ترکیه-امارات متحده عربی رقابت تبدیل معاند

لفاظی های میان ترکیه و امارات متحده عربی تبدیل شده است به طور فزاینده ای تلخ است. در حالی که خود پروکسی درگیری

توسط NEWSCENTERALS در 27 اردیبهشت 1399

لفاظی های میان ترکیه و امارات متحده عربی تبدیل شده است به طور فزاینده ای تلخ است. در حالی که خود پروکسی درگیری در لیبی در امارات متحده عربی است waded به اختلاف در دریای مدیترانه بیش از گاز است. به بوت ایدئولوژیک تفاوت رانندگی را بدست آورد.

مقامات ترکیه شد و خشم زمانی که امارات متحده عربی وزن به تقل برای حقوق به گاز در مدیترانه شرقی در اوایل این هفته. یک بیانیه مشترک از امارات, فرانسه, یونان, قبرس و مصر را متهم کرده بود که ترکیه از نقض قبرس آب و یونانی حریم هوایی.

"اگر شما در حال پرسیدن که بی ثبات کردن این منطقه است که آوردن هرج و مرج پس از آن ما می گویند ابوظبی بدون هیچ تردیدی" وزیر امور خارجه ترکیه Mevlut Cavusoglu گفت: در روز سه شنبه. "آنها نیروی که بی قراری لیبی و نابود شد."

پشتیبان گیری قوی که لفاظی های وزیر انرژی ترکیه گفت که آنکارا به حال اعمال شده برای اکتشاف گاز مجوز از لیبی و حفاری آغاز خواهد شد به زودی.

"شده است وجود دارد یک ضد ترکیه مقابل شده است که در حال رشد در شرق مدیترانه گفت:" Gönül Tol سر از ترکیه برنامه در ایالات متحده بر خاورمیانه موسسه. "اما امارات متحده عربی که به طور مستقیم درگیر در شرق مدیترانه واقعا به معنی. آن را در مورد مشکل در ارتباط بین دو کشور و هر کشور فقط به دنبال راه هایی برای حمله به هر یک از دیگر."

بیشتر بخوانید: ترکیه, قبرس و گاز سپرده: آنچه شما باید بدانید

اختلاف بر سر گاز یا برق طرح?

Karte Libyen UAE Türkei EN

تنش بیش از این گاز در منطقه را پختند برای سال اما تشدید زمانی که ترکیه یک قرارداد امضا شده با یک جناح از لیبی دو رقیب دولت برای راه اندازی مشترک دریایی مرزها در ماه نوامبر گذشته.

پس از کشف گاز در این منطقه چندین سال پیش یونان و قبرس و اسرائیل پیوست و نیروهای خود را برای بهره برداری از آن و ایجاد یک خط لوله به اروپا است. اما با حاکمیت قبرس هنوز هم مورد مناقشه با ترکیه و کمی ذخایر انرژی خود را از آنکارا شکایت آن را در بسته خروج از معامله.

پس از آن ترکیه را تحت فشار قرار دادند به جلو با حفاری در سواحل قبرس با حمایت از آن نیروی دریایی و درگیر در یک "مهاجم روایت" ترکیه متخصص Tol گفت.

اما اخیرا رقیب خط لوله رندر شده است از لحاظ اقتصادی "عملی" قیمت انرژی پس از این چهار سال و چند شرکت سرمایه گذاری در ارتباط اکتشاف پروژه های خود را به حالت تعليق تعهدات Tol گفت.

"این بدان معناست که از یک انرژی نقطه نظر آنچه ترکیه انجام شده است در حال حاضر نه واقعا حس" گفت: Tol. "من فکر می کنم آنچه ترکیه انجام شده است وجود دارد و همه کشورهای دیگر از جمله امارات متحده عربی است که در مورد طرح ریزی قدرت است."

جنگ نیابتی در لیبی

ترکیه-لیبی دریایی مقابله نه تنها در نظر گرفته شده برای شکستن قدرت ژئوپولیتیک بلوک در برابر ترکیه بلکه به تقویت جناح را پشتیبانی می کند در لیبی جنگ که در آن درهم پشت طرف مقابل.

در آن جنگ که آغاز شده در سال 2014 امارات متحده عربی پشت خلیفه Haftar نیروهای مستقر در شرق, در حالی که ترکیه با پشتیبانی از دولت توافق ملی به ریاست نخست وزیر Fayez Serraj در غرب است.

بخشی از معامله برای راه اندازی دریایی مرزهای درگیر ترکیه موافقت خود را برای ارسال Serraj کمک های نظامی. در عوض برای این رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان امیدوار دیپلماتیک حمایت از Serraj در تامین برخی از کسانی که ذخایر گاز و همچنین مسدود کردن پتانسیل خط لوله گاز.

ادامه مطلب: چرا ترکیه در لیبی تعهد خشم کشورهای عربی

Libyan GNA fighters run for cover

ترکیه مواجه شدید, انتقاد نقش آن در حمایت از GNA در لیبی

در این بیانیه از مدیترانه-plus-امارات متحده عربی بلوک نشان دهنده چگونه این معاهدات را تبدیل تعدادی از ترکیه همسایگان در برابر آن آورده و امارات متحده عربی به نزاع بر سر گاز. پس از محکوم کردن "ترکیه با دخالت نظامی در لیبی" آنها همچنین به نام اردوغان به احترام سازمان ملل متحد تحریم تسلیحاتی این کشور و جلوگیری از هجوم جنگجویان خارجی.

تعدادی از کشورهای دیگر متهم شده اند که نقض تحریم, از جمله امارات متحده عربی.

اسلام سیاسی یا حاکمیت مطلق?

عمیق تر تفاوت در ایدئولوژی نیز رانده دشمنی میان ترکیه و امارات.

در حالی که اردوغان در حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) است ایدئولوژیک مرتبط با سیاسی جنبش اسلامگرای اخوان المسلمین امارات متحده عربی و متحدان آن از جمله عربستان سعودی و مصر از ترس اخوان اجتماعی-انقلابی گرایش.

زمانی که تظاهرات مردمی هایش در سراسر منطقه در سال 2011 امارات متحده عربی و عربستان موفق به جلوگیری و یا آنها را سرکوب می کنند اما مصر به عنوان یک نمونه از تهدید اخوان مطرح می تواند به حالت خود را از حاکمیت مطلق.

وجود دارد در سال 2011 به سرنگونی رئیس جمهور حسنی مبارک منجر به یک دولت تحت سلطه اخوان المسلمین که تهدید موقعیت قدرتمند نظامی است. ارتش پس از آن برداشته و آنها را در زمان قدرت در سال 2013.

مشکل در صفحه اصلی

به عنوان اردوغان می یابد کمی فرصت برای دیپلماسی با چند نفر از دوستان در مدیترانه و کشور خود چهره یک رکود اقتصادی را قاطعانه موضع است که تنها انتظار می رود به رشد قوی تر است.

"اردوغان ندارد هر ابزار دیگر در سمت چپ در اختیار خود او در مواجهه با بسیاری از مشکلات در خانه" Tol گفت.

"او به طور سنتی تبدیل به سیاست خارجی به سوریه, برای مثال, اما این نه شدنی است یا نه. پس مدیترانه شرقی باقی مانده است یکی از معدود سیاست خارجی لکه های که او می تواند تماس بگیرید امروز برای بسیج پایگاه خود را."

بیشتر بخوانید: ترکیه مقصر 'قدرت های خارجی' به صورت تازه و ارز گلایه

هر شب در سال 1830 UTC, DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب