تبتی تقاضای چین نشان از سرنوشت پسر دور گرفته شده در سال 1995

پسر, انتخاب به عنوان "Panchen لاما" شد دور گرفته شده توسط مقامات چینی برای بازجویی در سال 1995. او شده است دید

توسط NEWSCENTERALS در 29 اردیبهشت 1399

پسر, انتخاب به عنوان "Panchen لاما" شد دور گرفته شده توسط مقامات چینی برای بازجویی در سال 1995. او شده است دیده نمی شود پس از آن. چین منصوب کرده بود یکی دیگر از پسر به عنوان Panchen لاما.

دولت تبت در تبعید درخواست کرده است به دانستن محل از دولت چین از یک پسر که دیده نمی شده است پس از 25 سال گذشته.

Gedhun Choekyi Nyima انتخاب شد توسط دالایی لاما به عنوان Panchen لاما - دوم مهم ترین موقعیت در بودیسم تبتی بزرگترین مدرسه - در 24 مه سال 1995 در سن شش سالگی. مقامات او را برای بازجویی سه روز بعد از او دیده نشده از.

ادامه مطلب: هند snubbing دالایی لاما?

"ناپدید شدن Panchen لاما است که نه تنها بی عدالتی به یک نفر اما این یک بی عدالتی به شش میلیون تبتی و از حق خود به آزادی مذهبی گفت:" Kashag تبتی پارلمان مستقر در کوهپایه های هیمالیا هند.

شده است وجود دارد و فشار بر چین از جامعه بین المللی به فاش کردن اطلاعات در مورد پسر. آمریکا خواستار تجدید خواستار نگهداری از Panchen لاما در روز پنج شنبه.

چین ادعا می کند تبت را به عنوان بخشی از قلمرو آن است. تبت شده است موضوع را به سنگین اقدامات امنیتی و دیده بسیاری از تظاهرات ضد دولتی.

دولت چین است که رسما ملحد بود نام یکی دیگر از پسر Gyaltsen Norbu به عنوان Panchen لاما. در سال 2015 ایسنا به نقل از خبرگزاری تبت رسمی گفت: Panchem لاما سالم, آموزش و پرورش و نمی خواهید به مختل شود.

ادامه مطلب: قیام تبت 60 سال در: مبارزه ادامه دارد

شخص منصوب به عنوان Panchen لاما قرار است به تناسخ در جسم تازه از سلف خود. دهم Panchen لاما زندانی شد چین و درگذشت در شرایطی مشکوک.

دالایی لاما که رهبر معنوی تبتی بوده و زندگی در تبعید در هند از سال 1959. در ماه فوریه او مشخص شده 80 سالگرد خود را تجلیل کرد. دولت چین گفته است که می تواند به دنبال نام جانشین دالایی لاما.

tg/rc (خبرگزاری AP)

DW می فرستد یک انتخاب روزانه از اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن