که: مجمع بهداشت جهانی باز می شود در میان تنش های سیاسی

رهبران تنظیم شده برای ارزیابی یک پاسخ جهانی دسترسی به بهداشت و درمان و راه های مبارزه با مشکلات ناشی از COVID-

توسط NEWSCENTERALS در 29 اردیبهشت 1399

رهبران تنظیم شده برای ارزیابی یک پاسخ جهانی دسترسی به بهداشت و درمان و راه های مبارزه با مشکلات ناشی از COVID-19 بحران است. اما رقابت سیاسی می تواند به جلوگیری از بهترین عمل پاسخ از بودن در نظر گرفته شود.

اتحادیه اروپا به صورت یک "بی طرف و مستقل و ارزیابی جامع" از واکنش جهانی به کروناویروس در سازمان بهداشت جهانی (WHO) در اولین مجازی مجمع در روز دوشنبه بعد از ظهر.

که رئیس Tedros Adhanon Ghebreysus گفت: در این جلسه خواهد بود "یکی از مهم ترین پس ما تاسیس در سال 1948" به عنوان آژانس بهداشت اتحاد گسترده دست آورد توجه بیش از آن در دست زدن به همه گیر نیز آلوده کرده است که بیش از 4.7 میلیون نفر و کشته شدن بیش از 315,000.

چندین وزرای بهداشت دیپلمات ها و سران دولت از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان انتظار می رود برای حضور در این کنفرانس دو روزه است که با توجه به شروع در ظهر (ساعت 10 صبح UTC). مرکل همچنین انتظار می رود برای ارائه یک پیام ویدئویی که در کنفرانس آغاز می شود.

ادامه مطلب: نظر: COVID-19 همه گیر است, تعریف بهداشت بحران از زمان ما

آنچه در دستور کار

کلید طرح پیشنهادی COVID-19 پاسخ حمایت 122 کشور جهان از جمله اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و انگلستان و روسیه و کانادا, تماس, برای کسانی که اعضا برای رسیدگی به نیازهای جمعیت های آسیب پذیر در مواجهه با این بیماری همه گیر و متعاقب آن اثرات جهانی دسترسی کافی به بهداشت و درمان پایبندی به قوانین بین المللی و بشردوستانه استانداردها و نیازهای خط مقدم بهداشت و درمان کارگران است.

کاغذ خواستار اجرای برنامه اقدام ملی است که استفاده از "زمان محدود به سن و ناتوانی حساس و جنسیتی پاسخگو اقدامات در سراسر بخش دولتی" و اطمینان از "احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی, توجه خاص به نیازهای مردم در موقعیت های آسیب پذیر."

این کشورها نیز رسیدگی خواهد شد چگونه به برداشتن قدم برای محافظت از مردم از مشکلات مالی و جلوگیری از "ناامنی و خشونت و تبعیض و انگ زدن و به حاشیه رانده است." علاوه بر این کاربران خواهد شد و بحث در مورد اثرات محدودیت در آزادی دسترسی به اطلاعات و امن تست.

اتحادیه اروپا پیش نویس قطعنامه ای خواستار یک "بی طرف و مستقل و ارزیابی جامع" جمعی واکنش جهانی.

اختلاف بیش از تایوان

تایوان وضعیت به عنوان یک ناظر از مجلس نیز در روز دوشنبه دستور کار کنفرانس. تایوان دعوت شد تا برای حضور در این مجمع به عنوان ناظر برای چندین سال تا سال 2016 زمانی که رئیس جمهور Tsai و نشستند ون پا به نقش خود. Tsai و امتناع از به رسمیت شناختن این مفهوم است که تایوان بخشی از چین است و سازمان ملل متحد به رسمیت نمی شناسد تایوان به عنوان یک عضو دولت است.

اما تایوان یکی از اولین کشورها برای اجرای اقدامات جدی برای مبارزه با این ویروس با آن خیلی زود پاسخ و در نتیجه فقط 440 موارد گزارش شده و یک کشته و هفت. منتقدان می گویند که تا به حال آن که شامل تایوان توصیه های خود پاسخ این سازمان می تواند به سرعت بیشتر و پیشتر از گسترش ویروس.

دانیل لو یک تایوانی سابق نماینده به مجمع بهداشت جهانی گفت: DW که سیاست نباید مانع تلاش ها برای مقابله با مسائل بهداشتی.

"ما نیاز به نگاهی فراتر از سیاست," او گفت:. "سلامت مهم تر از هر چیز دیگری است. ما نیاز به نگاه در حوزه سلامت به عنوان اساسی حقوق بشر. باید آن را در نظر گرفته و بالاتر از مسائل سیاسی."

ادامه مطلب: چگونه تایوان نگهداری آن coronavirus عفونت نرخ خیلی پایین است ؟

نزدیک به 15 کشور از جمله بلیز گواتمالا جزایر مارشال و هندوراس به نام در Tedros شامل تایوان به عنوان یکی از شرکت کنندگان. عضو می تواند رای در جزیره ای کشور ورود. اما بعید است که پکن که دارای یک تصمیم گیری رای گیری در, اندازه گیری خواهد شد و رای به نفع تایوان. علاوه بر این, تایوان گفته است که صبر کنید تا بعد از آن در سال زمانی که جلسات می تواند طولانی تر و ویروس بهتر است موجود به فشار خود را برای شرکت در مجمع.

فشار بین المللی و روابط تیره

در حالی که سازمان اولیه هماهنگی جهانی در پاسخ به این ویروس شیوع این گروه شده است ملاقات با انتقادات بین المللی و اتحاد در بر داشت خود را در مرکز تنش جهانی و روابط. در ماه آوریل ایالات متحده مسدود بودجه به این که برای چه ما رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن به نام "به شدت mismanaging و پوشش گسترش coronavirus."

ادامه مطلب: چه مغلوب ساختن پیشی جستن بودجه یخ چیست برای چه کسی ؟

مغلوب ساختن پیشی جستن استدلال کرد که این سازمان شده بود همدستی در چین ادعا گزارشدهی نادرست از ویروس موارد و خیلی آهسته به بررسی شیوع. این سازمان مواجه شده است و کاهش بودجه در سال های اخیر اما ما تعلیق کمک های مالی پرداخته و بزرگترین ضربه به کسانی که به ما شد بزرگترین تک اهدا کننده کمک تقریبا یک پنجم از کل بودجه است.

تهمت نیز تهدید به "قطع کامل ارتباط" با چین در مصاحبه ای با فاکس نیوز روز پنج شنبه. سنگی رابطه بین دو قدرت های جهانی می تواند به پیچیده تر شدن تلاش ها برای اجرای هماهنگ جهانی پاسخ.

بیشتر بخوانید: آمریکا می تواند به قطع روابط با چین بیش از coronavirus, 'صرفه جویی 500 میلیارد دلار': مغلوب ساختن پیشی جستن

آنچه که سازمان بهداشت جهانی?

سازمان بهداشت جهانی است که تصمیم گیری بدن که. آن است که با حضور هیئت های نمایندگی از همه کسانی که عضو و با تمرکز بر سلامت خاص دستور کار تهیه شده توسط هیئت اجرایی. وظایف اصلی این مجمع هستند به تعیین سیاست های, سازمان, انتصاب مدیر کل نظارت بر سیاست های مالی و بررسی و تصویب برنامه پیشنهادی بودجه.

مجمع سالانه برگزار در شهر ژنو سوئیس است و به طور معمول سه هفته ، این کنفرانس کوتاه شد فقط دو روز این سال است.

lc/rt (AP, AFP رویترز)

DW می فرستد یک انتخاب روزانه از اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن