اوکراین Zelenskiy منصوب گرجستان سابق رئیس جمهور ساکاشویلی به عنوان مشاور

سابق رئیس جمهور گرجستان میخائیل ساکاشویلی است که ساخت یک فساد در اوکراین است. انتصاب او به عنوان رئیس جمهور کم

توسط NEWSCENTERALS در 20 اردیبهشت 1399

سابق رئیس جمهور گرجستان میخائیل ساکاشویلی است که ساخت یک فساد در اوکراین است. انتصاب او به عنوان رئیس جمهور کمیته وادار به واکنش قوی در کشور خود.

میخائیل ساکاشویلی که رئیس جمهور سابق گرجستان و فرماندار سابق اوکراین در اودسا منطقه منصوب شده است به عنوان رئیس کمیته اجرایی برای اصلاحات در کیف. این نهاد مشورتی است که بخشی از اوکراین شورای ملی اصلاحات و در نتیجه از ریاست دفتر رئیس جمهور ،

در ابتدا رسانه های اوکراین گفت: ساکاشویلی بود برای تبدیل شدن به دبیر شورای, اما او تایید کرد به DW که او می تواند سر خود را. روز جمعه ساکاشویلی تشکر رئیس جمهور اوکراین ولدیمیر Zelenskiy برای قرار ملاقات و در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که هدف اصلی بود برای "آزادسازی" اقتصاد اوکراین است که به شدت تحت تاثیر این بیماری همه گیر کوروناویروس از حد مقررات دولت است.

شورای ملی برای اصلاحات تاسیس شد و در سال 2014 توسط فرمان رئیس جمهور پترو Poroshenko. با توجه به رئیس جمهور اوکراین وب سایت رسمی آن است "ویژه مشاوره به رئيس جمهور از اوکراین است که مسئول برنامه ریزی استراتژیک و هماهنگی مواضع در طول اجرای سیاست های دولت متحد از اصلاحات در اوکراین است." رئیس جمهور تعیین می کند که نشسته در شورای. این سایت می گوید این شورا برگزار شد در مجموع 28 جلسات بین 2014 و 2018 یکی از آخرین بار در اوایل ماه مارس سال 2018 است.

ادامه مطلب: گرجستان روسیه تظاهرات به نفع ساکاشویلی

گرجستان به یاد می آورد سفیر خود را برای رایزنی

در آوریل 22, ساکاشویلی اعلام کرده بود که Zelenskiy بود به او پیشنهاد پست معاون نخست وزیر برای اصلاحات. اما در اوایل مارس 30, Davyd Arakhamia به رهبر پارلمانی حاکم "خدمتگزار مردم" حزب اعلام کرد که یکی دیگر از موقعیت تا به حال یافت شده برای ساکاشویلی در اوکراین بدون دادن هر گونه اطلاعات.

Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy (picture-alliance/dpa/E. Lukatsky)

پس از به دست گرفتن اوکراین Zelenskiy به ساکاشویلی به تابعیت اوکراین است که تا به حال نشده با قبلی رئیس جمهور Poroshenko

ساکاشویلی در این تجمع حمایت از گرجستان را "گل سرخ انقلاب" در سال 2003 بود که رئیس جمهور گرجستان دو بار از سال 2004 تا 2007 و 2008 به 2013. در خانه او می ایستد متهم به سوء استفاده از دفتر و از misappropriating بودجه بودجه.

است که چرا گرجستان اعتراض از طریق کانال های دیپلماتیک در برابر انتصاب او به عنوان Zelenskiy مشاور و مقیم برای مشاوره. گرجستان و وزیر امور خارجه دیوید Zalkaliani گفت: در تفلیس که انتصاب نشانه ای از "برخی مشکلات در روابط دو جانبه." اما او گفت که هیچ برنامه ای برای قطع روابط دیپلماتیک با کیف و یا به نفی این دو کشور همکاری استراتژیک.

ساکاشویلی با رد همه اتهامات علیه او.

خروج از تابعیت معکوس

پس از Poroshenko در زمان قدرت در اوکراین در سال 2014 ساکاشویلی بود و فرماندار منطقه اودسا از سال 2015 تا 2016. بعد پوروشنکو عقب نشینی از اوکراین تابعیت او اعطا شده بود و او اخراج شد از اوکراین در سال 2018 با ممنوعیت ورود به کشور تا 2021.

اما زمانی که Zelenskiy در زمان او ترمیم ساکاشویلی تابعیت اوکراین به عنوان نشان داده شده توسط یک مربوط به فرمان های منتشر شده از رئیس جمهور سایت در 28 مه 2019.

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن