چه چین نظم جهانی برای قرن 21st?

چین و آمریکا درگیری به شدت افزایش یافته و در چند ماه گذشته با کارشناسان گفت: این خطر وجود دارد از یک جنگ تمام.

توسط NEWSCENTERALS در 8 مرداد 1399

چین و آمریکا درگیری به شدت افزایش یافته و در چند ماه گذشته با کارشناسان گفت: این خطر وجود دارد از یک جنگ تمام. آنچه که در پشت این خصومت و چه نوع از نظم جهانی است که پکن با هدف ، DW تجزیه و تحلیل.

در 19 کنوانسیون حزب کمونیست در ماه اکتبر سال 2017 رئیس جمهور چین گفت که "عصر جدید" بود خطور برای چین و جمهوری خلق بود "نزدیک به مرکز جهان در هر روز است." اما چگونه چین جهانی را تصور کنید که در آن آن را در مرکز صحنه است ؟

ادامه مطلب: 'رویای چین و چین را قدرت سیاسی

"درک من این است که نیروهای سیاسی در پکن نمی دانند دقیقا چه می خواهند. آنها در حال آزمایش با دنگ ژیائوپینگ*," Gu Xuewu یک بن مبتنی بر دانشمند علوم سیاسی گفت: DW با اشاره به چینی سیاستمدار که آغاز اصلاحات اقتصادی در 1980s. دنگ معروف شعار بود "عبور از رودخانه با احساس سنگ."

چین تصمیمی نیز منعکس شده در مجتمع بحث در مورد نقش خود در جهان, با توجه به Volker Stanzel یک چین و کارشناس سابق آلمان سفیر ایران در پکن. بحث مقابله را با عنوان پکن پذیرش غالب جهانی شدن به عنوان با این ایده که چین انتخاب شده توسط سرنوشت – باید رهبری جهان است.

به عنوان متنوع و پیچیده این بحث به نظر می رسد که حزب کمونیست چین (CPC) است که حرف آخر را در همه امور که لزوما در مورد نظم جهانی با توجه به Stanzel. "این تنها یک سوال در مورد چین که قادر به عملکرد در یک راه است که ایده های ک می تواند اجرا شود و که می تواند کمک به آن ماندن در قدرت است."

عناصر اصلی از 'چینی نظم جهانی'

با وجود این ابهامات گو می گوید که برخی از عناصر کلیدی از "چینی سفارش" هنوز هم می تواند شناسایی شود. "چین می خواهد یک نظم جهانی است که به لحاظ سیاسی چند قطبی عملکرد چند جانبه و ایدئولوژیک کثرت گرا."

این کارشناس توضیح داد که چین آرمان به شرح زیر است:

چند قطبی: جهان تحت سلطه توسط چندین مرکز قدرت – چین و آمریکا و اروپا و روسیه و شاید هند است.

چند جانبه: یک جهان که در آن هیچ کشوری به تنهایی تعیین دستور کار جهانی آن باید مذاکره بین تمام مراکز قدرت.

کثرت گرا: جهان باید قبول اشکال مختلف حکومت و نه فقط لیبرال دموکراسی است.

"ما در حال حاضر زندگی می کنند در جهان چند قطبی," Gu گفت. بسیاری از دانشمندان علوم سیاسی معتقدند که کوتاه فاز هژمونی آمریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دیگر وجود ندارد.

در چین multilateralism مرتبط شده است شی جین پینگ با عبارت "این جامعه از سرنوشتی مشترک." در سال 2019 یازدهم را رد کرد و انزوا و قرار است چین به عنوان یک حامی multilateralism در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس.

اما Stanzel شک و تردید است.

"سرنوشت مشترک است بحث خالی آن باید تعریف شود. چگونه انجام شما می خواهید به سازماندهی جهان است ؟ با بیشتر قوانین بین المللی و قوی تر جهانی موسسات ؟ اما من فکر نمی کنم که یا چین یا ایالات متحده علاقه مند هستند در این" Stanzel گفت.

هر دو کشور چین و آمریکا, اما به مقدار کمی به قوانین بین المللی گفت گو. "آنها را قبول آنها تنها اگر آنها با توجه به منافع خود. آنها را رد و آنها را در تضاد با منافع خود را."

ادامه مطلب: چین و چروک قصد دارد به گام تا قدرت نظامی

تصویر-مبارزات ساختمان و جاده ابریشم

پکن می خواهد به بهبود آن جهانی تصویر با کنفوسیوس موسسه ترویج زبان چینی و فرهنگ در سراسر جهان است. در همان زمان سرمایه گذاران چینی در حال خرید شرکت های رسانه ای در تلاش برای تغییر چین جهانی ادراک.

چین نیز شرکت فعالانه در سازمان ملل متحد. "چین صندلی چهار نهادهای بین المللی – دو بار به عنوان بسیاری از ما و با استفاده از موقعیت خود را به آن بیان سیاسی در اسناد سازمان ملل متحد," Stanzel گفت.

موفقیت چینی اقدامات ناهموار است در نقاط مختلف جهان است. "روایت است موفق در آفریقا بیشتر از آن در ایالات متحده هستند که از لحاظ اقتصادی به چین" Stanzel اضافه شده است.

در آلمان و دیگر کشورهای صنعتی چین تصویر شده است dented با توجه به آن تا حدودی تهاجمی در دیپلماسی است. بازداشت و بازآموزی از صدها نفر از هزاران نفر از Uighurs در سین کیانگ و محدودیت هایی در آزادی هنگ کنگ شهروندان باید بیشتر آسیب دیده در چین شهرت در اروپا و آمریکا.

جدید جاده ابریشم (کمربند و جاده ابتکار BRI) بود که در ابتدا مورد ستایش قرار داد به عنوان بزرگترین پروژه زیرساخت نیز تبدیل به یک شمشیر دو لبه برای بسیاری از کشورها است. برخی از منتقدان می گویند که این پروژه در حال ساخت از لحاظ اقتصادی ضعیف کشورهای وابسته به چین است. سریلانکا به عنوان مثال تا به حال به اجاره یک بندر در Hambantota به یک شرکت چینی برای 99 سال پس از عدم پرداخت وام.

South China Sea map

تسلط در آسیا

گو معتقد است که جاه طلبی های چینی به میزان قابل توجهی overestimated. "هر کسی که می خواهد رهبری جهان باید قادر به کلی کالا به رایگان در دسترس و باید برخی از نوع دوستانه و غیرت برای پیاده سازی ایده های خاص در سطح جهانی" او گفت:, و اضافه کرد که چین فاقد آن است. "چین در واقع نمی خواهند به جای ما. آن است که حتی با احتیاط از این وظایف است."

اما حتی اگر چین نمی تلاش برای هژمونی جهانی آن عالی وضعیت در آسیا است فراتر از هر گونه شک و تردید.

رئیس جمهور یازدهم صحبت در مورد "آسیا برای آسیایی" در سال 2014 سخنرانی. اما چه "آسیا برای آسیایی" ميانگين در زمینه چینی ، 2010 بیانیه ای خطاب به اتحادیه جنوب شرقی (ASEAN) سپس توسط وزیر خارجه چین یانگ Jiechi می تواند کمک به ما در درک پویایی: "چین یک کشور بزرگ و کشورهای دیگر کوچک هستند. آن است که به سادگی یک واقعیت است."

هیچ جا در آسیا در چین هژمونیک ادعا واضح تر از در دریای چین جنوبی است. چین نه تنها در تلاش برای وادار کردن آمریکا از منطقه است و همچنین آوردن کلید مسیرهای حمل و نقل و مواد اولیه از کشورهای همسایه تحت کنترل آن است. عواقب برای "محیطی متحده" در حال بی ثباتی و افزایش فشار برای انتخاب بین چین و ایالات متحده است. نیز وجود دارد یک افزایش خطر یک رویارویی نظامی است.

ادامه مطلب: چین بلند پروازانه پیشنهاد برای آسیای جنوب شرقی هژمونی

اختلاف های عقیدتی

این سوال بسیار مهم این است که آیا ظهور چین و صف بندی های جدید در نظم جهانی که منجر به جنگ. کارشناسان بر این باورند که درگیری در دریای چین جنوبی هستند فقط پیشرو.

"نتیجه این خواهد بود شدید امنیتی در رقابت با پتانسیل قابل توجهی برای جنگ است. در چین افزایش است بعید به نظر می رسد آرام" John J. Mearsheimer آمریکایی علوم سیاسی نوشت: در منافع ملی مجله در سال 2014.

مینگ Xia از دانشگاه شهر نیویورک گفت: DW: "من باور نمی کنم که چین و غرب می تواند همزیستی اگر چین حفظ سیستم خود را."

ادامه مطلب: نظر: چین به دنبال به چالش کشیدن ما

خواهد گفت و گو کمک چین و غرب غلبه بر تفاوت های خود را? تحلیلگر گو می گوید او "بسیار بدبین" در مورد آن.

"من فکر نمی کنم ما آماده است تا تن به دولت استبدادی" او گفت:.

Stanzel نیز شک و تردید البته به دلایل دیگر. "CCP نمی خواهید برای رفتن به جنگ اما چین رفتار پرخاشگرانه است که منجر به خطر یک درگیری نظامی ما به عنوان شاهد در دریای چین جنوبی است."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن