که: 'ارزیابی مستقل از همه گیر پاسخ را به دنبال خواهد داشت

در یک آدرس ویدیویی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت: coronavirus بحران خواهد بود با غلبه بر اگر جهان با هم کار می

توسط NEWSCENTERALS در 30 اردیبهشت 1399

در یک آدرس ویدیویی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت: coronavirus بحران خواهد بود با غلبه بر اگر جهان با هم کار می کند. این که مدیر گفت: بررسی آن همه گیر پاسخ در اسرع وقت.

اتحادیه اروپا خواستار یک "بی طرف و مستقل و ارزیابی جامع" از واکنش جهانی به کروناویروس در سازمان بهداشت جهانی (WHO) در اولین دنیای مجازی بهداشت و درمان مجلس در روز دوشنبه بعد از ظهر.

که رئیس Tedros Adhanon Ghebreysus گفت: در این جلسه "یکی از مهم ترین پس ما تاسیس در سال 1948" به عنوان آژانس بهداشت اتحاد گسترده دست آورد توجه بیش از آن در دست زدن به همه گیر نیز آلوده کرده است که بیش از 4.7 میلیون نفر و کشته شدن بیش از 315,000.

Ghebreyesus بعد اعلام می شود وجود مستقل کاوشگر خود را به آژانس عملکرد و واکنش بین المللی گسترده تر در طول بیماری همه گیر.

"من به آغاز یک ارزیابی مستقل در اولین لحظه ای مناسب به بررسی تجربه به دست آمده و درس های آموخته شده و توصیه هایی را برای بهبود ملی و جهانی همه گیر آمادگی و پاسخ," او گفت:.

این آژانس سازمان ملل متحد شده است به شدت مورد انتقاد قرار ما رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن که متهم آن را از نرم افزار-چین تعصب. ایالات متحده به حالت تعلیق کمک های مالی به این که در ماه گذشته. رئیس جمهور چین شی جین پینگ گفت که پکن در حمایت از مستقل پروب اما تنها یک بار به این بیماری بود "تحت کنترل در آورد."

پرداختن به نشست روز دوشنبه Ghebreyesus گفت که "هر کشور و هر سازمان باید به بررسی خود را پاسخ و یادگیری از تجربه خود است."

سخنان افتتاحیه

دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ باز این رویداد تاسف است که تعدادی از کشورها را نادیده گرفته بود توصیه های که.

"کشورهای مختلف به دنبال متفاوت و گاهی متناقض استراتژی و ما همه پرداخت قیمت سنگین," او گفت:.

در یک آدرس ویدیویی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که همکاری های بین المللی تنها راه برای ایجاد یک مسیر رو به جلو است. "هیچ کس در کشور می تواند به حل بحران به تنهایی" او گفت:. "ما باید با هم عمل می کنند."

او گفت که او بود "متقاعد" یک راه حل می تواند یافت می شود و می توان بسیار سریعتر اگر "جهان با هم کار می کند." او تاکید کرد که هر راه حلی باید در دسترس و مقرون به صرفه برای همه است.

صدراعظم بیشتر تاکید بر نیاز به بهتر سیستم هشدار دهنده. از آن شده است به طور گسترده ای گزارش داد که مقامات در چین در شهر ووهان می دانست که در اواخر سال 2019 که وضعیت وخیم شدن بود اما بیش از حد عصبی را بگویید مقامات ملی تا زمانی که وضعیت در حال حاضر از دست. پکن متهم شده است که در ابتدا در تلاش برای سرکوب اطلاعات در مورد کوروناویروس از طریق اوایل سال 2020 است.

چین وجوه تازه توسعه اقتصاد تماس برای تسکین بدهی

چین متعهد به 2 میلیارد دلار (€1.85 میلیارد دلار) برای مبارزه با این بیماری همه گیر و کاهش آن, اقتصادی, خرید اینترنتی, رئیس جمهور چین روز دوشنبه گفت:. پول پرداخت می شود در دو سال آینده.

در آشکار پاسخ به انتقاد از ایالات متحده یازدهم گفت: چین به اشتراک گذاشته بود اطلاعات خود را بر روی ویروس "در بسیاری از مد به موقع."

"ما مشترک کنترل و درمان تجربه با جهان بدون رزرو" Xi گفت. "ما انجام داده اند همه چیز را در قدرت ما به پشتیبانی و کمک به کشورهای نیازمند است."

باربادوس نخست وزیر میا Mottley به نام برای بدهی های امدادی در طول بیماری همه گیر.

پرداختن مجازی, اجلاس, نخست وزیر گفت که CARICOM — بلوک 15 کشورهای کارائیب از جمله جامائیکا هائیتی و باهاما — آیا نیاز به تجدید ساختار بدهی یا توقف.

Mottley هشدار داد که بدون آن وجود دارد می تواند یک "نظم جويي" است که بی درنگ یک بحران در سیستم مالی جهانی.

ادامه مطلب: نظر: COVID-19 همه گیر است, تعریف بهداشت بحران از زمان ما

چه چیز دیگری است که در دستور کار?

کلید طرح پیشنهادی COVID-19 پاسخ حمایت 122 کشور جهان از جمله اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و انگلستان و روسیه و کانادا, تماس, برای کسانی که اعضا برای رسیدگی به نیازهای جمعیت های آسیب پذیر در مواجهه با این بیماری همه گیر و متعاقب آن اثرات جهانی دسترسی کافی به بهداشت و درمان پایبندی به قوانین بین المللی و بشردوستانه استانداردها و نیازهای خط مقدم بهداشت و درمان کارگران است.

کاغذ خواستار اجرای برنامه اقدام ملی است که استفاده از "زمان محدود به سن و ناتوانی حساس و جنسیتی پاسخگو اقدامات در سراسر بخش دولتی" و اطمینان از "احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی, توجه خاص به نیازهای مردم در موقعیت های آسیب پذیر."

این کشورها نیز رسیدگی خواهد شد چگونه به برداشتن قدم برای محافظت از مردم از مشکلات مالی و جلوگیری از "ناامنی و خشونت و تبعیض و انگ زدن و به حاشیه رانده است." علاوه بر این کاربران خواهد شد و بحث در مورد اثرات محدودیت در آزادی دسترسی به اطلاعات و امن تست.

اتحادیه اروپا پیش نویس قطعنامه ای خواستار یک "بی طرف و مستقل و ارزیابی جامع" جمعی واکنش جهانی.

اختلاف بیش از تایوان

تایوان وضعیت به عنوان یک ناظر از مجلس نیز در روز دوشنبه دستور کار کنفرانس. تایوان دعوت شد تا برای حضور در این مجمع به عنوان ناظر برای چندین سال تا سال 2016 زمانی که رئیس جمهور Tsai و نشستند ون پا به نقش خود. Tsai و امتناع از به رسمیت شناختن این مفهوم است که تایوان بخشی از چین است و سازمان ملل متحد به رسمیت نمی شناسد تایوان به عنوان یک عضو دولت است.

اما تایوان یکی از اولین کشورها برای اجرای اقدامات جدی برای مبارزه با این ویروس با آن خیلی زود پاسخ و در نتیجه فقط 440 موارد گزارش شده و یک کشته و هفت. منتقدان می گویند که تا به حال آن که شامل تایوان توصیه های خود پاسخ این سازمان می تواند به سرعت بیشتر و پیشتر از گسترش ویروس.

دانیل لو یک تایوانی سابق نماینده به مجمع بهداشت جهانی گفت: DW که سیاست نباید مانع تلاش ها برای مقابله با مسائل بهداشتی.

"ما نیاز به نگاهی فراتر از سیاست," او گفت:. "سلامت مهم تر از هر چیز دیگری است. ما نیاز به نگاه در حوزه سلامت به عنوان اساسی حقوق بشر. باید آن را در نظر گرفته و بالاتر از مسائل سیاسی."

وزیر خارجه آمریکا مایک Pompeo متهم کرد که از بازی سیاست "در حالی که زندگی در معرض خطر هستند" و تسلیم شدن به فشار و نه از جمله تایوان. Pompeo به نام چه کسی رئیس Ghebreysus بیش از یک "عدم استقلال" و گفت: تصمیم خود را صدمه دیده است که "اعتبار و اثربخشی."

ادامه مطلب: چگونه تایوان نگهداری آن coronavirus عفونت نرخ خیلی پایین است ؟

نزدیک به 15 کشور از جمله بلیز گواتمالا جزایر مارشال و هندوراس به نام در Tedros شامل تایوان به عنوان یکی از شرکت کنندگان. عضو می تواند رای در جزیره ای کشور ورود. اما بعید است که پکن که دارای یک تصمیم گیری رای گیری در, اندازه گیری خواهد شد و رای به نفع تایوان. علاوه بر این, تایوان گفته است که صبر کنید تا بعد از آن در سال زمانی که جلسات می تواند طولانی تر و ویروس بهتر است موجود به فشار خود را برای شرکت در مجمع.

فشار بین المللی و روابط تیره

در حالی که سازمان اولیه هماهنگی جهانی در پاسخ به این ویروس شیوع این گروه شده است ملاقات با انتقادات بین المللی و اتحاد در بر داشت خود را در مرکز تنش جهانی و روابط. در ماه آوریل ایالات متحده مسدود بودجه به این که برای چه ما رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن به نام "به شدت mismanaging و پوشش گسترش coronavirus."

ادامه مطلب: چه مغلوب ساختن پیشی جستن بودجه یخ چیست برای چه کسی ؟

مغلوب ساختن پیشی جستن استدلال کرد که این سازمان شده بود همدستی در چین ادعا گزارشدهی نادرست از ویروس موارد و خیلی آهسته به بررسی شیوع. این سازمان مواجه شده است و کاهش بودجه در سال های اخیر اما ما تعلیق کمک های مالی پرداخته و بزرگترین ضربه به کسانی که به ما شد بزرگترین تک اهدا کننده کمک تقریبا یک پنجم از کل بودجه است.

تهمت نیز تهدید به "قطع کامل ارتباط" با چین در مصاحبه ای با فاکس نیوز روز پنج شنبه. سنگی رابطه بین دو قدرت های جهانی می تواند به پیچیده تر شدن تلاش ها برای اجرای هماهنگ جهانی پاسخ.

بیشتر بخوانید: آمریکا می تواند به قطع روابط با چین بیش از coronavirus, 'صرفه جویی 500 میلیارد دلار': مغلوب ساختن پیشی جستن

آنچه که سازمان بهداشت جهانی?

سازمان بهداشت جهانی است که تصمیم گیری بدن که. آن است که با حضور هیئت های نمایندگی از همه کسانی که عضو و با تمرکز بر سلامت خاص دستور کار تهیه شده توسط هیئت اجرایی. وظایف اصلی این مجمع هستند به تعیین سیاست های, سازمان, انتصاب مدیر کل نظارت بر سیاست های مالی و بررسی و تصویب برنامه پیشنهادی بودجه.

مجمع سالانه برگزار در شهر ژنو سوئیس است و به طور معمول سه هفته ، این کنفرانس کوتاه شد فقط دو روز این سال است.

lc, dj/msh (AP, AFP رویترز)

DW می فرستد یک انتخاب روزانه از اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن