حقوق زنان و افراد معلول و افراد مسن به خصوص تضمین شده" گفت: Jobarteh.

رئیس جمهور و همکاران خود را به نظر می رسد بیش از حد هیجان زده است. بخش 5 از پیش نویس قانون اساسی آمده است که هیچ فردی را به عنوان رئیس جمهور برای بیش از 10 سال است.

اقیانوس منجمد شمالی در حال حاضر در خدمت سه سال در اتاق و می خواهد برای شروع یک تازه ده سال فرصت اگر او برنده انتخابات ریاست جمهوری انتخابات.

کابینه خود را با این حال می خواهد قانون اساسی را بررسی کمیسیون به حذف بخش 5 از پیش نویس که در صورت تصویب خواهد نوار جمهور بارو از رقابت انتخابات پس از 2021.

ادامه مطلب: Gambian رئیس جمهور منتخب خواستار آرام خواسته های قبلیش قبول انتخابات از دست دادن

وعده های شکسته

بارو به حال متعهد به مرحله پس از سه سال به عنوان رئیس جمهور. با این حال در ماه ژانویه در پایان موافقت خود را در او کاهش یافته است به ترک قدرت با وجود قابل توجه بحث های عمومی نارضایتی و اعتراض.

در پاسخ به برخی از Gambians با تشکیل یک شرکت-ممنوع جنبش به نام عملیات 3-سال Jotna که به معنی "سه سال است به اندازه کافی" در محلی Wolof زبان.

در پایان سال گذشته بارو ثبت نام خود را حزب سیاسی ملی حزب مردم (NPP) معنای قطع کامل روابط با شرکای ائتلاف کمک کرد که او برنده انتخابات ریاست جمهوری — از جمله سابق ایالات حزب دموکرات (UDP).

است که اقیانوس منجمد شمالی در حال هدف قرار داده اند ؟

برخی از حقوقی مستقل کارشناسان نشان می دهد که بخش 5 به خوبی ممکن است در نظر گرفته شده برای نگه داشتن اقیانوس منجمد شمالی از تکرار الگوی از پیشینیان خود.

اخیرا در یک مناظره تلویزیونی در قانون اساسی وکیل Lamin J. Darboe گفت: دو دوره ریاست جمهوری محدود نمی begin صورت گذشته نگر در سال 2017 به عنوان پیشنهادی در پیش نویس قانون اساسی.

Darboe استدلال کرد که این دو مدت محدود ساعت شروع باید از 2021 به عنوان دور به عنوان رئيس جمهور وقت اقیانوس منجمد شمالی نگران است.

اما با توجه به مدافع حقوق بشر مدی Jobarteh نهایی پیش نویس هیچ وجه زخمی بارو منافع یا حقوق.

"آنچه توسط قانون تضمین شده به آقای بارو است که او در این قطعنامه به رئیس جمهور بین سال 2017 و 2021," Jobarteh گفت: DW. "این کار گرفته نشده و دور از او."

"از این رو وجود دارد هیچ عطف به ماسبق یا تبعیض آمیز مسئله در اینجا. آن است که نه برای بارو به تصمیم می گیرید که او خواهد بود رئیس جمهور از 2021 به بعد. این است که برای Gambians تصمیم بگیرند."

ریاست جمهوری نظر

پس از دو دهه دیکتاتوری اکثریت Gambians پشتیبانی به مدت محدود. حتی بیشتر از اقیانوس منجمد شمالی را به هواداران گفت: پیش نویس قانون اساسی ناعادلانه است که به رئیس جمهور فعلی; بسیاری از آنها از این دیدگاه که بارو باید احترام به قانون اساسی و یک مدل برای دیگر رهبران آفریقایی.

در سراسر کشور نظرسنجی انجام شده توسط سازمان بین المللی جمهوری خواه موسسه (IRI) مرکز در پایان سال 2019 نشان داد که بیش از 60 درصد از Gambians می خواهید رئیس جمهور فعلی مدت به دفعات مشاهده شده است.

روزنامه نگار یوسف تیلور فکر می کند به مدت محدود ارائه حداکثر 10 سال مترقی است و به مسئله از رئیس جمهور overstaying و همچنین تشویق تازه رهبری در گامبیا.

Almami Fanding طالع — زندگی می کردند که تحت هر دو Jawara و Jammeh قانون — گفت: دو دوره محدود ارائه بسیار دیر شده است و حفاظت در برابر دیکتاتوری. او گفت: او استقبال کردند و توافق کردند که باید به آن اثر و به اجرا در آمده است پس از تصویب آن توسط رفراندوم.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب